koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Gefeliciteerd aan iedereen. Jitse één wedstrijd meedoen en voor Roy op het podium staan = priceless. :D

Volgende zac ben ik en hopelijk nog vele andere weer van de partij......maar eerst even de Benelux+.

Nieuwe body gespoten voor de Pro10... Nieuwe kleuren!!! :D

P1060217.jpg

P1060214.jpg

P1060219.jpg

P1060220.jpg

Ik heb er dit keer voor gekozen om de side-dams een andere (kleinere) vorm te geven en de achterwielen dicht te laten. Dit vond ik altijd al gaaf op de Jaguars dus even kijken wat het doet. Werkt het niet lekker dan kan ik ze ter plekke altijd nog open maken.

Ik vind het wel iets hebben met die dichte achterkant! Leuk idee en er zit een mooie lijn in zo met de kleuren. Wellicht even met een verfstripper oid de zijkant iets verwarmen en de achterkant iets schuin naar buiten vouwen om het schuren tegen de banden te minimaliseren?

Ben wel zeer benieuwd hoe het zal gaan

De banden lopen goed vrij in de kap aan de achterzijde dus. Zelfs de zijdelingse beweging gaat zonder de kap aan te raken.

Waarschijnlijk zal op snelheid de kap naar binnen gezogen worden. Maar goed... wellicht valt het inderdaad mee en is het niet nodig. Zie je snel genoeg aan de binnenzijde. :D

Misschien zet ik er nog een verstevigings hoek in vlak voor de wielen, maakt het geheel wat sterker en ik zit eraan te denken om aan de achterzijde onder de kap ook een verstevigings strip te maken. De voorkant moet ook wat stijver worden want de Corally kappen zijn best dun.

Kon vroeger wel met de auto's met de orginele corally velgen/as,ik meende dat die een flink stuk smaller waren ong 210mm ?.
Ik heb het idee dat die kap idd naar binnen word gezogen op snelheid.Maar ja als je het niet probeerd,dan weet je het ook niet. ;)

Ik ben nu 227mm achter dus aan beide zijdes heb ik een millimeter of 4 ruimte tussen de band en de body. We gaan het zien, werkt het niet maak ik de kap open. :D

Ik heb het puur voor het visuele gedaan... Of het echt wat toevoegd weet ik niet. Misschien iets meer downforce overall omdat er iets meer vacuüm ontstaat onder de body maar veel zal dat niet schelen denk ik.

Hey directdrivers,

ik heb sedert kort een f-1 en dat is heel gaaf om mee te spelen maar om een keertje een "2wd" clubwedstrijdje te rijden is ie denk ik niet geschikt om met de andere pan-cars te rijden. Al denk ik dat regelmatig met de f1 spelen het sturen in het algemeen ten goede komt wat ik de laatste tijd met de tourwagen 4wd en met de mini rwd qua rondetijden begin te merken.

Wat is een goeie pan-car om naast een f-1 te hebben? Ik zou dan een GT body of iets dergelijks er op zetten en in 200mm of zo willen blijven. Tevens alle bandenadvies welkom. Waar letten jullie op bij combineren van body en chassis?

Hey directdrivers,

ik heb sedert kort een f-1 en dat is heel gaaf om mee te spelen maar om een keertje een "2wd" clubwedstrijdje te rijden is ie denk ik niet geschikt om met de andere pan-cars te rijden. Al denk ik dat regelmatig met de f1 spelen het sturen in het algemeen ten goede komt wat ik de laatste tijd met de tourwagen 4wd en met de mini rwd qua rondetijden begin te merken.

Wat is een goeie pan-car om naast een f-1 te hebben? Ik zou dan een GT body of iets dergelijks er op zetten en in 200mm of zo willen blijven. Tevens alle bandenadvies welkom. Waar letten jullie op bij combineren van body en chassis?

Leg nog even uit waar (binnen buiten) en in welke vorm (wedstrijd/recreatie) je wilt gaan rijden.
Geef aan tussen welke merken/modellen je zou willen kiezen.
Dan krijg je hier heel zinnige antwoorden.

