Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
zet ineens de camera achter je zodat we de maiden meemaken![]()
Nee....voor deze 4 minuten was ruim een half uur film nodig.....het valt niet mee om zo lang je mede vlieger in beeld te houden.
Ik heb zelfs nog gethermiekt..!
Coen
Ik was vandaag eens lekker vroeg vrij van school (12:00u) en heb eigenlijk meteen toen ik thuis was (onderweg nog een paar dingetjes afgehandeld) mijn vliegspullen gepakt ik heb de hele middag héérlijk gevlogen..!!
Ik had ook een lood-accu mee, dus de accu's van de Calmato kon ik ter plaatse weer opladen en verder heeft de Favorit ook nog een heleboel startjes gemaakt. Ik heb zelfs nog gethermiekt..!
Van ongeveer half 2 tot kwart over 5 dus, echt een heerlijke middag gehad.. hoop dat deze vaker komen!
Coen
Dat is toch weer jammer he dat het rond 5 uur weer een heel stuk minder is met de thermiek, bij mij op het veld schoot het rond half 3 vanmiddag als een raket omhoog.
25 meter...? een 2 meter kist tegen de zichtgrens, hoe hoog zou dat zijn vraag ik me af, meter of 350-400 ?![]()
Ik kon het ook niet laten om eerder van mijn werk te vertrekken. Om 2 uur naar huis gereden en ietsje later was mijn zoon ook thuis van school. Zwevers in de auto en snel naar onze stek, en........... WAT EEN THERMIEK !!!
De motoren hoefden maar een 30 seconden aan en toen gingen ze, hoger en hoger totdat er maar een klein silhouetje van over was, je kon nog net zien welke kant ze opvlogen.
Wij vliegen ook 2 meter kisten en we zaten zeker op 300 a 400 meter hoog, misschien nog wel hoger..
Na een hele tijd boven moesten we de remkleppen gebruiken om ze weer beneden te krijgen.....
Dit was puur genieten ! Heerlijk om na zo'n lange winterstop weer zonder jas en koude klauwen te vliegen.
Ik hoop dat er nog veel van deze dagen gaan komen dit jaar....
Iemand van onze club is ooit eens benaderd door iemand van de Universiteit van Amsterdam. Hij zag hem vliegen en kreeg een ideetje. Die man was bezig met het ontwikkelen van een klein apparaatje (luciferdoosje max) met daarin een GPS-logger. Het was de bedoeling, dat ding later bij grotere trekvogels te gaan gebruiken om wat over de vogeltrek te weten te komen. Die man had behoefte aan een testvlucht, en vroeg of er een keer geregeld kon worden dat wij een aantal van die dingen zouden meenemen op een vlucht. Nah ... daar zeg je geen nee tegen. Toch?! Leuk experimentje.een 2 meter kist tegen de zichtgrens, hoe hoog zou dat zijn vraag ik me af, meter of 350-400 ?![]()