Vorig jaar is er te veel gedoe geweest met die motoren, er werdt duidelijk 'gecheat'
tja, ik ben beginneling. De M-autocup was m'n eerste grote cup vorig jaar ... dus ik wijt het "duidelijk" effe daaraan. Ik heb daar niets van gemerkt.
Alleen dat ik al verbaasd stond van het verschil in snelheid maar op vragen van mij, kwam men altijd aandraven met "perfect ingelopen motor", speciale banden-inserts en perfecte stuurkunsten om dit verschil te verklaren.
Ik heb er geen probleem mee om in de achterste regionen te moeten strijden, en al zeker niet gezien mijn beginnelingsstatus in RC ... maar van gecheat kan ik gloeiende kwaad worden.
Ik hoorde ook al van mensen die stiekem andere bandjes gebruikten, andere dan de twee toegelaten types. Ik hoorde ook van bandjes die nét voor de finalereeks uit een afgesloten zakje gehaald werden (avondje voordien insmeren of behandelen en dan in een luchtdicht zakje zodat het product niet vervliegt en goed indringt?), ...
Hier kan ik ECHT kwaad om worden.
Ben ik dan zo naiëveling, dat ik me netjes aan de regels hou (ik zal heus niet alleen zijn)?
Van mijn part: iemand die gepakt wordt op vals spelen: onherroepelijker eruit stampen voor de rest van de M-auto-cup, zonder refund. Twijfel je over iets, een bepaald tuningstruukje, dan kan je altijd aan de organisatoren vooraf toestemming vragen of overleggen. Zij kunnen dan later zelfs dat truukje kenbaar maken en hierdoor het gelijkheidsniveau nog versterken + we leren er allemaal uit.
I.v.m. die andere bandjes: in één geval ging het om S-grip-bandjes voor de Swift. Dit werd me verteld door een jongetje, wiens vader het meermaals zou toegepast hebben. "Dat zagen ze toch niet!" (brede lach)
Waarmee ben je bezig!? Welk voorbeeld geef je zo in hemelsnaam. Ik wordt er gewoon KWAAD om. (maar dat zei ik al zeker?)