Leg nog even uit waar (binnen buiten) en in welke vorm (wedstrijd/recreatie) je wilt gaan rijden.
Geef aan tussen welke merken/modellen je zou willen kiezen.
Dan krijg je hier heel zinnige antwoorden.

buiten, asfalt, clubwedstrijdjes, rondjes vrij-rijden.

Modellen? Geen idee! wat wordt er zowat gereden en waarom? wat zijn de sterke punten, waar let je op?

Als voorbeeld zie ik deze op internet:

SupaStox

RC10R5 Factory Team: Team Associated - Champions By Design - Nitro and Electric RC Cars

XRAY: The art of performance - Products - Description -

Serpent Model Racing Cars - Product - Serpent S100 LT 1/10 pancar EP

fire away!

een keertje een "2wd" clubwedstrijdje te rijden is ie denk ik niet geschikt om met de andere pan-cars te rijden.

Persoonlijk zou ik eerst navragen wat voor modellen/regelementen de andere personen hanteren die in die clubwedstrijden rijden. Een f1 is niets anders dan een pancar dus als je f1 200mm is dan een 200mm kapje erop en rijden. Als het niet echt serieus is op dit moment lijkt me dat in eerste instantie de beste keuze.

Mijn allereerste pro10 wedstrijd nam ik deel met een f103 en rubbere banden. Met de audi Lemans kap en 23t RZ motor. De wedstrijd was helaas verregend maar anders had ik daarmee gewoon tussen de modified pro10 gereden. Voor een eerste keer maakt dat toch allemaal niet uit. :D

Bij welke club zou je een wedstrijdje willen rijden?

Persoonlijk zou ik eerst navragen wat voor modellen/regelementen de andere personen hanteren die in die clubwedstrijden rijden. Een f1 is niets anders dan een pancar dus als je f1 200mm is dan een 200mm kapje erop en rijden. Als het niet echt serieus is op dit moment lijkt me dat in eerste instantie de beste keuze.

heb ik over nagedacht maar mijn f-1 is een HPI F-10 en die is 180 breed en redelijk lastig te rijden, wel leuk maar no-way te controleren ten opzicht van wat ik de anderen zie rijden, let wel, ik blijf f-1 rijden, de pan car zou voor erbij zijn.. te veel autos kan toch niet :cool:

qua reglement is voor zover ik weet 2wd 200mm, direct drive.

Mijn allereerste pro10 wedstrijd nam ik deel met een f103 en rubbere banden. Met de audi Lemans kap en 23t RZ motor. De wedstrijd was helaas verregend maar anders had ik daarmee gewoon tussen de modified pro10 gereden. Voor een eerste keer maakt dat toch allemaal niet uit. :D

ik rij zowieso vooropig voor spek en bonen, ben net een slordige 4 maanden aan het rc racen maar het virusje is snel in z'n werk...

:D

Bij welke club zou je een wedstrijdje willen rijden?

kzit bij hfcc en daar zit wat pan-car talent, zekers, maar ik zie daar vooral ook oudere modellen rijden, wat opvalt is dat de oudere f-1s breed zijn.

Een pro10 (groep c) body op mijn F1 zou mij ook wel leuk lijken. Maar dan wel een body die een beetje op een echte lijkt. Naar welk merk kap moet ik dan zoeken? En weten jullie misschien webshop waar die kappen te krijgen zijn?

kzit bij hfcc en daar zit wat pan-car talent, zekers, maar ik zie daar vooral ook oudere modellen rijden, wat opvalt is dat de oudere f-1s breed zijn.

Tamiya heeft tijdje geleden nog een 200mm f1 uitgebracht dus het zijn zeker niet alleen de oudere F1 modellen die 200mm zijn. De nieuwe F1 die Serpent gaat uitbrengen is er ook in 200mm gezien de pre-release foto's.

Oudere modellen kunnen afhankelijk van het model net zo competatief zijn als de nieuwere versies daarom zie je af en toe nog oude modellen rondrijden.

Voor 200mm model kun je degene bekijken die je reeds hebt aangegeven. Er zijn nog een aantal andere merken maar de meest bekende merken zijn.
-Corally 10SL 200mm versie
-Serpent S100
-Associated RC10R5
-Xray X10 link (degene die jij liet zien is een t-bar versie met damperdisc, T-bar rules maar die damperdisc zou ik persoonlijk niet willen)

Back