Hoe vaak ben jij al gecrashed??

Nou heeft mijn Blade 120 SR ook een flinke smak gemaakt waarbij de staart gebroken is, en de canopy is gescheurd, maar die heb ik weer geplakt, verder twee reactie armpjes bij de rotor kop stuk, nou ja eentje was gewoon weg, en een van de geleiders van de bovenste reactie armpjes is afgebroken.
Verder was ook het onderste staafje waarmee de canopy bevestigd zit geknakt, maar deze is al vervangen omdat ik er een op voorraad had liggen.

Al met al weer even lekker klussen als de onderdelen binnen zijn;)

Je zal wel denken waarom hij die smak van ongeveer 20mtr heeft gemaakt, simpel ik heb niet op het tijdsein gelet dat ik mijn lipo moest wisselen, en door de toch wel redelijke windvlagen heb ik gewoon de lipo helemaal leeg gevlogen tot hij de motor uitschakelde om de lipo te beschermen.

Ja en dan valt hij als een baksteen ter aarde, dus eigenschuld dikke bult:D

Wat mij wel opgevallen is dat de Blade 120 SR best wel moeite heeft tegen een zuchtje wind in te vliegen, bij te veel gas geven tegen de wind in stijgt hij dan heel snel en dan krijgt de wind er nog meer vat op.
Iemand dezelfde ervaring met de Blade 120 SR ?:rolleyes:

Nou Jan dan heb je een flinke smak gemaakt en ja de 120sr is niet echt vriendjes met de wind...........:D

Heb hem toch al redelijk vaak uit de lucht zien vallen maar buiten een afgebroken battery tray nooit schade gehad. Dus dan ben je waarschijnlijk vol tegen een muur geklapt.:rolleyes:

Hij in op eenvoetbalveld neergestort, en waarschijnlijk op zijn zijkant an de schade te herlijden.
En misschien was het nog wel hoger dan 20 mtr.

Jan

Gisteren ook de eerste crash gehad... Wel met een T-rex 500... Totaal verblind door de zon (heli week af door fout maneuver), zelfs met zonnebril. Orientatie kwijt en voor dat ik het wist de grond op.

Jammer detail: geen throttle hold kunnen opzetten -> motor (Hyperion HS3026) + regelaar (align bl70g) uitgefikt, frame beschadigd door ontplofte condensators, ontvanger AR8000 beetje zwart aan de zijkant, moet ik nog testen. Canopy zit gat in, carbon tail gebroken, blades beschadigd, kop ziet er nog goed uit, maar zal volledige vervanging worden...

Som van de rekening voor alles nieuw -> kleine 400 euro :-(

Is er niet een constructie te maken dat wanneer de heli er mee kapt hij aan een parachute naar beneden komt zodat de schade beperkt blijft, uiteindelijk moet dit technisch haalbaar zijn.
Jan

Dat gaat technisch heel moeilijk worden, tenzij jij je heli wilt voorzien van explosie-bouten op hoofd en hekrotor.

Anders kun je op geen enkele manier voorkomen dat die parachute zich vrolijk in de nog naspinnende rotorbladen verknoopt....

Lijkt me erg vervelend als bij ieder wissewasje, je een stuk of vier rotorbladen om je oren geslingerd krijgt....

Groet, Bert

Gisteren ook de eerste crash gehad... Wel met een T-rex 500... Totaal verblind door de zon (heli week af door fout maneuver), zelfs met zonnebril. Orientatie kwijt en voor dat ik het wist de grond op.

Jammer detail: geen throttle hold kunnen opzetten -> motor (Hyperion HS3026) + regelaar (align bl70g) uitgefikt, frame beschadigd door ontplofte condensators, ontvanger AR8000 beetje zwart aan de zijkant, moet ik nog testen. Canopy zit gat in, carbon tail gebroken, blades beschadigd, kop ziet er nog goed uit, maar zal volledige vervanging worden...

