Mach indoor Haarlem OPEN !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk baantje. Ben er nu 2x geweest en weet mijn Ferrari-rode Fiatje500 (M-03) redelijk binnen de lijntjes te houden op een lege baan.

Wordt nog wel nerveus als de snelle jongens de baan op komen, dus dan snel de pits in. Gelukkig zijn er genoeg baan vrij momenten op zaterdag :rolleyes:
 
Misschien moet je eens iemand aanschieten voor wat advies?
Zo hebben ze mij ook goed op weg geholpen:
* zorg voor voldoende Toe-out in het begin, anders is ie erg nerveus. En op een gegeven moment kan je richting een neutrale toe-out gaan voor meer topspeed
* zorg dat je niet te veel stuuruitslag hebt. Dan heb je meer "gevoel" op het rechte eind
* zorg dat je je banden de eerste paar keer gesmeerd hebt, anders heb je geen grip
* en krijg je last van een griprol, helpt een héél klein randje secondenlijm aan de zijkant van de band soms al. En is dat niet genoeg, kan je een héél smal randje op het loopvlak doen.
* ga inderdaad niet de baan op als de 1:12 of de TC de baan opgaan. Beginners en mini's hebben de baan om 10 voor het hele en halve uur vrij.
 
Dat van die 0:50-0:00 en 0:20-0:30 voor beginners wordt niet gecommuniceerd.
Wel goed om te weten.

Als ik vragen heb stel ik die. Weet sinds vandaag dan ook dat expo op het gas handig kan zijn en expo op het stuur geen meerwaarde biedt.
 
Dat van die 0:50-0:00 en 0:20-0:30 voor beginners wordt niet gecommuniceerd.
Wel goed om te weten.

Als ik vragen heb stel ik die. Weet sinds vandaag dan ook dat expo op het gas handig kan zijn en expo op het stuur geen meerwaarde biedt.
Nou, niet gecommuniceerd is niet helemaal juist hoor. Als het erg druk is zal Hans het over de microfoon omroepen. Verder hangt er naast de trap een (klein) bord waar de bloktijden opstaan. Als het rustig is, met ervaren rijders wordt er gewoon door elkaar gereden. Maar al er één rijder daar omvraagt, zullen de bloktijden gerespecteerd worden. Het is immers in ieders belang dat er zo min mogelijk aanrijdingen zijn.

Dat van de expo, weet je dat zeker? Ik zet eerder expo op mijn stuur, dan op mijn gas namelijk. Het gas staat toch voor 95% van de tijd vol open.
Expo op het stuur kan handig zijn als je setup nog niet helemaal lekker is, en de auto te onrustig stuurt.
 
@ Bricks
Nog bedankt voor de info.

Krijg het karretje steeds beter onder controle en de volgende stap is banden smeren. Vooral met koude banden breekt de wagen snel uit. Zodra de banden warm zijn (of genoeg smeermiddel van de baan hebben opgepikt) gaat het nog beter.

Iemand tips voor een bepaald smeermiddel?
"Jack the Gripper" no4 lijkt me prima spul.

Edit (expo): Had dit gevraagd aan iemand met een geavanceerde zender en die vertelde dat hij het alleen op de buitenbaan gebruikt om doorslippende wielen tijdens de start te voorkomen.

Mijn gedachte was ook om een duurdere zender te kopen en dan expo op het stuur te zetten. Na wat oefenen /meters maken slinger ik al een stuk minder :cool:

Denk dat expo een persoonlijke voorkeur is, gebruik het ook niet op mijn heli's en vliegtuigen.
 
Voor doorslippende banden heb ik traction control op mijn zender zitten. (geen geintje). Niet dat ik het gebruik hoor. Even min als de ABS functie.

Nog twee weken, en dan staat de volgende (open) clubwedstrijd al weer op de agenda. Scoor jezelf maar vast een transponder, en doe gewoon lekker mee.

Er zijn al 11 inschrijvingen, maar er zijn nog wel een paar tafeltjes vrij.
 
Leuk baantje. Ben er nu 2x geweest en weet mijn Ferrari-rode Fiatje500 (M-03) redelijk binnen de lijntjes te houden op een lege baan.

