Mijn vlieg ervaring van vandaag

Gisteren voor het eerst met de sunny een hoogstart met het elastiek (en lier) gemaakt. Ging prima! De laatste keer keer wam ik erg hoog uit. Iets te hoog, want doordat ik wat extra UP trok, verboog de stalen pen nogal, waardoor de vleugel veel te veel V-stelling kreeg. Ook merkte ik beneden dat de folie van de vleugel losliet.

Omdat ik de aandrijving nu in de Silentius gebouwd heb, ga ik de sunny alleen nog voor elastiek starts gebruiken (nadat ik eerst even de pen in de juiste hoek gebogen heb, en de folie opnieuw heb vastgezet, maar dit alles is 5 minuten werk.

Filmpje van de hoogstart volgt nog wel

Zonde Coen

Kan ik me voorstellen, Hendrik! Hij vloog erg goed, ondanks dat het richtingsroer omgekeerd stuurde ;)
Tom en ik hebben van 11:30 tot 14:30 op Oxe Airport gestaan. Heerlijk gevlogen, wel een beetje wind maar verder geen probleem. Veel thermiek waar Tom nog wel gebruik van maakte, mijn Favorit wilde maar niet mee.
Ook heb ik mijn nieuwe Aviomodelli Stratos (dank Arjan) aan de lijn omhoog geschoten, eerste paar vluchten gingen vlekkeloos, echter bij de vierde of vijfde start bleef het richtingsroer om onbekende vast zitten, vol naar de linker kant.
Verdere details zal ik jullie besparen maar de Stratos eindigde uiteindelijk in het prikkeldraad! De hele linker vleugel is compleet verwoest. Verder geen schade, maar ik zit toch te denken wat ik hiermee moet! En ik helemaal blij met mijn remklepjes .... :rolleyes:

Ik maak nu zo nog eventjes een paar rondjes met de Calmato. Toch wel fijn dat de klok een uur verzet is, kan ik na het eten nog net effetjes gaan vliegen :cool:

Groetjes!

Hoi Coen, zonde van de Stratos...
Ik dacht dat ik de enige met een Aviomodelli Stratos was maar blijkbaar had Arjan er stiekum ook een...of hij wist misschien niet dat ie hem had:D
Nu denk ik dat ik WEL de laatste met een Stratos ben:D

75044999e6dc176b6.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
De vloot is weer iets uitgebreid. Een tijdje geleden mocht ik even met Arjan zijn Hai vliegen. Ik vond dit direct zo'n leuk ding dat ik hem nu heb overgenomen. Heerlijk om mee te spelen, alles kan, alles mag, fly fly fly daar wordt ik super bly van

Mooi Hendrik, nog even en je hebt net zo'n vloot als Arjan, kun je samen een loods huren om de kisten op te slaan . .

Moet bij de Hai altijd denken aan ons vakantieland van de laatste jaren: Zweden. Daar begroeten ze elkaar met Hai-Hai . . . maar dit geheel terzijde.

Veel vliegplezier.

Jacob Bos

Ik denk dat Ajan het een uitdaging vindt om een oud en vergeten zwevertje weer op te knappen en uit te testen...vervolgens is een ander er weer goed mee, zeker als dat dan bovendien een beginner is. Voor de TV zitten is ook niet alles:D:D
Ik kan me heel goed vinden in deze methode.
Per slot van rekening moet je keuzes maken en kan je niet alles aanhouden.
Mijn hangar is ook vol en heb vorige week een zwevertje weggegeven aan mijn vliegmaat om hem te stimuleren.

wat een....

Geweldige dag!

Heerlijke thermiek, bijna mijn gehele arsenaal is vandaag in de lucht geweest.:D

De dalmation lady en de ASH26 aan de lier, de varta fly heeft weer thermiek geproefd, en de F18 heeft ook z'n rondjes weer gemaakt.

Verder nog een leuke show gezien van een zwever welke in conflict was geraakt met een buizerd....

