Mijn vlieg ervaring van vandaag

Raymond, denk maar even hieraan.
Nog maar een paar weken en we zitten weer in deze gondel.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Echt wel, en dan met een WEL werkende Typhoon (de ontvanger bleek niet lekker, is vervangen) en een nieuwe Mystique. Dat wordt knallen met die handel! Helaas nog een paar weken wachten.

Ook ik ben klaar voor de Gerlitzen!!!

Douglas, er is nog een plekje vrij voor je spullen. ;)
gerlitzen2013.jpg

Ik vertrek nu, tot straks.

Johannes

Zo, m'n vliegervaring gisteren was echt horror.

Ik heb m'n Sprite Hot Electro van FVK verloren door een "Fly away"
Ik had het model eerst sinds een paar weken en de Sprite vliegt/vloog gigantisch goed.
De RC componenten waren top (MKS 65K en 6100 servo's, CC Lite ESC, Polytec motortje etc....) en het model was ook nog ééns super gebouwd.

De schuld ligt helemaal bij me zelf.
Ik ben gewoon te hoog gegaan met het kleine 2 meter model.
Op een gegeven moment heb ik de Sprite uit het oog verloren.
Tjsa, 1 seconde niet opgelet en weg was de Sprite.
Een dikke 1200 Euro weg... ik kan wel janken!

In al mijn modellen heb ik mijn adres en telefoonnummer zitten dus een kleine kans heb ik nog.
Gelukkig was ik op een berg/heugel (Staffelegg, vlak bij mij thuis) aan het vliegen, ver van bewoond gebied, zodat personenschade (bijna) uitgesloten kan worden.

Ik baal er goed van.. stomkop dat ik ben....

Jordy

Ik heb m'n Sprite Hot Electro van FVK verloren door een "Fly away"
Ik had het model eerst sinds een paar weken en de Sprite vliegt/vloog gigantisch goed.
De RC componenten waren top (MKS 65K en 6100 servo's, CC Lite ESC, Polytec motortje etc....) en het model was ook nog ééns super gebouwd.

De schuld ligt helemaal bij me zelf.
Ik ben gewoon te hoog gegaan met het kleine 2 meter model.
Op een gegeven moment heb ik de Sprite uit het oog verloren.
Tjsa, 1 seconde niet opgelet en weg was de Sprite.
Een dikke 1200 Euro weg... ik kan wel janken!

In al mijn modellen heb ik mijn adres en telefoonnummer zitten dus een kleine kans heb ik nog.
Gelukkig was ik op een berg/heugel (Staffelegg, vlak bij mij thuis) aan het vliegen, ver van bewoond gebied, zodat personenschade (bijna) uitgesloten kan worden.

Ik baal er goed van.. stomkop dat ik ben....

Jordy
Balen.
Voor een volgende keer (hopelijk niet nodig) vol up en vol richting. En vast BLIJVEN houden. Hij gaat dan dwarrelen. 9-van-de-10 keer zie de dan ergens de zon erop flitsen ...

Gr. Dirk

Argghhh, dit is tandenknarsend frustrerend!

Op zo'n moment zoek je wanhopig naar de knoppen comninatie "cntrl-Z"...... maar die is er in het echte leven niet. :(

Maar ja, de les is geleerd.

Ja, echt heel erg vervelend en ik baal er nog steeds van.
Eerlijk gezegd heb ik liever dat ik een model in de grond boor als op zo'n "lullige" manier verlies.
Ik ga maar wat (af)bouwen want dit weekend heb ik geen zin meer om te vliegen.

Ik heb nog wel vol up en vol aileron gegeven (ik vlieg mode 2) dus de rechter stick naar links onder getrokken, maar naar meer als een minuut heb ik niks kunnen ontdekken/zien flitsen.
Wat me vooral op m'n zenuwen ging was dat de Sprite zeker 3 minuten lang binnen ontvangst-bereik was.
Eerst toen begon de DC-16 te zeuren dat er geen ontvangst meer was.

Groetjes,

Jordy

Gerlitzen

Vandaag een super dag, allemaal volop in de thermiek gezeten, en lekker bijgekleurd.

Gert

full

full

full

Helaas ben ik er niet bij op de Gerlitzen, maar ik heb wel vandaag een mooie vintage (40 jaar oude) vleugel kunnen overnemen (als ik in Oostenrijk was geweest had ik die misschien wel misgelopen :?). Hij komt waarschijnlijk al snel mijn kant op. Mooi donker gelakt hout. Hoog of laag, hard of zacht, allemaal prachtig. Gelukkig is mijn huis groot genoeg, want hij neemt wel veel plek in :D.

mooi mooi mannen gelukig allemaal goed aangekomen !:yes: ik zie dat de gezeligheid weer topie is:grin: en ook de samenwerking om de modellen vliegend te krijgen en te houden gaat weer vanzelf :thumbsup: !

houd ze heel daar op de gerlitzen allemaal :grin::wink:

Met dit mooie weer hebben we helemaal geen tijd om uitgebreide rapportages bij te houden!
Het weer is top hier in oostenrijk! Allemaal verbrandde gezichten en waanzinnige vluchten van vrijwel alle kisten!

Justus

De bokaal voor beste prestatie gaat vandaag unaniem naar RickNL....van zo laag tussen de bomen weer terug komen was geweldig!

Back