Wordt nog wel nerveus als de snelle jongens de baan op komen, dus dan snel de pits in. Gelukkig zijn er genoeg baan vrij momenten op zaterdag :rolleyes:

Ik heb je gezien Zaterdag. Je vroeg nog of je weer mocht "gastrijden" toch?
alleen ben je naar mijn mening niet heel lang gebleven.

Ikzelf heb niet gereden, alleen ff wat gebabbeld.
De Zaterdag is zeker goed geschikt als je een beginner bent, want echt druk is het niet.


Dat van die 0:50-0:00 en 0:20-0:30 voor beginners wordt niet gecommuniceerd.
Wel goed om te weten.

Ik ben ook voorstander dat er ALTIJD rekening gehouden wordt met die rijtijden, als het wat drukker wordt. Op Woensdag vind ik het eigenlijk triest dat Hans het om moet roepen, en dat de rijders niet gewoon automatisch zich aan de geldende tijden houden, blijkbaar is die discipline er gewoonweg niet, jammer.

Ikzelf rij 1/12, en het snelheidverschil tussen de 1/12 en andere is zo groot, vooral in de bochten, dat samen rijden gewoonweg niet kan. de kreet dat een 1/12 zo snel is dat ie er makkelijk omheen kan, nou dat moet je maar eens proberen dan als je met je banden in het vuil komt (immers ik moest er toch omheen?)...

Als zo goed als iedereen 2x per uur 10 minuten kan rijden, in zijn "eigen groep" is iedereen daar bij gebaat. Ook, en zeker de beginners hebben hier profijt van. Een betere rijder kan wellicht wel een beginnend rijder ontwijken, maar de beginned rijder voelt zich hier helemaal niet lekker onder, die rijders moet je hun eigen tijdslot gunnen.
 
Helemaal mee eens qua rijtijden, echter... Er komt een moment dat ik als beginner te snel ben voor de beginners (en M03/M05) maar nog niet lekker mee kan komen met de snelle jongens. Dan voel je je in beide groepen niet op je plaats. :? Gezien de langzaam maar zekere progressie in rijtijden nu steeds vaker bij de snelle 1:10 en/of 1:12 (maar dan wel na vragen of het gewaardeerd wordt :yes:). Respecteren van elkaars tijden blijft wel prioriteit. :D
 
@M7H
Zaterdag rond 16:30 weggegaan om 3 redenen:
- Bij daglicht een nieuw (wild)vliegveldje bekijken
- Koud blikje Heineken (geen goed plan om dan nog te gaan rijden)
- Bijna sluitingstijd, dus al die knutselaars willen ook vast nog een rondje rijden om hun karretjes te testen.

Overigens viel me wel op dat er weinig auto's op de baan zijn tov het aantal aanwezige personen.

Zondag meer mAh's verstookt.
Off-road wedstrijd was ook leuk om te zien.

Als wild rijder/vlieger/vaarder ben je gewend om zoveel mogelijk accu's er doorheen te jagen. Gaat niet op een club.

Ondanks dit gegeven viel de rijtijd op de baan zeker niet tegen.
En wellicht moet ik er ook een "knutselwerkje" bij nemen. Deze aanbieding lijkt me wel wat: http://www.der-schweighofer.at/artikel/89729/ab_mini_cooper_racing_finished_body_1-10_2wd_kit

89729_AB_Mini_Cooper_Racing_Finished_Body_110_2WD_KIT_Dickie_Tamiya_Modellbau_GmbHCo_30008418338685_300.jpg


Mijn primaire doel blijft wel accu's leegmaken.

Afffijn, geef op vele delen van de indoorbaan al volgas en volgende keer met bandensmeer gaat het vast nog veel beter ;)
 
Ik ben het met Martin eens. Maar wil een kleine aanpassing voorstellen.
Er zijn erg veel 1:10 rijders. Misschien moet het hele uur in vieren gedeeld worden:

15 min 1:12
15 min snelle 1:10 rijders (NK Rijders en clubrijders in het bovenste segment)
15 min 10 rijders
15 min beginners (1:18, Mini, 1:10)

Zo is het niet "dringen" in de 10 minuten die je "maar" hebt (wij 1:12 rijders rijden er toch echt 8, en als je pech hebt haal je dat niet omdat men net iets later van de stelling komt, maar de volgende lichting al staat te dringen) En je hebt alle tijd om je auto klaar te maken / te babbelen / bier te drinken.
Om nog maar te zwijgen over de gelijkheid in de groepen die dan wel gelijk is.

