Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

full

full

full

full

het lukt alleen als ik de foto's die al op 640x480 gemaakt waren upload:mad:
ipv. 5mb+ foto's.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow dat ziet er vet uit. Dat van mij nu een stukje minder :( Zal even foto's uploaden

Edit: foto's dus:

full

Deze zit goed, maar moet dus nog met Y kabel ofzo iets regelen :s

full

Het rolroer was los van de vleugel, repareren lukt niet echt, zit niet lekker...

full

Hoe kan ik de kabel het beste vastmaken aan het roerhoorntje? Die metalen dingen werken niet echt :s

full

Servo's zitten achterin cockpit, en, tegen mijn wil in, aan de zijkant .. snif..

full

Alles past in de uitgeholde cockpit :)

vind je dit nu niet wat onverantwoord? op de openbare weg? en dan draaien wij op voor jullie stommiteiten...

onze clubs worden gesloten, of we mogen nietmeer op hellingen zweven die niet beschreven staan...

vind je dit nu niet wat onverantwoord? op de openbare weg? en dan draaien wij op voor jullie stommiteiten...

onze clubs worden gesloten, of we mogen nietmeer op hellingen zweven die niet beschreven staan...

Jij hebt geen idee waar ik sta dus hou je commentaar voor je..................
Ik ben nog nooit iemand tot last geweest want waar ik vlieg is in de wijde omgeving geen huis of mens te bekennen. De enigste schade die ik kan maken in mijn eigen auto en mijzelf dus.......plaats mij niet een een hokje van onverantwoorde vliegers.

Mijn ervaring met veel clubs is dat het meestal een stelletje zeikerds zijn die zich meer bezighouden met regeltjes en het naleven daarvan dan met vliegen. En bij vrijwel iedere club vind je wel een zielig mannetje dat zich een beetje wil laten gelden (meestal impotent of niks te vertellen bij zijn vrouw denk ik) en dan de mafste beperkingen gaat lopen verzinnen.

Geen clubs meer voor mij, lang leve het wildvliegen :)

Eigenlijk gaat dit een beetje offtopic, maar wil het toch ff zeggen :

Mijn ervaring bij een vliegclub was dat ik gewoon uitgelachen werd omdat ik met een "wat goedkoper" elektro vliegtuigje aankwam(Hee ik moet ergens beginnen toch?).
Zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen die mij totaal niet bevielen...

Zo, nu weer ontopic :D

Gaaf filmpje Daniël! Enne, ik denk dat hij zelf oud en wijs genoeg is om in te schatten wanneer hij andere mensen tot last is! Genoeg hier over nu.

Gaaf filmpje Daniël! Enne, ik denk dat hij zelf oud en wijs genoeg is om in te schatten wanneer hij andere mensen tot last is! Genoeg hier over nu.

tot jouw kist waar je 2jaar aan gebouwd hebt in de grond gaat... je zal anders praten dan hoor.

Waar hebben jullie de CG zitten?

Als die van mij op +/- de zelfde CG als stock heeft hij heel erg de neiging om te prophangen....

Waar hebben jullie de CG zitten?

Als die van mij op +/- de zelfde CG als stock heeft hij heel erg de neiging om te prophangen....

Weet je zeker dat je je CG hetzelfde hebt origineel want dat is goed.
En anders moet je accu dus naar voren tot dat die lekker vliegt!!

Mvg,

Nou...er van uitgaande dat er een motortje in zit: dan moet je wel eerst zeker weten dat hij zónder gas ook slecht vliegt.
Als hij zonder gasgeven goed vliegt en met gas gaat "prophangen" moet je de motordomp wat bijstellen.
Als hij in beide gevallen staartlastig is kun je het CG verschuiven.

Nou...er van uitgaande dat er een motortje in zit: dan moet je wel eerst zeker weten dat hij zónder gas ook slecht vliegt.
Als hij zonder gasgeven goed vliegt en met gas gaat "prophangen" moet je de motordomp wat bijstellen.
Als hij in beide gevallen staartlastig is kun je het CG verschuiven.

Dus gewoon zonder gas een keer gooien en als hij dan slecht vliegt ligt het aan de CG en als hij goed vliegt ligt het aan de motordomping?

En als het aan de motor domping ligt moet hij denk ik een paar graden meer naar beneden wijzen.

MVG Thom

Dat klopt allemaal wel... alleen is een gemotoriseerde Fox niet echt een zwever meer. Dus zonder gas gooien zal niet zo heel veel zeggen. Hij moet in elk geval een flinke zet hebben.

Ik heb inmiddels ook een motortje op mijn fox gemaakt.
Een 5 gram brushless.
Tevens 3 kleine servo's voor rolroeren en hoogteroer.
Futaba R6004 ontvanger en een 2s 240mah lipotje.
Totaal gewicht bijna 100 gram.

Vliegt best geinig maar het vermogen houd niet over.

valt niet mee om z'n klein vliegtuigje te filmen met een telefoon :S

Daniël, ziet er erg leuk uit !
En de landing....waarschijnlijk heb je een hekel aan lopen aangezien je hem voor je voeten land ;)

Mijn Fox is nu eindelijk af, heeft een paar maanden geduurd.(geen zin,tijd en andere excuses)
Nu gaat er nog even wat versiering op met de airbrush en dan kijken of ik hem ergens van een helling af kan gooien en hopen dat het geheel een beetje blijft zweven !

René

Back