Mijn vlieg ervaring van vandaag

Ik ken ook de sloot achter de dijk van 2 jaar geleden....:rolleyes:

(of in ieder geval een soortgelijke sloot achter een dijk in de buurt)

Rick

Ja dat herinner ik me ook, maar ik zag dat de Acromaster weer hoog en droog op de Gerlitzen vloog? Overigens is deze dijk nog wel een 20 km verwijderd van de dijk die jij bedoelt. Deze loopt op 10 meter van mijn huis, maar ik ben 2 km verderop g aan vliegen omdat hij daar nog iets beter is bij ZW wind.

Max

Gisteravond mijn "nieuwe" Tangent Flamingo 2006 de eerste keer aan de lier de lucht in getrokken. Voor het toestel ook de echte maiden aangezien die nog nooit in de lucht was geweest. Zonder te sturen recht omhoog aan de lier.

full

Klein tikje trim op voor pendelroer was alles. Zweeft erg mooi en stabiel. Ben er erg blij mee.

Het inwendige, nog zonder ontvanger.

full

Nog wat fine tunen en dan een leuke kist erbij.

Groeten Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Tegen m'n verwachting (of hoop ;) ) in was het niet erg thermisch boven ons veldje. Het was worstelen om hoogte. Dat heeft ook zijn charmes. Hier een plaatje van de laatste vlucht, toen het wat beter ging:

5lho.jpg

Het was gezellig druk, zeker voor Montfoortse begrippen. Ik denk dat er nog nooit zoveel zwevers gezamenlijk in de lucht waren!

Hoe anders was het bij ons op de Ginkelse Heide...Ik heb in mijn ASW20 slechts 1 accu voor de helft leeg gevlogen. Deze vlucht gestart met 20 seconden motorloop tot op ongeveer 150 meter, de rest van de bijna 1300 meters hoogtewinst puur op thermiek.
Meest mooie was op het eind; met de wind mee zoemertje over het veld, optrekken tot 60 meter om de bocht naar final te maken - maar daar ging het weer knoepeshard omhoog. In 7 rondjes weer bijna op 200 meter en nóg een mooie zoemer.
Fantastisch!!!!

130706_TripleYankee_zpsac564bfc.jpg

Nou, mijn "bel van de dag" schoot niet op. Er waren 5 minuten nodig om 250mtr hoogte te winnen! Nog minder dan 1mtr per seconden stijgen..

jcjj.jpg

Die knallende thermiek is leuk ,maar die zachte drukkende bellen zijn uitdagender en leuker om hoogte mee te winnen .
Vandaag met de cirrus van Arjan een stukkje gevlogen en die laat het heel mooi zien waar de thermiek is .

Vandaag bijna 2,5 uur in de fullscale zwevers gevlogen. De thermiek was niet geweldig maar wel heel rustig waardoor het relaxed vliegen was. 3 loopings gedraaid en een zoemertje gevlogen.

Daarna 's avonds met de hype DG 1000 gevlogen. 1e vlucht ging prima maar bij de 2e start schoten de rolroeren in hun uiterste stand (storing). Daardoor eindigde de zwever onbestuurbaar precies in de sloot. Daar kon de regelaar natuurlijk niet tegen:|

Max

Hè Max,

Zonde hoor, hopelijk niet te veel schade.
Het was druk op de club vandaag, ik had een goede vriend op visite en we hebben samen lekker met de easystar gevlogen.

Helaas wad er geen sleper voorhanden voor de wedelweiss, het ging soms erg goed omhoog.

Groeten,
Sander

Die sloot was dus je redding, nu alleen een regelaar van 2 tientjes anders je totale kist aan barrels :):)

Klopt! Alleen zit de regelaar achter/onder de servo van het inklapmechanisme dus waarschijnlijk moet ik zelf de schade creeren door het mes erin te zetten!
Max

Ik stond met Big Lift op de hei...niemand iets om te slepen bij zich. Soms heb je van die dagen :rolleyes:

Ik was gastvlieger/sleper te Boxmeer. 13 sleeps kunnen maken. Tegen die tijd dat ik beneden was stond er weer eentje klaar. :bye: Ik heb heerlijk kunnen slepen... maar wat wil je als er 4 man klaar staat met zwevers tussen de 3 en 4 meter. Louis bedankt voor de gastvrijheid.

Vandaag was er één zwever....de Nemere van Cees, die ook te zien was op het laatste VGT.
P1030213.JPG

Vijf meter en wat aan de zware kant voor mijn Big Lift, iets van 7,5kg.
Het ging wel maar héél erg op de grens. Was erg vermakelijk.

Rechtuit ging aardig maar de zwever moest héél erg netjes achter mij blijven want anders gingen we alle kanten op, waar ik als sleper dan weer helemaal niks over te zeggen had. Er stond echter nauwelijks wind dus we moesten echt een paar bochten draaien. De eerste keer ging de zwever wat te hoog (en ging ik voorover naar beneden) dus moesten we voortijdig afkoppelen. Dat deden we tegelijkertijd zodat Lyckele op zoek mocht naar de sleeplijn ergens op de hei (dank, Lyckele :-) )De tweede keer ging ook een eindje goed maar niet tot het eind. Derde keer zou scheepsrecht moeten zijn maar ook toen raakten we instabiel en koppelden we alweer tegelijkertijd los. Daarbij bleef de lijn echter hangen aan de schaats van de Nemere, die dus moest landen met 25m sleeplijn aan zijn neus. En dan over het schrikdraad binnen zien te komen.....heel erg spannend maar ging gelukkig wel goed.
Daarna zijn we er maar mee gestopt (en ben ik er nu helemaal zeker van dat ik een DLE30 wil hebben :-) )

Het was inderdaad net teveel voor jou big lift .maar met een dle 30 op jouw pijp en met de klek die nu hebt wordt het een eitje (wel een drieblads 19x8 nemen ,aangezien je geen 20x8 tweeblads kwijt kunt ).

Ik vond het wel dapper om te zien dat jullie het tot 3x toe aandurfden .
En wat blijft die nemere een mooie zwever om te zien .

Zelf ook nog lekker met de epsilon in de thermiek gehangen .1e vlucht me eigen vergist in het landingscirquit .hadden ze het veld opeens een aantal meters verder naar voren verplaatst :D

Ook vloog de harlekijn nu lekker met een goede carburateur op de webra 40 speed .De oude os 4takter had de compressie via de uitlaat doen verlaten .en het bloed kruipt waar het niet gaan kan ,ook hier komt nu een andere uitlaat op .

Back