Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb dat boek niet Hans. Vandaar dat ik graag een afbeelding had gefotografeerd bv vanuit dat boek. Ik heb je pdf overigens binnen. DankuwelVerder geeft Zu Mondfeld wel een mooi overzicht - heb je het boek van hem?
Heel hartelijk dank Hans!Bekijk bijlage 296927
Je krijgt nog een berichtje van mij ook.
Hallo iedereen,
Zou er iemand hier een volledig getuigd kanon willen plaatsen uit jullie literatuur? Gaat over de kanonnen van de 7 Provinciën . Ik heb hier helaas geen juiste afbeelding van en jullie willen dit vast wel even fotograferen voor me van uit één jullie boeken.![]()
Hoi Freubelaar. Ik weet inderdaad dat mijn hulpdek ook niet paste en ook te smal was. Dit is dus geen fout van jou maar lijkt een fout van een te smal dek te zijn. Dit heb ik op gelost door het hulpdek gewoon breder te beplanken. Ik kijk even straks of ik een foto vanuit mijn verslag kan vinden.Bekijk bijlage 297163 Ik heb een vraag over de Duyfken: ik kom niet uit stap 10. Naast het niet passen van het hulpdek snap ik niet waar het hulpspant moet komen. In de bouwbeschrijving staat dat dit op gelijke hoogte met de zijkant moet komen. Maar de bovenkant van spant 2 en 3 liggen de dikte er onder. Voor de bolling lijkt mij het dek erbovenop te moeten liggen. Dan ligt het dek echter te hoog en strookt niet. Wat doe ik fout?
Dan zou ik dit toch gelijk schuren met de spanten. Helemaal niet erg. Sommige aanpassingen zijn nodig. Maar je kan ook simpelweg de spantjes 2mm ophogen door er fineer op te lijmen.ik zie aan mijn foto dat het valse dek half op dat spantje valt. Maar ik geloof dat bouwer Danny ook hier dat foutje opmerkte en mijn spant niet helemaal op de juiste plaats stond.Hallo Hans,
Ik zit meer met de hoogte. Bij mij zijn de zijkanten ca 2 mm hoger dan de bovenkant van de spanten. Het dek valt er dan dus tussen. Het lijkt wel of ik te hoog begonnen ben.
Vreemd Hans ziet ze wel, en ik hoop nu nog....![]()