HPI Savage X FLM brushless conversion

Achja, het is wel erg leuk om internationaal je bouwverslag bij te houden, zo kom je ook nog eens in contact met anderen!

Hier nog even een update, heb wat spul weer besteld:
bestellingliquidrcsavagla5.jpg

Qua motor wacht ik op de Savöx motor die binnenkort te koop is. Regelaar en lipo's komen nog over paar maanden.
Ik ga eerst het chassis en de aandrijvingsonderdelen helemaal toppie maken.

Zoals je op me bestellijst kan zien zie je een gearbox set met titanium en delrin tandwielen. Nou als dat het nog niet aankan weet ik het ook niet meer,haha

Greetz,
Joram

Vandaag eindelijk mijn draagarmen gekregen.
Ik werd alelen niet erg vrolijk toen ik het pakket zag, kijk zelf maar:
img0983su3.jpg

Wat wel vreemd is, op de orderbrief staat als bedrag 150 dollar en dan nog 31 dollar verzendkosten ;-)
Dus ze moeten dan wel in de doos hebben gekeken met een scanner en het echt bedrag opgezocht hebben want met 180 dollar zit je op zo'n 130 euro wat gewoon ingevoerd mag worden zonder extra kosten te krijgen....

Maarja, hier dan de foto's van het echt spul :-D

img0972hm0.jpg

img0973qo1.jpg

img0974ww7.jpg

img0975jx1.jpg

img0976ze9.jpg

img0977qj0.jpg

Greetz,
Joram

Wat raar dat je achteraf een factuur krijgt. De invoerregels waren toch veranderd misschien was dit ook iets daarvan.
Maar ziet er echt super uit ! Die zul je echt niet kapot krijgen lijkt me :P

Op alles boven de 22 euro mogen ze nog geld voor vragen...

En alles boven de 150 dan komt er nog iets extras bij...

Ik heb alles eens nagelezen op de site van de douane, alleen onder welke groep valt rc onderdelen eigenlijk??
Het zijn wat voorbeelden van goederen maar weet iemand hoeveel omzetbelasting je moet betalen, en hoeveel douanerechten?

Hoeveel belasting moet ik betalen bij invoer?

Edit, weet het al, onder auto. Komt er dus op neer dat ik ong. 60 euro moet betalen.

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Op alles boven de € 22 moet je 19% BTW betalen. Boven de € 150 komt er nog 4,7% douane kosten bij het totaal.

$185 is onder de € 150 en dat betekend dus alleen 19% BTW betalen en als je dat dan berekend kom je op ongeveer € 25 uit wat je moet betalen. Geen 60 euro lijkt mij?

Het ligt eraan of ze in het pakket hebben gekeken!

Ik ga van die 60 uit dat ze de echte waarde weten, die is 300 dollar!!

Hopelijk van die 150 dollar, scheelt me aanzienlijk in kosten:)

Greetz,
Joram

Gearbox binnen :-o

Foto's:

img0988sz9.jpg

img0989ml5.jpg

img0990nc2.jpg

img0991ir7.jpg

img0992gw5.jpg

img0993el3.jpg

Helaas nog niks van Liquid Rc ontvangen, als het dinsdag er nog niet is is het al 15 dagen verder en dan is de verzendtijd al overschreven. Ga dan nog 1 keer liquid mailen met de vraga of ze opnieuw willen verzenden of eventueel geld terug. Al vrees ik dat ik niks zal horen, hoor ook niks terug van de mail die ik een paar dagen terug heb gestuurd...:(

Als dat zo doorgaat word het een lang Paypal verhaal....

Greet,
Joram

Helaas nog niks van Liquid Rc ontvangen, als het dinsdag er nog niet is is het al 15 dagen verder en dan is de verzendtijd al overschreven. Ga dan nog 1 keer liquid mailen met de vraga of ze opnieuw willen verzenden of eventueel geld terug. Al vrees ik dat ik niks zal horen, hoor ook niks terug van de mail die ik een paar dagen terug heb gestuurd...:(
Als dat zo doorgaat word het een lang Paypal verhaal....

Ik had ook een probleempje met liquid. 22 november besteld en nog niets ontvangen. Het gekke is dat bestellingen die ik later had gedaan wel gewoon binnen een week werden bezorgd.

Omdat ik geen reacties kreeg op mijn emails, heb ik via paypal een klacht ingediend. Binnen een paar uur had ik het geld terug op mijn rekening.

Ziet er goed uit Joram... mooie gearbox.

misschien een kleine tip. als ik jou was zou ik de 2 rode fiber remschijfjes gaan gebruiken, die faden niet zo snel als de RVS variant.(zeker met die power die je erop gaat zetten lijkt me dat beter )

Ik ga ook een klacht indienen bij paypal, ze reageren zelfs niet op hun paypalmail.....

Vind de service ronduit belachelijk alleen ben ik helaas aan hun gekluisterd voor de onderdelen die ik nodig heb:(

Ik zie wel wat deze schijfjes doen, als ze versleten zijn vervang ik ze door titanium versies;) (ben dol op titanium)

Greetz,
Joram

een paar pagina's terug amark je een koeler van je videokaart koeler. sloop jij je hele pc uit elkaar voor die auto? en btw hoe koel je je pc nou dan xD

Ik heb heel stel fans hier liggen dus dat is geen probleem:)

Mijn pc is prima gekoeld hoor, heb een Cooler Master HAF 932 case..
Voor, zij en boven 23cm fans, achterin een 14cm fan;)
Zit nu ook andere videokaart in, voor de kenners een gtx 280!!

img0956vj0.jpg

img0962ix8.jpg

Greetz,
Joram

Back