koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Tamiya heeft tijdje geleden nog een 200mm f1 uitgebracht dus het zijn zeker niet alleen de oudere F1 modellen die 200mm zijn. De nieuwe F1 die Serpent gaat uitbrengen is er ook in 200mm gezien de pre-release foto's.

Oudere modellen kunnen afhankelijk van het model net zo competatief zijn als de nieuwere versies daarom zie je af en toe nog oude modellen rondrijden.

Voor 200mm model kun je degene bekijken die je reeds hebt aangegeven. Er zijn nog een aantal andere merken maar de meest bekende merken zijn.
-Corally 10SL 200mm versie
-Serpent S100
-Associated RC10R5

Ok, en wat is van belang qua body? Zijn er bodies die beter werken met 2wd ? Ik zag le mans achtige bodies, is dat "het beste" ?
zou dit soort bodies "werken"?

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=17502

-Xray X10 link (degene die jij liet zien is een t-bar versie met damperdisc, T-bar rules maar die damperdisc zou ik persoonlijk niet willen)

Ok, hier ben ik nieuwsgierig om, wat is er mis met de damperdisc? Wat is een alternatief?

Ok, hier ben ik nieuwsgierig om, wat is er mis met de damperdisc? Wat is een alternatief?

Er is niks mis met een damperdisc maar wanneer je de zijdelingse demping wilt aanpassen pas je tevens de voor -en achterwaartse demping aan aangezien de damperdisc voor, achter, links en rechts invloed heeft. Met dampertubes is dit gescheiden, dus pas je de zijdelingse demping aan veranderd niet automatisch de voorwaartse en achterwaartse demping.

En als je goed zoekt op E-bay vind je de originele group C bodies van Tamiya ook nog.
Zo als de Mazda 787B Mercedes C11 e.d.
De Nissan is pas geleden opnieuw uitgebracht.
Ook de Toyota TS20 van Tamiya past op een F103 en op de W versie van de F104.

mvg Roy

Ok, en wat is van belang qua body? Zijn er bodies die beter werken met 2wd ? Ik zag le mans achtige bodies, is dat "het beste" ?

Vraag even na op de HFCC wat het regelement is. Lijkt me verstandiger dan zomaar iets doen. Wat ik weet is dat ze daar een klasse hebben 200mm met GT kappen. Dus geen group C, GTP Lemans etc.

En als je goed zoekt op E-bay vind je de originele group C bodies van Tamiya ook nog.
Zo als de Mazda 787B Mercedes C11 e.d.
De Nissan is pas geleden opnieuw uitgebracht.
Ook de Toyota TS20 van Tamiya past op een F103 en op de W versie van de F104.

mvg Roy

Let erop dat niet alle Tamiya Group C bodies dezelfde wielbasis hebben. Zo is die bij de C11 280 mm, terwijl een F103 260 mm wielbasis heeft. Verder is de downforce van die bodies niet al te goed en zijn ze breekbaar. Wel heel realistisch.

TS020 is al beter.

sausemmer - YouTube

ff mijn filmpjes van afgelopen lemans 24h op jouwbuis gedumpt,let niet op de kwaliteit die kon wat beter af en toe.
Ik zal de hoofdfilm ook nog wel uploaden 7 min,maar de uplaod is nogal traag en ik heb het druk ;)

Hey sausemmer leuke filmpjes :D

deze filmpjes zijn ook wel erg gaaf! incl periode correct jam hammer "crockets theme" waaa gaaf

Laatst bewerkt door een moderator:
Crocket's theme... Hmmm, die blaast altijd lekker 's avonds laat op de snelweg in de Beemer... Mjammie, gave filmpjes ook... :D

Wie doet dit mij na....??

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmmmmmmmmm:confused:
Ben ik nu de enige die de zelfde tijden in de verschillende berichtjes zie?:rolleyes:
(snelste tijd)Lol:cool:
Die balkjes waren mij ook al opgevallen.
Hoe krijgen ze het voor elkaar.
2x de zelfde gegevens.
Fluke of nature:)

mvg Roy

Hmmmmmmmmmm:confused:
Ben ik nu de enige die de zelfde tijden in de verschillende berichtjes zie?:rolleyes:
(snelste tijd)Lol:cool:
Die balkjes waren mij ook al opgevallen.
Hoe krijgen ze het voor elkaar.
2x de zelfde gegevens.
Fluke of nature:)

mvg Roy

Copy-Paste, hè?;)

(gemiddelde tijd is wel anders:p)

Ben ik nu de enige die de zelfde tijden in de verschillende berichtjes zie?

We hebben een winnaar!....
(denk dat ze dat wel gezien hebben hoor ;)....)

Maar idd, ik had een tijdje terug mijn snelste rondetijd naar 15.88 gebracht en 19R in 5.14
Nu reed ik eerst 15.85 en 19R in 5.11
En vervolgens ging Roy B daar 2 tiende onder, met een 15.66. Gewoonweg een supertijd, en ik baalde daar nogal van. Maar gelukkig kon ik ook nog een paar goeie rondjes eruit persen en voila, precies dezelfde tijd, tot op de duizendste!......

De reden waarom ik er weer 2 tiende af wist te halen?, een andere motor.
De X12 heeft ruimte moeten maken voor een Xerun 10.5T.
En een HW motor is zoveel makkelijker onderuit, dat het rijden veel soepeler gaat. Een X12 heeft gewoon eigenlijk teveel punch onderuit van zichzelf.

Back