Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

Hier is de mijne:

IMG_1556.JPG

IMG_1557.JPG

IMG_1558.JPG

Waarom is bij iedereen de fox zo mooi, en is die van mij lelijk, ongebalanceerd en niet stevig? :(

niet iedereen is zo handig in het knutselen en bouwen.
ik heb ook al zwevers gezien dat ik denk, die zou ik zo de vuilbak induwen als dat mijn resultaat zou zijn!

Ik zag een nieuwe Spektrum DS2 ontvanger, die me ideaal lijkt voor Foxliefhebbers:

spektrum-ar6400-umr.jpg

Dat is een ontvanger plus ESC plus twee servo's. Kost wel 60 dollar... en je moet natuurlijk een Spektrum zender hebben. Maar voor zoiets kleins als een Fox ideaal...

Ik zag een nieuwe Spektrum DS2 ontvanger, die me ideaal lijkt voor Foxliefhebbers:

spektrum-ar6400-umr.jpg

Dat is een ontvanger plus ESC plus twee servo's. Kost wel 60 dollar... en je moet natuurlijk een Spektrum zender hebben. Maar voor zoiets kleins als een Fox ideaal...

Ziet eruit als een minium-ingewand :)

Mijn ervaring met veel clubs is dat het meestal een stelletje zeikerds zijn die zich meer bezighouden met regeltjes en het naleven daarvan dan met vliegen. En bij vrijwel iedere club vind je wel een zielig mannetje dat zich een beetje wil laten gelden (meestal impotent of niks te vertellen bij zijn vrouw denk ik) en dan de mafste beperkingen gaat lopen verzinnen.

Geen clubs meer voor mij, lang leve het wildvliegen :)

Precies. Ze kunnen zich natuurlijk ook niet al teveel met vliegen bezighouden, omdat ze met 50 man op een klein veldje staan. En dat terwijl de wildvliegers ontelbare vierkante kilometers tot hun beschikking hebben. Ik zou niet anders willen. Geen betweters, soms een vliegmaatje mee, soms lekker alleen. Heerlijk!

...Ze kunnen zich natuurlijk ook niet al teveel met vliegen bezighouden, omdat ze met 50 man op een klein veldje staan.
Sjonge... ik vlieg bij de Gooi & Eemland club, ik denk niet dat ik ooit met meer dan twintig man tegelijk op het veld ben geweest. En dat was dan een wedstrijdje...

Ik doe het allebij en het bevalt ook allebij goed.
Met grote zware vliegtuigen op de club, en de parkflyers lekker thuis.
Die fox tjsa daar kan je bijna geen schade mee vliegen zelfs als je die volgas tegen een kas aan vliegt gaat er waarschijnlijk nog geen ruit stuk. Maar met een vliegtuig van 2,5 kilo zou ik toch niet snel thuis gaan vliegen. Ik denk niet dat de buur daar blij van wordt.

Precies. Ze kunnen zich natuurlijk ook niet al teveel met vliegen bezighouden, omdat ze met 50 man op een klein veldje staan. En dat terwijl de wildvliegers ontelbare vierkante kilometers tot hun beschikking hebben. Ik zou niet anders willen. Geen betweters, soms een vliegmaatje mee, soms lekker alleen. Heerlijk!

je loopt serieus achter...

hoe zit het voor het indoorvliegen met de fox? is dat eigenlijk te doen? want ik kan me voorstellen dat het niet zo ideaal is door zijn vliegsnelheid die wat groot is.
en echt zoals een shockflyer kan je er niet mee vliegen.

spektrum-ar6400-umr.jpg

"overal" in Deutschland kost dit "snoepje" € 49,90 en de gestripte versie (uit de Kyosho minium kistjes) zijn nog een tientje goedkoper, het verschil is het ontbreken van een aantal stekertjes voor extra servo's en het aansluiten van een brushless speedcontroler (de aansluitingen zelf zitten er overigens wel, en zijn met behulp van een soldeerbout te "activeren") ... de losse servo'tjes worden "im Osten/über die Grenze" voor ca. 16 euri verhandeld

Mijn ervaring met veel clubs is dat het meestal een stelletje zeikerds zijn die zich meer bezighouden met regeltjes en het naleven daarvan dan met vliegen. En bij vrijwel iedere club vind je wel een zielig mannetje dat zich een beetje wil laten gelden (meestal impotent of niks te vertellen bij zijn vrouw denk ik) en dan de mafste beperkingen gaat lopen verzinnen.

Geen clubs meer voor mij, lang leve het wildvliegen :)

Lijkt mij dat jij dat inpotent mannetje bent dat zich niet heeft kunnen gelden

hoe zit het voor het indoorvliegen met de fox? is dat eigenlijk te doen? want ik kan me voorstellen dat het niet zo ideaal is door zijn vliegsnelheid die wat groot is.
en echt zoals een shockflyer kan je er niet mee vliegen.

ik probeerde terug on topic te komen, maar ik had er nog geen antwoord op gekregen buiten wat gegrommel :)

Back