koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Zomaar even een vraag tussendoor, van een beginner op RWD gebied...
Ik heb nog een hele oude Tamiya Footwork F1 liggen, en wil deze graag restaureren voor incidentele rondjes op Heemstede (ik werk er in de buurt maar kan bijna nooit op woensdag -of vrijdagavond :( )

2315177332_732afda83c.jpg

Nu rookten we vroeger op het handbalveld snel de kostbare sponsbandjes op, dus wil ik rubber eens proberen:

trg_trg2400_002.jpg

Moet ik nu alleen maar wielspin en onderstuur verwachten, of heeft iemand er ook goede ervaringen mee? Ik zal niet vaak rijden, dan maar gewoon voor spons gaan?
Ik lees het graag.

Vraag eens aan Oscar of Michel Nijman, die hebben behoorlijk al wat ervaring met de F103 met rubber en kunnen je meer vertellen over welke banden je nodig hebt op de MACH...

Rubber slicks voor F103:

Achter: Type A Ride
Voor : Type B Ride

Deze banden zijn behoorlijk slijtvast maar hebben wel goede grip.
Wel een smeermiddel gebruiken.

Ziet er mooi uit een veld vol met F1's,hoop alleen dat dan wel de Pro10 banden niet toegestaan zijn want dat ziet er niet uit.
Schaalverhouding is dan compleet zoek.

greets Roy

Ik bedoel daar dus mee kijk naar de foto's,dit zijn volgens mij allemaal Tamiya F103/F104 en bv de 3racing F109.
Dit zijn best wel schaal auto's en als je daar een Corally F1 tussen zet dan zal deze qua grip altijd beter zijn ten opzichte van de andere auto's.
Ik zeg niet dat hij niet mee zou kunnen doen alleen dat hij wel in een eigen klasse zou moeten mee rijden.
Hoe je het ook wend of keert,Pro10 banden zijn bijna een keer zo breed als de huidige F1 banden van BV Tamiya of HPI en Ride.
Lijkt mij wel zo eerlijk.

greets Roy

Dat zou betekenen dat de f1 van corally ook niet mee zou kunnen doen.
Lijkt me me dus van wel.

volgens mij heeft die witte f1 op de laatste foto die als laatste de bocht door gaat pro10 banden

wat ik zo kan zien in ieder geval

Volgens mij is er voor de discussie Pro10 banden op F1 al een topic dus zullen we die hier niet nog eens gaan voeren?

Zou overigens wel gaaf zijn een veld vol Pro10 én een veld vol F1's... Hmmm...

lijkt me een goed plan joost. Is die van jou al af trouwens want ik ben weer zeer benieuwd.

Hierbij mijn chassis. Mist nog een brace tussen de voorophanging. De voor brace is van aluminium (de achter pod brace van joost's nieuwe ontwerp :)) Maar moet ik nog iets op verzinnen om dit netjes 2mm in te korten want op dit moment past die net niet tussen de 2 casterblokken.

De lipo cradle heeft joost voor mij in cad gezet aangezien de maatvoeringen mij in eerste instantie ontbraken toen dit chassis in productie ging. De cradle is door oscar gefreest. Bedankt mannen!

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes hoor Alexander... Doe mij eens even wat mooie foto's doorsturen van de brace met en zonder accu's erin op de auto als je wil???

Voor mijn persoonlijke archief ;)

Vandaag begonnen met een nieuwe body voor de F1.
Ik ben van plan om de Tyrrell 023 uit 1995 na te gaan maken, zover als dat lukt natuurlijk.
Tyrrell_023.jpg

De body is inmiddels uitgeknipt, en de voorvleugel is ook bijna klaar.
IMG_0228.jpg

Hoi hoi,

HotBodies Cyclone 12 Rc Car HB HPI 1/12th - eBay (item 250606609579 end time Apr-06-10 01:34:40 PDT)

Is dit een PANCAR? Misschien dat iemand hier er nog een zoekt.

Mijn zakgeld is op, dus voor mij gaat het helaas niet door. :cry:

Anders was ie de mijne.....

Groeten, Jean-Baptist.

Volgens mij is een 1/12 geen PANCAR.

De nieuwe Xray x10 link, Corally x10 ngx of de CRC gen x10 zijn wel PANCARS.

Ik lees dat je zakgeld op is? Ga je toch op zoek naar een bijbaantje;)

Halewijn

Back