Mijn vlieg ervaring van vandaag

Vanmiddag even lekker van het weer kunnen genieten. Helaas net te hoog gestart met de xplorer. De vlucht er voor was hopeloos viel als een backsteen uit de lucht, dit was het goed makertje ;)

altislog_20130506.png

inderdaad een mooi belletje!
ik zat met bezoek, ik heb gevloekt dat ik niet heb kunnen vliegen

Lyckele ik kom zeker een keer bij jullie vliegen.
Afgelopen zondag nadat ik elders me eigen accu's leeg had gevlogen was ik met me kids bij jullie op het veld. Om wat info over jullie club op te vragen uitermate vriendelijk geholpen door clublid met grote hoed.
Als het mee zit kom ik vrijdagavond even op de clubavond kijken.

Groet Michel

Owww dan heb ik je gezien, er lag een grote gele zwever van mij en ik
Was op dat moment volgens mij aan het DLG'en.

Leuk dat je komt.

Grt Lyckele

Niet echt een Zwever, maar toch een leuk "dingetje"

Gisteren heb ik een DJI Phantom gekocht en vandaag was de Maiden
Niet echt een zwever, maar wel een leuke ervaring om te vliegen.
Binnenkort met een Go Pro HD 3 Black wordt dat zeker nog leuker.

Phantom-01.jpg

Phantom-02.jpg

Phantom-03.jpg

Phantom-04.jpg

Phantom-05.jpg

Phantom-06.jpg

Phantom-07.jpg

Groetjes,

Jordy

UFO gespot boven....weet niet waar je vloog! ;)

knap ding!

heb om 5u zelf nog ff staan gooien met de turbo dlg en de alula.
wat ik meemaakte was echt balen...
elke worp resulteerde in een vlucht van max 1min...

komt er een buizerd uit de bomen, klimt tot 100m (buiten het gooibereik) pikt een bel mee en in 3rondjes draaien zat ie +100m hoger!

en ik maar vloeken omdat ik niet weg raakte.
vandaag was zo'n dag dat het op de grond snikheet was, en dat de bellen pas op hogere hoogte echt loskwamen.
hoger dan je met een DLG werpen kan.

Vandaag eerst lekker een beetje rond geknald met de EZ*2, na een tijdje werd ik het zat en heb ik m'n Brillant-E omhoog gestuurd. Het knalde soms echt hard omhoog maar er zal ook veel dalende lucht tussen. Wanneer hoepelt die wind nou eens op :mrgreen:

Weer een paar rode armen rijker :D

Het weer kan gewoon niet beter om heerlijk te thermieken. Met een vario on board gaat het gewoon een stuk beter. En jaha...wat de buizerd kan, dat moeten wij toch ook kunnen? Eindje verderop in de film vliegt er 1 samen mee.

Laatst bewerkt door een moderator:
Na een aantal vluchten gepoogd de ka8 van Arjan te slepen..
Conclusie is dat ik daarvoor net wat tekort kom in vermogen van de organen. Maarja nu weegt deze ook maar 10 kg.zit er een zg38 op met een 22x10.
Eigenlijk mag er dan wel een 45 er er op .pt17 heeft net een te veel eigen weerstand.

Combinatie was mooi om te zien.lichtere zwevers kunnen dus wel.

Ja, dat was leuk. Maar volgens mij was het eigenlijk ook voor het eerst dat je sleepte toch? Als je er een beetje handig in bent zal het denk ik vrij makkelijk kunnen. Nu weet je in ieder geval dat je onder de 4,2kg moet beginnen. Ik zal volgende keer mijn ASW22 meenemen, die is wat lichter en heeft veel minder weerstand.
Ik heb er een mooi filmpje van

En het was weer gezellig maar nog steeds verrot vlagerig met vreselijk verwaaide thermiek.

Ondanks dat het tegen zat ,was het wel leuk .
Zal van de week eens wat krimpkousjes om de kwiklinks van de struts zetten .
pt17 heeft ook geen hoge eigen vliegsnelheid en volgens mij heeft de motor ook niet meer als 10kg trekkracht .
we gaan gewoon zien wat ie kan .
vindt het wel een leuk leerproces .theorie nee gewoon doen :D

@Serge: probeer eens een andere prop 22X10 lijkt me erg veel diameter&spoed voor een langzaam vliegende set met een ZG38.
De motor zakt hierdoor te veel in toeren in waardoor je niet het gewenste vermogen haalt.
Wat is het toerental bij volgas met deze prop op dit moment?

Ik lees hier en daar dat er een 18x10 of 20x8 op hoort....dat is nogal een verschil met 22x10 (wel mooi stil :-) )

er zit een 20x10 op wat er op hoort en voorgeschreven is door toni clark . Ook zit er de voorgeschreven demper op die op de site staat van toni clark .
enigste verschil is ;is dat deze motor omgebouwd is naar electronische ontsteking waarvan het tijdstip naar mijn gevoel te laat staat .Bij met de hand ronddraaien en de prop goed in de hand voel je tijdens het primen een tik (ontsteking )dat is mijn signaal dat de motor gestart kan worden .Maar die tik komt een 3 tot 5 graden voor bdp gevoelsmatig .Hier ga ik nog mee rommelen .
de motor wil ook erg mooi rond lopen ,ronder als met magneet .Wat mij ook al zegt dat de ontsteking te laat staat .De ontsteking is er door de vorige eigenaar er op gezet en die zei mij ook dat hij deze ongeveer er op had gezet wat mij nog sterker die kant op laat zoeken (deze meneer bouwt zelf motoren ).Carburateur kan het niet meer aan liggen die heb ik al van A tot Z helemaal onder handen gehad .Ook alle afdichtingen zijn 100% dicht .
In iedergeval wordt het mee denken zeer gewaardeerd .Dat laat je toch je inzicht hoek breed houden .

Klaar voor de Gerlitzen

Ben klaar voor een paar dagen Gerlitzen, weersvoorspellingen zijn oké.
Heb er zin in.

full

Back