Super!!:-D

van gisteren en vandaag ...

gisteren was het aardig vliegen, maar moeilijk omhoog te raken met de dlg...

tegen de avond ging de wind liggen en konden we rustiger rondtoeren.

vandaag was het F3J wedstrijd, en de ene moment zaten ze op 9minuten nog op 300 meter... en de andere moment (ronde erachter) vielen ze al na 4-5minuten op hun spot neer.

in de avond na de wedstrijd mijn dlg in elkaar gestoken, maar het voelde wat minder goed aan als gisteren... de windzak hing strak en de thermiek was zeer weinig aanwezig.

al bij al was gisteren dus een leukere vliegdag dan vandaag...
maar de zon schijnt, en dan mogen we niet klagen...

Vandaag van alles gedaan in Oxe. Een enerverende dag....

Gister lekker gevlogen bij Gerrit in Diepenheim.

nog wat leuks

Ter aanvulling op mijn vliegervaring van vandaag...

Vanmorgen was een collega-vlieger met z'n zelfgemaakte "matras" (schaal 1:2,5) aan het vliegen, komt er ineens een echte aan!

Deze 2 zijn wat om elkaar aan het rondcirkelen en vervolgens verlaat de echte het toneel weer.

Even later komt er een auto het terrein oprijden met achterop een motor van een "matras".

De vlieger kwam even kijken wat er zo verdraaid echt leek!
Hij zag in de verte het schaalmodel vliegen en kwam dichterbij om te kijken wie het was. Ook vertelde hij dat hij z'n radio gebruikt had om te informeren wie hier aan het vliegen was!

Erg komisch allemaal!

full

Het was weer leuk om naar te kijken Arjan

Zelf vandaag ook gevlogen met de Circe, Nova en de Carrot.
Bij 375 meter met de Carrot ben ik maar naar beneden gegaan omdat ik zo'n parkflyer ontvanger in m'n zwever heb zitten. Dan is het altijd weer afwachten wat het bereik is van zo'n ding.
Hopelijk van de week nog zo'n paar dagen

Leuk filmpje Arjan! Heeft je Merlin echt een andere eigenaar gekregen?
Zelf vandaag alleen maar kunnen kijken naar vogels (oa ooievaars) in de thermiek, moest leren voor een pittige toetsweek.
En dat was flink balen:(

Groeten Rick

Heeft je Merlin echt een andere eigenaar gekregen?
Ja....het wordt echt te gek anders. En ik heb nu 2 hele mooie V-staart 2-assers, die ik toch steeds eerder mee naar het veld zou nemen dan Merlin's Magic. Dan kan ik er beter iemand anders blij mee maken. Maar moeilijk is het wel, ik kan slecht afstand doen van mijn vliegtuigen :(

Vanmiddag lekker met de Junior Sport op de fietsheuvel in Nieuwegein gevlogen. Kist op de motor een flink eind omhoog gevlogen. Er waren aardig wat roofvogels in de lucht dus die maar opgezocht om lekker te thermieken. Op een gegeven moment zat ik vrij hoog en keek even opzij, was ik de kist toen toch mooi even kwijt :Fade-color. Omdat het om een polyhedral tweeasser gaat is de Junior Sport vrijwel autostabiel dus toen ik haar weer in het snotje kreeg (inmiddels aardig uit de richting) vloog ze mooi rechtuit :mrgreen:. In totaal 60 minuten in de lucht met een 3600 mah Nimh pack. Morgen lekker naar LVS !! Groeten, Maarten

Dat is wel schrikken he, dat heb ik onlangs ook eens gehad met de Alpha V2, kijk ik even de andere kant uit ben ik hem kwijt.
Voorzichtig in een vrille gebracht en toen zag ik hem weer.

Kun je mij eens even vertellen waar die fietsheuvel is, nieuwegein is voor mij maar een 15 minuten rijden en ik heb er al meerdere mensen over gehoord maar ik kan op google niks vinden.

