M-auto wintercup 2008-2009

• Topicstarter Topicstarter bacardiboy
  • Startdatum Startdatum
Mauto bedankt voor het organiseren van het 5e seizoen Mauto cup.
Hugo, Rick en Arjen bedankt voor alle hulp bij de wedstrijden.

Het was weer een spannend seizoen.
Ik wil al mijn concurrenten bedanken voor de strijd de afgelopen 4 wedstrijden.

De laatste wedstrijd was zeer spannend met maar 1 punt achterstand op Remy.
Ik wist dat het moeilijk ging worden om dit goed te maken aangezien de goede prestaties van Remy de afgelopen tijd. Maar kansloos ben je nooit dat blijkt maar weer.
Moet zeggen dat er ook wel wat geluk bij kwam kijken vooral toen in de laatste finale de 2 snelste rijders van de dag elkaar van de baan reden.
Erik was de snelste afgelopen zondag en de terechte winnaar.
Hugo vd B bedankt voor het fair rijden in de 2e finale, ondanks dat je sneller was hebben we elkaar laten leven.

Mijn persoonlijke favoriet, de Swift klasse was ook weer genieten om te aanschouwen.
Nette finales en het blijft gewoon mooi, volgens mij hebben we met de winnaar er weer een Swift fan bij ;)

Volgend jaar zeker weer Mauto.

voor welke Klasse??

ik denk als je voor 1:12 gaat ( de kans is namelijk zeer groot aanwezig dat we met 10.5 brushless gaan rijden. dit zal in mei ongeveer definitief worden besloten ), een Speedpassion of een LRP. daar hoor ik alleen maar goed berichten over.
op de afgelopen EK 1:12 stock Spec, reden er veel rijders mee
ook de top rijders

GM? Die zijn ook meteen weer een stukje betaalbaarder. Scheelt een hoop tegenover een LRP of een SP (geloof iets van 40 euro goedkoper). De GM deed het ook uitzonderlijk goed op het EK.

Wel goed om te horen dat de M-auto BL gaat volgend seizoen...

Ben ook erg benieuwd naar de banen waar gereden gaat worden volgens seizoen, mede ook omdat Racing Paradise er dan niet meer is (jammergenoeg)

Joost.

ok Joost. dat weet ik dus niet
daar heb jij veeeeeeeel meer verstand van dan ik, en das echt een feit ! hahaha

wat de Swift klasse betreft, de motor die MOET worden gebruikt tijdens de M-auto Wintercup, staat op de M-auto site vermeld
ff zoeken, maar het staat er echt op
deze was afgelopen seizoen mede gesponsord door Rc-connect

Oeps sorry mataracing, foutje van mij
ik weet niet uit mijn hoofd welk type motor het was. het was namelijk een Handout motor
weet wel dat het een LRP en nog wat was
sorry

Laatst bewerkt:
Tja, als ik kijk naar de verschillende winkels die de LRP en SP motoren leveren dan betaal je toch al snel tussen de 90 en 100 euro voor deze motoren en dan meer naar de 100 toe... Volgens de GM site is de GM 10.5 net geen 65 euro en de meeste winkels zijn iets goedkoper dan de prijzen op de site dus ja... Plus hij loopt echt heel erg goed voor wat ik gehoord heb van de gebruikers ervan... (en wie weet valt er een mooie deal te sluiten met GM??? De Carisma GT14 is ook van GM toch??? :) )

Was dat voor de Swift klasse niet die 17t LRP challenge motor???

Heb je al enig idee hoe het gedaan gaat worden met de cicuits of is de M-auto daar nog niet mee bezig? (misschien te vroeg maar ja... ;) )

JK.

nee daar weet ik nog niets van
is nog net ff te vroeg denk ik

en ja, de GM moter 10.5 is tenslotte Europees kmapioen spec stock.

ik weet het echt niet meer welke motor het was en is

shit word oud en ben nu erg moe
was een lange en drkke dag tijdens een Offoad 1:8 wedstrijd te Oss
05:15 op en 20:25 pas weer thuis
maar mooie race en best mooi weer ook nog

Tja, als ik kijk naar de verschillende winkels die de LRP en SP motoren leveren dan betaal je toch al snel tussen de 90 en 100 euro voor deze motoren en dan meer naar de 100 toe... Volgens de GM site is de GM 10.5 net geen 65 euro en de meeste winkels zijn iets goedkoper dan de prijzen op de site dus ja... Plus hij loopt echt heel erg goed voor wat ik gehoord heb van de gebruikers ervan... (en wie weet valt er een mooie deal te sluiten met GM??? De Carisma GT14 is ook van GM toch??? :) )

Was dat voor de Swift klasse niet die 17t LRP challenge motor???

Heb je al enig idee hoe het gedaan gaat worden met de cicuits of is de M-auto daar nog niet mee bezig? (misschien te vroeg maar ja... ;) )

JK.

Naast het feit dat de vraag over een Swift-motor ging lijkt deze uitleg (en andere adviezen in andere topics) toch echt wel een stukje GM-promotie; sponsor gescoord??

Als je Google raadpleegt kan je de SP 10.5 voor tussen 65 en 75 Euro in NL krijgen, de LRP X11 10.5 Stock spec tussen 89 en 99 Euro....Zo worden de "bizarre" prijsverschillen al weer wat kleiner;-)

groet,

Eric

Naast het feit dat de vraag over een Swift-motor ging lijkt deze uitleg (en andere adviezen in andere topics) toch echt wel een stukje GM-promotie; sponsor gescoord??

Absoluut niet! Was het maar zo maar ook ik moet alles gewoon kopen, hoor (en zie) er alleen hele goede berichten over de laatste tijd dus vandaar...

Als je Google raadpleegt kan je de SP 10.5 voor tussen 65 en 75 Euro in NL krijgen, de LRP X11 10.5 Stock spec tussen 89 en 99 Euro....Zo worden de "bizarre" prijsverschillen al weer wat kleiner;-)

groet,

Eric

Dat is natuurlijk heel erg goed mogelijk, ik ging alleen uit van de advies verkoop prijzen. Zoals jij het aangeeft wordt het verschil inderdaad alweer wat minder groot... De tijd zal het leren maar ik denk dat je over sommige zaken niet vroeg genoeg kan beginnen om te gaan brainstormen. Misschien zelfs wel een optie om meer dan één merk toe te gaan staan...

Joost.

Een goed alternatief is denk ik de GM Dr Speed 10.5. In de landen om ons heen al te krijgen voor 39.95 Euro.... Kan een SP en LRP niet tegenop.

Alleen is de kwaliteit van de Dr. Speed niet om over naar huis te schrijven Rogier... Betrouwbaarheid is ook een factor, dat hebben we al eens meegemaakt met de Eraser van LRP...

JK.

Back