Mijn vlieg ervaring van vandaag

full


Gisteren even mijn thermiektoestel gevlogen.
Vloog supergoed.
Wel een probleempje met motor.
Genereerde een trillend geluid bij opstijgen.
Klom wel normaal maar dit geluid baarde mij zorgen.
Eerste onderzoek bracht nog niks op.
Geen spel op as.
Nergens iets los.
Schroef 13/7
Motor Cyclon 30-950kv-330watt
Regulator Graupner Diamont 40A
Batterij 3s 2500ma Lipo
Ik had vroeger een schroef van 10/9 zitten en heb deze vervangen door een 13/7
Zou die wijziging aan basis liggen van dit euvel (trillend geluid)???

Kenners advies welkom?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Slijtend lager in de motor? (heb ik ooit eens gehad. je wilt niet weten hoeveel storing op 35mhz dát kan geven!!)
 
full


Gisteren even mijn thermiektoestel gevlogen.
Vloog supergoed.
Wel een probleempje met motor.
Genereerde een trillend geluid bij opstijgen.
Klom wel normaal maar dit geluid baarde mij zorgen.
Eerste onderzoek bracht nog niks op.
Geen spel op as.
Nergens iets los.
Schroef 13/7
Motor Cyclon 30-950kv-330watt
Regulator Graupner Diamont 40A
Batterij 3s 2500ma Lipo
Ik had vroeger een schroef van 10/9 zitten en heb deze vervangen door een 13/7
Zou die wijziging aan basis liggen van dit euvel (trillend geluid)???

Kenners advies welkom?

Het kan ook aan de timing van de motor liggen. Verder heb ik ook een een keer vuile stekkertjes aan een tweedehands motor gehad waardoor deze ineens een rauw geluid begon te maken. De overgangsweerstand van 1 stekker bleek ook niet al te best voor de timing. Ik zag me al lagers vervangen, maar na een badje met terpentine waren de stekkers als nieuw en het geluid weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan ook aan de timing van de motor liggen. Verder heb ik ook een een keer vuile stekkertjes aan een tweedehands motor gehad waardoor deze ineens een rauw geluid begon te maken. De overgangsweerstand van 1 stekker bleek ook niet al te best voor de timing. Ik zag me al lagers vervangen, maar na een badje met terpentine waren de stekkers als nieuw en het geluid weg.

Ik zal de stekkertjes even opkuisen.
Zo ver nog niet gedacht.

Mvg,
Aurectar
 
IMG0481_800x599.jpg


Eergisteren een potje gaan vliegen op helling te Montreuil aux Bois.
Noord-Westernwind 4 a5 Beauford.
Bij start en landingsfases goed bij de les zijn.
Enkele struiken zorgen voor wat turbulenties op lage hoogte.
Cumulus 2000 leende zich perfect voor de opdracht.
Groter zou moeilijk worden op deze helling.
Eens 20m hoogte geen probleem.
Een leuke vliegsessie van 75 min non-stop met een paar buizerds op afspraak.

Mvg,
Aurectar
 
Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst een prachtige minimoa schaal 1 op 3 mogen slepen.
Wat een mooie schaalkist is dat zeg.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst een prachtige minimoa schaal 1 op 3 mogen slepen.
Wat een mooie schaalkist is dat zeg.

 
Laatst bewerkt:
Gaaf Bertus !

Vorige week voor het eerst dit seizoen met de Teletubbie gesleept, gelijk een 5,5 mtr ASW erachter. Erg wennen hoor, ik sleep nog lang niet zo netjes als jij.

Oefenen dus, helaas erg weinig tijd meer voor het vliegen, volgend jaar beter. Misschien van de winter wat meer tijd, op een mooie winterdag vliegen is ook erg leuk.
 
Gisteren in de late middag even de Epsilon op 120mtr gebracht, ik wilde het CG testen met de accu iets nog naar achter. Vloog zo in de stijgende lucht makkelijk naar de 200mtr, niet door te draaien maar door ruimen achten te draaien en in de zwakke/matige NW wind omhoog te stijgen. Echt gaaf vliegen om zo stekend steeds verder te stijgen. Uiteindelijk op 300mtr weer de kleppen getrokken en weer naar de 120mtr gedaald om daar weer opnieuw te beginnen. Dit heb ik zo 30min vol gehouden en was heerlijk relaxed vliegen. Heerlijk! Lijkt erop dat het CG wel goed ligt :D.
 
Back
Top