Jaques
Forum veteraan
Hans, als je er op klikt worden ze toch groter??? Hoop ik??Ja - alleen nu een stuk kleiner
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hans, als je er op klikt worden ze toch groter??? Hoop ik??Ja - alleen nu een stuk kleiner
Ja hoor hier geen probleem. Kan lekker inzoomen en het goed zien. Mooi gedaan.Hans, als je er op klikt worden ze toch groter??? Hoop ik??
Bedankt voor de tip Koos. Ik sta op het punt hier aan te gaan beginnen dus precies op tijdMet de gepotdekselde verschansingen van mijn Batavia heb ik in eerste instantie zodanig zitten klooien dat het de volgende dag op slopershoogte stondMaar zoals zo vaak na een nachtje slapen kreeg ik een helder moment om deze zodanig aan te brengen dat ze ook aan beide zijden even hoog uitkwam
en deze tip zou ik graag met jullie willen delen, het ging nu als volgt:
In excell heb ik wat cellen in diverse hoogtes getekend en uitgeprint, variërend van 7.50 tot 12.00 pixels, en dat 12 rijen hoog met de bovenste rij op 4 mm (deze verandert nl niet.)
Bekijk bijlage 299124
Aansluitend per spantbeen op de tekening de hoogte ingemeten vanaf het dek, deze hoogte nagemeten in de totale benodigde hoogte van de overeenkomstige excell tabel, uitgeknipt en deze op het betreffende spantbeen gelijmd. (Deze worden naderhand toch verwijderd) Een hele meetklus maar het eindresultaat is dit wel waard.
Bekijk bijlage 299125
Niet schrikken van de verschillen, het lijkt heel veel maar dat komt goed.......
Hierna is het een fluitje van een cent, elke plank met de bovenzijde gelijk met het streepje aanbrengen, ik deed dit met secondenlijm.
En het eindresultaat mocht er best zijn vond ik.
Bekijk bijlage 299126
Zowel aan Bak- en Stuurboord zit de verschansing exact gelijk.
Ik hoop dat de Batavia- en 7P bouwers hier wat aan hebben..............
Succes allemaal,
Groetjes Koos.
Wist ik tochBedankt voor de top Koos. Ik sta op het punt hier aan te gaan beginnen dus precies op tijd![]()
Zegt de ene expert over de anderenDit zijn overigens wel leerzame discussies, heren experts!
Uitleggingen over latijnzeilen
Ik slaag er niet in deze link in zijn geheel over te brengen, dus je moet het maar even intypen op internet.
Nociones vela latina – you tube.url.
Je kunt je voorstellen dat het een enorme klus moet zijn geweest om een grote driemaster als de chebec op die wijze te behandelen.
Constant