Hoe vaak ben jij al gecrashed??

Hmmmm,

Mcx 2 stuk of 5x, alleen kapje x moeten vervangen (kosten 12 euro)
120 sr stuk of 15x, nieuwe kap, flybar, landingsgestel, binnenasje en setje rotorheadlinks (kosten gemiddelt 14 euro)
450 3D 0x, vandaag aangeschaft dus vanavond de lucht er in mee :P

Dank, zal ik wel nodig hebben..... Heb net ook ff een vluchtje gewaagd. het ging goed. had wel bijna ruzie met een lantaarnpaal :P Vanavond ook dan maar weer een vluchtje wagen, hopelijk blijft het op 0 staat :P

ong 2x met mijn 1ste heli, double horse. 1x wat te hoog en toen ging de heli buiten de tuin bijna in een boom, dus maar een noodlanding op de heg gemaakt :p. en gewoon een keer iets te hard geland en toen gekanteld. en nooit schade gehad dus heli bevalt super.

gr nick

ong 2x met mijn 1ste heli, double horse. 1x wat te hoog en toen ging de heli buiten de tuin bijna in een boom, dus maar een noodlanding op de heg gemaakt :p. en gewoon een keer iets te hard geland en toen gekanteld. en nooit schade gehad dus heli bevalt super.

gr nick

Mooi die double horse, heb hem op youtube gezien,
verder zo, succes:cool:

ik denk, dat veele dat niet durven te doen, heel moeilijk,
maar ben blij, dat je over na heeft gedacht, hoe dat moet

Oke, dan zal ik ook eens wat neer zetten :)

Gekocht medio februari Esky Belt CPX (rtf)

na diverse prutsel uurtjes, eindelijk klaar, dus de maiden flight, pfoe en hop , crash!!
kosten na reparatie 30 euro
poging 2 met de CPX, vliegt goed, tot dat tie een boom zag... AUW! :(
weer in de reparatie.., poging 3 : mainblades schoten los en op de kop, en :(:( crash.

resultaat van deze CPX : de KLIKO in!

crash met de KDS450S , geen , alleen tijdens maiden flight de tailrotor bevestiging stuk gegaan, had gelukkig reparatie setje bij me.

dus met de laatste heli zal ik nog wel menig keer de grond van dichtbij zien...

keep on flying guys :)

helaas, de trex 450 is vandaag hard de grond in gegaan

Ik was was nose in aan het proberen. Niet eens helemaal nose in, maar genoeg om het even kwijt te zijn. ik corrigeerde de verkeerde kant op en daar lag hij

Schade valt mee, voor 35 euro ben ik klaar
-1 blad kapot (die ander zag er nog goed uit, maar zal ik waarschijnlijk niet hard meer gebruiken)
-flybar krom
-mainshaft krom
-belt gebroken

gelukkig alle servos en electronica nog heel. had veel vervelender en dus duurder kunnen aflopen

Zo zie je maar weer. eerst goed alle orientaties kunnen hooveren/vliegen, en dan pas verder. dit was puur mijn eigen fout

Tot nu toe vlieg ik ongeveer 4 weken bij elkaar geteld, nog geen keer gecrashed.

Hoe vlieg ik momenteel;

Ik hoover, ik vlieg mijn rondjes en van de week de eerste backflips uit geprobeerd. Voorlopig hoop ik mijn helicopters nog wel even heel te houden, maar ben mij ter dege bewust dat het noodlot toch wel een keer zal toeslaan... Mocht dat zo zijn, zal ik het hier posten ;-)

Dit jaar alweer 33 uren gevlogen, en 3 kleine crashes gehad,
allemaal naar veele dagen regen naar buiten,
2-3 min de lucht in en nog niet warm gevlogen
en plombs.
Crash naar stuurfout dit jaar nog niet gehad.

Tsja, daar was ik ook vandaag weer het slachtoffer van....

te laag bij het (kniehoge) gras afvangen, vermoedelijk beetje te weinig pitch om af te vangen en met de skids in het gras blijven haken....

Dus helaas is mijn kleine EC 135 licht gekraakt (niks ernstigs gelukkig) en ligt er één van de vier prachtige spinblades doormidden....

Positief puntje: die Spinblades breken heel mooi vlak bij de wortel af en laten de rest van de heli redelijk in tact.
Schade LIJKT beperkt tot wat cracks in de romp, en een gestript hoofdtandwiel.

Wel balen, maar puur mijn eigen domme schuld....

Groet, Bert

:( nou, ik hoop dat die EC 135 snel weer volledig gerepareert kan worden
en je ook alle kleine verstoppte fouten opspoort,
jij weet waar je moet kijken,
helaas hoor je zo vaak, heli vliegt niet meer goed naar crash,
omdat ze wat over hun hoofd hebben gezien bij de reparatie.

Schrok als ik bij
''mijn postings'' zag
''hoe vaak ...'' en brutus.

Stom dat gras, contact met de landing remmt zo af dat hij onderduikt.
s6:zon:Uwe

Ach, was gewoon stom, veel te agressief aan het vliegen, en me totaal verschat met afvangen uit de afdaling.

Schade valt zo op het oog wel mee, maar ga er nu even niet mee bezig, over een week moet ik toch weer aan boord dus de nieuwe bladen zijn er niet op tijd. maar uiterlijk Woensdag vliegt ie weer, weliswaar met de goedkope Copter-X blaadjes (vliegen matig), maar goed....

Groet, Bert

Back