Le santisima Trinidad 1:50

hallo

dirk zijn manier is sneller maar hoe soldeer je dan de ring weer aan elkaar of aan een staafje zonder de koord te verbranden ??
gr raf

Derde keer ,goede keer zeker.

De neus van de boegspriet veranderd om de kabels beter te kunnen aanspannen.

Doorvoer en opspannen staggen :ipv door de boegspriet te laten gaan nu door een verschuifbare ijzeren beugel opspanbaar. zie foto 1

De spaanse ruiter aangepast. Opgepast ,deze is te lang en de benen staan te ver uit elkaar. Maar vermits ze met 3 schroeven + epoxy vastzit aan het schild ,durf ik het niet te veranderen.

De 3 kluivers gezet.

Totaalbeeld

De 3 kluivers gezet.

De buitenkluiver is zo te zien met een "traveller" uitgevoerd, Luc (ik kan zo snel geen Nederlandse benaming vinden, uithaler?). Hoe zit dat bij de andere twee? Ik denk te zien de kluiver ook, maar de binnenkluiver lijkt me moeilijker te realiseren (en wellicht ook niet nodig).

Groet,

Ad

Tjongejonge, alleen de werkplaats al:cool:
gij bedoelt dat rommelkot. (en zeker nu de jongste ook nog eens volop met alles knutselt)

de buitenkluiver is zo te zien met een "traveller" uitgevoerd, Luc (ik kan zo snel geen Nederlandse benaming vinden, uithaler?). Hoe zit dat bij de andere twee? Ik denk te zien de kluiver ook, maar de binnenkluiver lijkt me moeilijker te realiseren (en wellicht ook niet nodig).

inderdaad, de 2 buitenste hebben een "traveller".

de binnenkluiver is anders bevestigd. bij mij zit de boegspriet en verlengde tegen elkaar waardoor een traveler niet kan.

Schitterend geheel geworden.
Echter de knoop aan het anker doet voelt een beetje vreemd.
Weet je zeker dat deze "knoop" gebruikt werd en niet de werpankersteek?

er zijn 3 knopen

werpankersteek en ankersteek + rondtorns met 2 halve steken voor dregankers

ankersteek werd het meest toegepast want hij was het eenvoudigste + het touw werd niet zo geforceerd als bij andere steken.

(touw is in dit geval 22cm dik)

Hey naamgenoot! :D

't Was lang geleden dat ik hier nog eens verzeild ben geraakt maar nu moest ik toch gewoon eens komen kijken hoe je het hier stelt.

Man, man, man... ik ben onder de indruk. Ik heb hier kwijlend het één en ander zitten bekijken. Zij is een echte schoonheid geworden.
Als ik je uitleg en commentaren lees, dan kan ik enkel concluderen dat je nu een echte zeebonk bent. Man, al die scheepstermen... pfff... . :D

Mijn complimenten hoor!!!

Groetjes,

Hey naamgenoot! :grin:

't Was lang geleden dat ik hier nog eens verzeild ben geraakt maar nu moest ik toch gewoon eens komen kijken hoe je het hier stelt.

Man, man, man... ik ben onder de indruk. Ik heb hier kwijlend het één en ander zitten bekijken. Zij is een echte schoonheid geworden.
Als ik je uitleg en commentaren lees, dan kan ik enkel concluderen dat je nu een echte zeebonk bent. Man, al die scheepstermen... pfff... . :grin:

Mijn complimenten hoor!!!

Groetjes,
_________
Hey Luc, blij dat ik nog eens iets van je hoor. Hopelijk gaat alles zeer goed.

En een zeebonk, zolang mijn schip nog niet heeft gezeild, blijf ik een gewone landrot die nog niks heeft bewezen.

ps :
Het toeval wilt dat ik gisteren nog over je tank aan het stoeven was tegen een andere modelbouwer die eens een tank wilde gaan bouwen.

Ga hem morgen je link bezorgen.

Hopelijk tot binnenkort nog eens :D :D :D

mvg Luc

het nieuwe bezaanszeil is gereed. (vorige was te klein gemaakt)

dscf1530s.jpg

de zeilen zijn bevestigd aan de ra's

dscf1531z.jpg

nu nog een bijkomend probleem oplossen. (sommige ra's zullen uit hun houders komen als de zeilen teveel wind krijgen)(maar niks onoplosbaar)

Back