koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Van MyRCM:

1 Niels Zwijger de
2 Roy Bakker NL
3 Martin Zevenhoven NL
4 Jean-françois De Roo
5 Kees Zaadnoordijk
6 Ben Voorhaar
7 Halewijn Vermeulen

Wow, Niels is echt onverslaanbaar dit jaar!
En zelfs als een paar vaste klanten niet konden toch een mooi veld.
Ook leuk om te zien dat die Belgische RC Le-Mans rijder een keer mee doet.

Goed bezig heren!

Het was erg spannend en er gebeurde veel, zowel voorin als achterin is er veel van positie gewisseld, en het hele veld in de zelfde ronde gefinisht.
Ik heb samen met onze Belgische vriend de hele 2 finale om de vierde plek gestreden, dit was echt stuivertje wisselen. Wat is dat gaaf om zoveel rondes vlakbij elkaar te rijden, rete spannend.
Wat er voorin gebeurde heb ik niet (goed)mee gekregen, gelukkig maar want nu zat ik iig in mijn eigen race.

Vwb de chicane, een hele mooie toevoeging, dood eng en best lastig om op in te remmen, maar al met al ging het erg goed. volledig de snelheid er uit en dan weer voorzichtig op het gas, anders stond je in het gras omdat de bocht off-camber is.

Ik ben benieuwt wat de volgende zac brengt, tegen de richting in met chicane :-)

Ik hoorde gisteren anders iets heel anders van Roy B. hij heeft een deal met Niels en ze hebben de hand erop geschud. Dus Roy suc6 en Niels vooral zo doorgaan.

Aha,

Dat is een goede eigenschap, je moet bij het halen van je doel altijd een nwe voor ogen hebben. Anders drijf je zo doelloos rond....:-)

Volgende keer ben ik er weer bij... Nieuwe accu's zijn besteld dus dat moet goed komen. Ik heb de race gister voor een groot deel wel online gevolgd, inderdaad close racing en veel wissels van plekken. Denk dat de chicane dat met zich mee brengt door de snelheid er iets uit te halen op het rechte stuk waardoor minder tijdswinst behaald kan worden per ronde. Zag er wel gaaf uit in ieder geval.

Niels, Roy en Martin... Gefeliciteerd met de podiumplaatsen! Mooi gereden en ook zeker leuk dan Jean-Francois er was. Wellicht zien we die de volgende keer ook weer aan de start? Zou leuk zijn.

Ik ben er de volgende keer in ieder geval weer bij!!!

@Kees: Mooie foto man! Gaaf, kap is erg mooi gelukt... :D

Wat er voorin gebeurde heb ik niet (goed)mee gekregen

1e finale gingen Roy en ik ervandoor, achter ons reden er een paar op elkaar waardoor we wat lucht kregen, ik zat op Roy zijn staart kwam iets beter de chicane uit, maar reed in zijn achterkant en toen zaten we in elkaar vast. Toen we los waren was Niels me weer voorbij gegaan, vervolgens kwam ik einde rechte stuk in aanraking met jou volgens mij, en reed daarna mijn auto raar en heb ik er het beste nog van proberen te maken.

De 2e finale ging met de start iedereen rechtsaf netjes door de omega, en ik ging linksaf het gras in..... Gelukkig maakte roy aan het eind een foutje in de chicane en wist ik hem nog voorbij te steken, anders had hij deze race gewonnen en hadden we dat nog weken aan moeten horen, niels bedankt!

En Ik ga proberen volgende keer iets minder hard op mijn stroom te gaan bij de start.

Oh was jij dat haha... Ik zat het te kijken op de online streaming en dacht HUH? Waar gaat die heen LOL :D

Maar hoe zijn de ervaringen t.o.v. de chicane tot nu toe met de Pro10? Goed te doen? Nog speciale afstellingen gedaan of gewoon zo laten zoals het is?

Tja, amateur die ik ben natuurlijk.... Ehh, afstelling van de auto heb ik niet veranderd. Wel is goed kunnen remmen prettig met die chicane, want daar kun je veel mee winnen, dus Alexander zal het niets vinden.... Hahaha.

Haha nee ik vind het niets al dat gerem en gedoe maar goed we gaan het het beste er maar van maken ;)

Gaan er nog meer rijders naar de Benelux plus? Kunnen de krachten eens gemeten worden op een ander circuit. 8)

@ RoyP
Ik zal vanavond wat op de PM zetten voor Deventer.

Maar hoe zijn de ervaringen t.o.v. de chicane tot nu toe met de Pro10?
Echte mannen hebben daar geen problemen mee Joost..;)
Probeer het volgende zac4 ook een keer, dan rijden we hem weer.
Settings deel ik niet met concurrenten, maar ik denk dat jij het best de auto wat hoger op de poten kan zetten Joost en wat tussenstroom in de omega..:cool: Denk dat Alex het best een 235 Lola kan gaan rijden.

Tweede finale was echt gaaf, ik heb een minuut of 3 a 4 op ongeveer een halve meter van Niels gereden en er kwamen een hoop oe`s en aah`s uit het publiek.
Niels maakte geen enkele fout en in minuut 4 was het zover , hij ging 50cm te wijd in de omega en ik ging binnen door, helaas ging ik iets te vroeg van mijn stroom waardoor ik het gras raakte met 1 voorwiel.

Ik dacht in minuut 3 nog, blijf tot minuut 6 zo achter Niels rijden, dan maakt hij vanzelf een fout, gebeurd dat niet, dan pas inhalen in minuut 6.. Maar ja, ik kon mijn ampere`s niet genoeg beheersen en liet ze gewoon lopen...er stond zoveel spanning op deze race en de weerstand van Niels was groot...hahahaha

Pass you soon..!!

@royB,

Nu je eindelijk een echte man bent schrijf je in voor de Benelux+. Je zult vast geen probleem hebben om 1ste te worden.......of toch wel ;).

52a86b55-0731-762e.jpg

Sorry van de slechte kwaliteit!

Ben er wel benieuwd naar hoe het is met de chicane erin, zal het de volgende ZAC gaan ervaren want dan ben ik er weer bij...

Wanneer is die BeNeLux en waar wordt ie gehouden?!

benelux-race-%40-mac-de-baanbrekers

Rucphen, vlakbij Breda. Laatste weekend van juni/eerste dag van juli.

Is een erg mooie locatie en een snelle baan. Mogelijkheid tot overnachten met een tent ofzo is er ook. Is altijd een mooi en leuk evenement. Er kunnen nog wel een aantal 10.5 Pro10 rijders bij voor het mooie...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back