Misschien even voorstellen aan Hans bij de volgende CW?

Groet Robert
 
ook die 1/10 TC rijders, kunnen en mogen de volgende EPS te België mee doen.

heb je daar zin in op 18 & 19 Februari, kijk dan even op European Pan Series 2011/12

of ga naar de directe inschrijf link ( hoop dat ie er goed op komt nu ) op de MyRCM site:

MyRCM[1]=bkg&dId[E]=7716&pLa=nl

veel plezier ermee.
 
Ik ben het met Martin eens. Maar wil een kleine aanpassing voorstellen.
Er zijn erg veel 1:10 rijders. Misschien moet het hele uur in vieren gedeeld worden:

15 min 1:12
15 min snelle 1:10 rijders (NK Rijders en clubrijders in het bovenste segment)
15 min 10 rijders
15 min beginners (1:18, Mini, 1:10)

Zo is het niet "dringen" in de 10 minuten die je "maar" hebt (wij 1:12 rijders rijden er toch echt 8, en als je pech hebt haal je dat niet omdat men net iets later van de stelling komt, maar de volgende lichting al staat te dringen) En je hebt alle tijd om je auto klaar te maken / te babbelen / bier te drinken.
Om nog maar te zwijgen over de gelijkheid in de groepen die dan wel gelijk is.

Misschien even voorstellen aan Hans bij de volgende CW?

Groet Robert
werkt ook niet, dan kan je maar 1x per uur rijden is das ook weer veel te weinig. gewoon rekening met elkaar houden.
 
hahah, tja sorry. ken het blijkbaar niet voor elkaar krijgen elke keer cq vergeet hoe het goed moet.

maar bedankt weer Martin.
 
Ik ben het met Martin eens. Maar wil een kleine aanpassing voorstellen.
Er zijn erg veel 1:10 rijders. Misschien moet het hele uur in vieren gedeeld worden:

15 min 1:12
15 min snelle 1:10 rijders (NK Rijders en clubrijders in het bovenste segment)
15 min 10 rijders
15 min beginners (1:18, Mini, 1:10)

Zo is het niet "dringen" in de 10 minuten die je "maar" hebt (wij 1:12 rijders rijden er toch echt 8, en als je pech hebt haal je dat niet omdat men net iets later van de stelling komt, maar de volgende lichting al staat te dringen) En je hebt alle tijd om je auto klaar te maken / te babbelen / bier te drinken.
Om nog maar te zwijgen over de gelijkheid in de groepen die dan wel gelijk is.

Misschien even voorstellen aan Hans bij de volgende CW?

Groet Robert

+1

Ik rij liever een kwartier goed in/met mijn eigen klasse, dan 2x 10 min half bakke. Heb je ook wat langer te tijd om je (beter) voor te bereiden. Het gebeurt ook wel eens dat je de 2e sessie in dat uur mist omdat je aan het kletsen, eten, smeren, sleutelen, etc., etc. aan het doen bent.

Ik denk zelfs dat je niet eens zo heel veel minder op de avond rijdt, maar wel veel ontspannender.

Halewijn
 
Helemaal met je eens Halewijn. Daarnaast is de 1:12 de enige klasse die "krap" in de rijtijd zit. Volgens mij rijden 1:10's, Mini's en al het andere gespuis met gemak een kwartier.
Daarnaast denk ik dat jou onderbouwing Stephans punt aanhaalt. "veel te weinig" (het is maar de helft) is wat overdreven, maar je rijdt tenminste wel goed, je hebt alle tijd, hoeft je niet te haasten en je kunt gewoon goed en solide rijden, inplaats van dat er 12 man staan te dringen en het niveau dusdanig verschilt je alleen maar brokken rijdt.

Groet Robert

PS: Bricks, ik ben in de zomer geen Mach Lid, dat zou M7H dan moeten doen ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top