koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Waar blijven de Pro10 rijders voor de Zac 1? ( 1)
en de Formule 1 ? (3)

We hadden afgelopen vrijdag toch 5 Formule 1 auto's op de baan dacht ik.

Ja dat is een goede vraag Oscar. Ik hoop voor beide klasses dat het veld nog wel verder gevuld gaat worden...

Leuk dat Björn ook F1 gaat rijden trouwens, hebben jullie weer "matching bodies"?

Ja dat is een goede vraag Oscar. Ik hoop voor beide klasses dat het veld nog wel verder gevuld gaat worden...

Leuk dat Björn ook F1 gaat rijden trouwens, hebben jullie weer "matching bodies"?

Nee deze keer niet,

Björn rijd "Retro"
trg_3001_002.jpg

en ik rijd "Proto"

Dat heeft hij gedaan volgens mij Michel...

358535e8.jpg

Maar denk dat de "overspray" er al zat bij het spuiten van het blauw en pas echt te zien was nadat het wit gespoten was...

Het vreemde van deze tamiya body is, is dat er geen folie voer heen zat.
Dus ik heb de hele body ook aan de buiten kant moeten afplakken.
Maar goed, blijft lastig een body afplakken.

Nog een klein updateje
IMG_0251.jpg

Laatst bewerkt:
De lichtblauwe kleur bij de cockpit had het net wat meer afgemaakt maar ik vind het er goed uitzien hoor! Die overspray zie je niets van als de auto over het circuit heen gaat.

Wellicht de luchtinlaten aan de zijkant ook zwart maken d.m.v. een zwarte sticker of zo?

edit:
heb je NOKIA d.m.v. stickerletters aan de binnenzijde geplakt en gewoon overeen gespoten en laten zitten?

Laatst bewerkt:
@Westy1969 - Leuk zo'n originele kleur auto! Moet er niet een luchtinlaat kapje bovenop? Een van de dingen die mij bij deze kap (en vleugels) vroeger opviel was dat de auto erg overstuurd was (Tamiya Eurocup, dus Tamiya HBR soft achter en Tamiya HBR medium voor). Ik hoop dat je dat op weet te vangen. Ik moest er van mijn sponsor mee rijden, maar had toendertijd liever een Ferrari 412T1 gehad! :D Kwam volgens mij hoofdzakelijk door de grote voorvleugel en de relatief kleine achtervleugel. Met de standaard voorbanden was de auto veel te onderstuurd.... Ik wil je dus als advies meegeven dat als je eenzelfde overstuur meemaakt (en het niet met banden kunt oplossen), denk er eens aan om een kleinere voorvleugel en/of grotere achtervleugel te monteren.

Ik ben mijn F103 ook aan het opwaarderen en zal hem hier wel tentoonstellen wanneer deze gereed is. (Komt een Protoform Type M body op) :D

Daarom reden we toen der tijd bij de Tamiya Eurocup ook niet met HBR medium voor maar met de standaard achterbanden uit de kit op de voorvelgen. Banden iets smaller maken en gaan. HBR soft achter en standaard achter dus voor. Dat ging als een speer!!! Alleen wist niet iedereen dit maar het was nog steeds binnen het regelement aangezien het Tamiya banden waren...

hi Kees,

de oude classic tamiya bodies hadden in die tijd geen overspray laag ;)
ps: mooie mac op de achtergrond!

heb inmiddels ook een paar retro bodies af.

Laatst bewerkt:
@2wd; ja details details, maar ik wil dit in de mild seven sticker verwerken, maar die moet in nog maken.
De Nokia sticker heb ik zelf gemaakt, maar helaas wil de printer geen wit meer printen dus is deze nu zilver.

@JRacer; ik doe ringen tussen de voorveertjes, zodat deze wat harder worden.
Anders idd een andere vleugel erop. maar bedankt voor het advies.

@borderonlineshop; okay duidelijk, alleen vreemd dat ze dit op een nieuw uitgebrachte body nog steeds niet doen. maar ja de kleur zit er op, nu nog wat stickers maken en een 17.5 turns moter zoeken.
De mac is een zegen, ckr als je de hele dag achter windows zit.
Je hebt die dunne lijnen mooi er op staan.

Met welke set rijden jullie de zac, ik zit te denken aan de speedpassion set, maar ik heb deze ook zien uitbranden dit weekend.
En wat ik ook vreemd vind is dat er over een 17.5 turns gesproken wordt, terwijl het eigenlijk een 13,5 turns is??

Laatst bewerkt:
Morning,
Speed passion (mach setje) hebben we nog niet getest op de Mach.
Oscar heeft wel vrijdag met de ez run set gereden en dat ging goed.
met een F1 wil je niet met een snellere motor dan een 17.5t rijden.
ik zelf gebruik een lrp x12 17.5T in m'n F104 op rubber tot nu toe heb met RIDE banden gereden en dit ging zeer goed. (skip het foam denk ik dit jaar)
ga binnenkort er een aantal bestellen dus als er mensen interesse hebben dan kun je het aan me doorgeven zodat ik ze mee bestel
M

De F10 is inmiddels gebouwt en heb er mee gereden, wat gaat dat hard zeg met 10,5T+2S lipo. Alleen de draden moeten nog wat netter gemaakt worden en de kap moet nog gespoten worden.

Gisteren met de F103 gereden, de ride banden reden erg goed.
Helaas heb ik mijn achteras krom gereden en is de motor as gebroken.
Hopelijk krijg ik de spullen voor de zac nog voorelkaar.

Back