Le santisima Trinidad 1:50

hallo luc

mooi geworden
en op het water zal ze nog beter tot haar recht komen als de zeilen wind kunnen pakken en mooi bol komen te staan
heb je de motor reeds geprobeerd???
gr raf

heb je de motor reeds geprobeerd???

neen zal pas volgend jaar bij de eerste testvaart uitwijzen of ik deze motor nodig heb of niet.

Indien niet zal ze op de volgende boot komen . Ik ga geen pomp meer gebruiken.

Ik ben niet snel jaloers, maar deze ankers zien er veel mooier en realistischer dan de ankers in een kit:confused:
Schitterend hoor:cool:

Germt

Bedankt Germt, Frankwin en Andy

er kruipt wel wat werk in en eigenlijk zijn ze nog maar half af.

de ring moet nog bekleed worden ,er moet nog een boei aankomen het ankertouw en correct vastgemaakt aan de mars .

dus nog veel werk voor de boeg.

maar eerlijk gezegd als ik zie hoe jullie ,jullie schip maken dan ben ik ook jaloers hoor. Jullie gaan veel dieper in op de materie.0 ik bouw liever en als het erop trekt ben ik al content.

mvg Luc

maar eerlijk gezegd als ik zie hoe jullie ,jullie schip maken dan ben ik ook jaloers hoor. Jullie gaan veel dieper in op de materie.0 ik bouw liever en als het erop trekt ben ik al content.

Dat maakt het bouwen nou juist zo leuk, al die verschillende schepen, en de bouwers die er allemaal verschrikkelijk hun best op doen:cool:

Germt

Bij mij is het al niet anders, we kijken vol eerbied naar elkaars schepen en de manier waarop iedereen zijn bouwproblemen oplost.

Andy

de 4 ankers zijn gereed.

de kapitein is 1m60 groot. dus heb je een gedacht van de ankers in het echt.

de grootste anker is 6meter.

Ik heb voor de lol ook de ring maar volledig omwikkeld.

"voor de lol" zegt hij dan...

Schitterend werk aan de ankers! Prachtig schip trouwens, ik kijk er met veel bewondering naar!

Merci Neptunes,

dat omwikkelen duurde maar een 20 minuten per ring.

Het geheim is eigenlijk om dubbelzijdige plakband te gebruiken.

Je plakt een strookje van 2 mm over de lengte van de ring en daarna begin je maar te wikkelen.

Alleen erop letten dat je draadje direct goed ligt langs de andere draad maar ene keer gelegd zal hij niet meer verschuiven of terug groter worden als de trekkracht wegvalt.

Daarna fixeren met lijm en voila.

Het geheim is eigenlijk om dubbelzijdige plakband te gebruiken.

Je plakt een strookje van 2 mm over de lengte van de ring en daarna begin je maar te wikkelen.
Daarna fixeren met lijm en voila.

Kijk, ik heb weer wat bijgeleerd:cool:

Germt

Amazone (dirk) is nog sneller.

zijn manier :

ik had de mijne in 2 min klaar
icon_mrgreen.gif

een koperen staafje in het boormachiene zetten , lijm op doen en de koord er rond draaien.
een dag wachten tot het is uitgehard en dan een ring plooien. als het nog makelijker kan hoor ik het wel
icon_wink.gif

Back