Op een gegeven moment zat ik vrij hoog en keek even opzij, was ik de kist toen toch mooi even kwijt :Fade-color. Maarten

Dit heb ik ook meerdere keren gehad....dat is echt niet leuk, je schrikt je rot, en je hart staat even stil. Gisteren nog...mijn walketalkie voor de SA valt op de grond. Je ogen richten zich weer op een afstand van één meter en daarna moeten ze weer op oneindig.
Bovendien zat ik in een bel en die SA bleef maar piepen....op 375 meter.
Gelukkig door de relatief donkere kleuren zag ik hem na 10 sec weer:yes: :mrgreen: ik moet er niet aan denken dat ie grotendeels wit zou zijn..Gelijk maar wat gezakt omdat de ontvanger bovendien een Spectrum parkfly-ontvanger was :mrgreen: die kan er zomaar mee stoppen.

Ik hoop dit toch niet te vaak mee te maken.

Hoi,
Ik heb het afgelopen weekend veel vluchtjes gemaak in Nijverdal.
af en toe een belletje gehad,
maar toch hadden slecht zicht, op 300 meter zagen we onze 4 meter
dg1000 asw28 en B4 al bijna niet meer.
al met al was het een lekker weekendje zweven, onze hoofden al aardig verbrand

nu maar weer snel verder met me ash26

mijn vliegervaring van vandaag?
eerlijk gezegd niet uitdagend...

ik heb een wedstrijd (op f3j wijze met 10min en spotlanding) gevlogen, en gewonnen!!

dit zonder 1 keer thermiek te hoeven draaien.
het was eigenlijk een kwestie van op tijd beneden te raken van 300m.
en uiteraard de spotlanding ...

maar er zat geen enkele uitdaging in omdat het rechtdoor vliegen zelfs binne de kortste keren een ramp werd doordat de stofzuiger alles naar boven zoog.

mijn vriendin had haar vliegbrevet van vorige maand , en nam ook deel...
als enige vrouw kon ze al niets verliezen ;)

ze is 18e van de 26 piloten geworden!
ik ben dus fier op haar :)

mijn ervaring van vandaag....;-(

Nog nooit zo'n k.t-dag meegemaakt....

Als eerste de maiden van de tigershark....

Reageerde veel te heftig op de rolroeren en bijna niet op het hoogteroer...
Gevolg: romp in 3 stukken...

Vervolgens bij het lieren iets te hard aan de dalmation lady getrokken; beplanking van de vleugel op 2 plaatsen gebroken, maar verder wel veilig kunnen landen.

En last but not least, mijn ASH26 tijdens de landing iets te heftig in een bocht willen krijgen waardoor hij uitbrak.
Romp op 4 plaatsen gescheurd, hoogteroer afgebroken, en 1 vleugel ter hoogte van de ligger in de lengte een scheur.....

Verder wel lekker gevlogen hoor...:rolleyes:

troost u... gisteren bij ons op de club iemand gecrashed omdat hij naar de verkeerde vlieger zat te staren... dat is pas erg...

reputatie helemaal om zeep ;)

jij weet ten minste wat er misging. en je was je er bewust van.

hopelijk kan je merendeel lijmen.

succes alvast.

en vandaag hadden we weer een super dag...

de cumulus xxl had het dees weekend super gedaan dat hij vandaag weer uit mocht vliegen.

de eerste vlucht die ik doe aan de elastiek liep wat mis, want ik pikte al op 50 meter af...
dus ik begin maar aan mijn landingscircuit en net boven de bomen ineens een stoot van het kan niet meer...

dus ik begin te draaien....
en na 48 minuten ben ik dan maar geland, omdat ik het welletjes vond.
kortom, de stofzuiger stond op het maximum...
overal waar ik vloog ging het omhoog, echt overal.
geen enkele plek waar de zwever er door viel.

de 2de vlucht was 25 minuten, en ook weer van 400meter naar beneden gekomen.

en de laatste vlucht die ik deed, was wel heel bijzonder.

ik land, en krijg zo een beklemmend gevoel....
thermiek passeerde.

ik pak de cumulus en ik gooi zo hard ik kan (5m hoogte?)
en weg was ik!
naar 10meter, naar 100meter en nog steeds omhoog....
het kon dus!

ben dan maar geland, want mijn vriendin en ik moesten nog naar de winkel... k*t verplichtingen ;)

Back