Som van de rekening voor alles nieuw -> kleine 400 euro :-(

Oh Oh , echt eernstig,
throttle hold is een moet, juist ingestellt met negative en positive pitch en throttle cut, kan toch nog wat schade minderen of vorkomen,
succes met nieuw opbouwen,
jammer dat het zo duur is.
:(Uwe

Oh Oh , echt eernstig,
throttle hold is een moet, juist ingestellt met negative en positive pitch en throttle cut, kan toch nog wat schade minderen of vorkomen,
succes met nieuw opbouwen,
jammer dat het zo duur is.
:(Uwe

Uwe,

Komt in orde :-) Ik weet dat throttle hold een noodzaak is en die knop zit onder mijn vinger, maar ik dacht dat ik nog kon recupereren, maar blijkbaar vloog ik inverted en als je dan vol pos pitch geeft en je verwacht dat je heli stijgt, doet het des te meer pijn als je ineens 'plof' hoort. Dan is dit het resultaat (misschien ook belangrijk om eens te tonen waarom een 500-size geen speelgoed is):

0000177725wp000201.jpg

0000177725wp000202.jpg

Lesson learned: blijf uit de zon :-)

Ondertussen zijn de onderdelen al onderweg en wordt de heli mooi weer opgebouwd, met nieuwe motor, frame, regelaar, canopy en veel TLC (Tender Loving Care)...

Vanavond met de mqX 4 lipo's gevlogen en ...............toen ik hem wilde landen in een bocht te dicht bij de boom jawel erin.
Thuis, woon vlakbij waar ik vlieg een hengel gehaald met een stok en ductape de heli eruit geplukt.
Niets aan de hand, gewoon ff beter opletten bij die boom de volgende keer.

Mvg.Bernard

Vanavond met de mqX 4 lipo's gevlogen en ...............toen ik hem wilde landen in een bocht te dicht bij de boom jawel erin.
Thuis, woon vlakbij waar ik vlieg een hengel gehaald met een stok en ductape de heli eruit geplukt.
Niets aan de hand, gewoon ff beter opletten bij die boom de volgende keer.

Mvg.Bernard

gelukkig met de mpx,
met jou 450er zal het niet zo goed geweest zijn
(maar toch alles checken bij de heli naar de crash!)

Holey Moley,
ik heb het voor mekaar gekregen mijn Blade MCX2 te crashen 8O:lol:
hij vloog me raam uit en ik kreeg u'm niet meer terug zonder de heli de bosjes in te crashen...

Dat kost me 3euro......
schade_mcx2.jpg

Groet, Ray........

Gisteren m'n Trex 450 gemaidend. Mijn eerste echt heli na m'n Blade mCPx. Wat cirkels, 8'en stall turns enzo gedaan en dat ging allemaal goed. Er zat wel behoorlijk veel wind maar het ging wel. Toen kwam aan gevlogen om te landen op straat deed ik iets stom of de wind sloeg onder de heli op 1m hoogte, geen idee wat het precies was. Uit reflex heb ik throttle hold opgegooid, maar ook vol pitch up gegeven. De heli ging terug boven het 30cm lange gras hangen en daar heb ik hem op 60-80cm boven de gehouden met een autorotatie tot hij als een baksteen uit de lucht viel. De snelheid van de rotorbladen was al vrij laag ondertussen en in het lange gras is ie zacht gevallen. De heli opgeraapt, geinspecteerd maar er was gelukkig geen schade te bespeuren :D

Een geluk bij een ongeluk ^^

goed gedan, man
bij een crash met de 450 ben je zo ma' 50 € en meer kwijt,
(oeffen autorotation ook uit grotere hoogte op de SIM,
geef je dan vol pitch, blijfen jou rotorbladen staan, dus goed kijken,
Phoenix sim heeft ook een voorbeld)

Holey Moley,
ik heb het voor mekaar gekregen mijn Blade MCX2 te crashen 8O:lol:
hij vloog me raam uit en ik kreeg u'm niet meer terug zonder de heli de bosjes in te crashen...

Dat kost me 3euro......
schade_mcx2.jpg

Groet, Ray........

Vloog je raam uit? Haha, kapotlachen Ray :)
Blij dat je terug vliegt!

motor (Hyperion HS3026)
Ziet er lekker uit, die zwarte zooi geeft altijd zoveel moeite met schoonmaken....
Mocht je nog n nieuwe motor zoeken, ik heb nog een zelfde exemplaar liggen.... 5 vluchten oud in doos...
Stuur maar pb bij intresse, kan je dat verschil weer uitsparen van je crashkosten :/

Vloog je raam uit? Haha, kapotlachen Ray :)
Blij dat je terug vliegt!
Ja ik vlieg (hoover) heel soms in mijn computer kamer en daar staan de computers 24/7 aan ,
dat betekend dat ik me raam (z'n schuin raam) volledig open heb staan ,

wat ik soms wel is vergeet :banana:
ook.. ik heb het ook wel vaak bewust gedaan met mijn mCPX en mQX :D
maar dan kijk ik wel ff hoe de wind is....

Groet, Ray.....

Back