Hoe vaak ben jij al gecrashed??

En? Snee in je neus als oorzaak of als gevolg van de crash?...;)

Groet, Bert
Nee dat niet maar je kan wel zien dat ik me neus geraakt heb , zit een mooi rood streepje overheen :cool:
ik moet ook 1ding tegelijk doen ...

Groet Ray...

Ik had m'n msr net 1 uur, nog nooit een heli aangeraakt. Binnen gevlogen maar vond ik iets te klein.
Dus naar buiten, kwam boven de heg uit, de wind pakte hem en gooide hem op t dak waar nog water opstond.
Ikke schoonblazen ff half uurtje in t zonnetje ( stond maar 1 à 2 cm water op t dak).
Lipo weer aansluiten.....HIJ GING GELIJK IN ROOK OP!!
Kosten nieuwe print: 50eu
Maar super service bij rc heliparts te bosschenhoofd: ze hadden nog een nieuwe spectrum dx6i liggen die uit een rtf kwam. Mocht ik voor 100eu meenemen. Dus uiteindelijk nog goedkoper uit dan een dx6i :-)

Ik vond die diskussie zo leuk, die highflyer weer opgepakkt heeft:
- T Rex 250 crasht regelmatig (mijn testvlieger) schade meest minder dan verwacht, maar door zo vaak crashen 1 x nieuw opgebouwt als 250 SE
- T Rex 450 3x door echte stuurfout ( schade meest enorm servo(s), hoofdas, bladen, lagers, tailboom ...landing ...)
- T Rex 600 3x met motorprobleem (bijna geen schade door half gelukkte autorotation)

Leuk is te zien, mijn crashes geburen naar 35 minuten als de konzentratie weg (of minder) is:Fade-color of naar 3 minuten :morning:

Leuk is te zien, mijn crashes geburen naar 35 minuten als de konzentratie weg (of minder) is:Fade-color of naar 3 minuten :morning:

Grappig: wij hanteren al bijna 8 jaar een "max 30 minuten les per dag" beleid....

Om een of andere reden is dat het maximum wat iemand in het leerproces op kan brengen per middag, ongeacht of dat achter elkaar of over de hele middag verdeeld gevlogen word. Gewoon, praktijkervaring, niet gebaseerd op enig wetenschappelijk bewijs....;)

Zelf kom ik ook met moeite aan 60 minuten per dag, daarna ga ik ook ernstige fouten maken.

Groet, Bert

Grappig: wij hanteren al bijna 8 jaar een "max 30 minuten les per dag" beleid....

Om een of andere reden is dat het maximum wat iemand in het leerproces op kan brengen per middag, ongeacht of dat achter elkaar of over de hele middag verdeeld gevlogen word. Gewoon, praktijkervaring, niet gebaseerd op enig wetenschappelijk bewijs....;)

Zelf kom ik ook met moeite aan 60 minuten per dag, daarna ga ik ook ernstige fouten maken.

Groet, Bert

Wanneer je iets nieuw aanleert, ben je al na 6 à 7 minuten niet meer 100% geconcentreerd. Beter dus 1 accu leegvliegen, 5 à 10 minuten pauzeren en dan de volgende ipv een half uur aan een stuk door te gaan.

Een topic waar ik me nu al in thuis voel!

Begin van het jaar vanuit niets gestart in de RC heli met een MSRx en inmiddels vertrouwd rondvliegen en in alle orientaties hooveren met m'n MiniTitan...:cool:
Kosten van deze leercurve:
+50x met MSRx: vaak geen schade en daardoor gemiddeld zo'n 2 euro
+/- 12x met MiniTitan: altijd wel iets stuk, gemiddeld zo'n 20 euro...

Veel moeten leren op het gebied van crash-evaluatie van 450-size :morning: want de crashes uit een falende staart-servohuis, motor-ader en tailpitch-control die op het oog in orde leken hebben een flinke bijdrage aan het gemiddelde geleverd.

Maar onder het motto 'leergeld is ook geld' stomen we toch gewoon lekker door! Heerlijke hobby :Fade-color

maar toch HANSL,
als je 's ochtens 30 min. vliegt en denkt je kan middag en ook avonds nog een keer met 30 min vliegen, zo gaat dat bijna niet,
iets anders is het inderdaad, als je bv. al 10 jaaren met een bekente vlieger vliegt.

:cool: volgens mijn excel-lijst is de T Rex 250 in 2 jaren 7 x gecrasht, gaat toch?

nog een ... leuk he,

trowens wat je doet vlak naar een crash is ook belangrijk voor de kosten,
bv. idle uit, throttle hold aan, motor (throttle) cut, lipostecker uit,

heeft mij soms een paar bladen of een one way bearing bespaart

Dit was het ergste moment van een crash tegen de swarovsky lamp.

full

Echtgenoot boos maar ga gewoon door met indoor vliegen.
Het is buiten ff geen vliegweer en ik wacht op de Blade 130X.
Die kan wel een beetje wind hebben.

Mvg.Bernard

Laatst bewerkt door een moderator:

Groet, Bert

Ik maak dan geen fouten, maar word wel wat roekelozer wat vlieggedrag betreft. En dan met het oog op de veiligheid van de heli, niet van mezelf ;)

Nu 2 jaar aan het helivliegen en ik vlieg veel, 10+ vluchten ( 1 vlucht = ongeveer 10 a 15 min ) in de week zijn meer regel dan uitzondering en tot nu toe maar een echte crash gehad:

Dat was door een bladestall van de staartrotor met de toen net omgebouwde Trex 450 pro in Hughes 500 romp met 5 blads hoofdrotor zonder e-stab. Ruim 200 euro schade gehad... :|

Dus een crash in 2 jaar.. Heb je toch goed werk afgeleverd Bert ;)

Dus een crash in 2 jaar.. Heb je toch goed werk afgeleverd Bert ;)

Ach... die eer is niet aan mij.... JIJ hebt de boel in de lucht gehouden, niet ik....
Ik heb alleen maar aangegeven hoe dat in de lucht houden volgens mij het beste lukt....

Groet, en hou die score nog maar effe een tijdje zo laag, OK?

Bert

LOL ik heb weer is wat nieuws :rolleyes:
laat ik me zender uit mijn klauwen vallen :nooo: (ja touwtje zit er al aan NU)

Hij ging in de hoover mode maar op het moment dat ik me zender weer wou op pakken ging de, QC er vandoor :help:

waarschijnlijk raakte ik de sticks aan :hammer:

Nu bijna één jaar geleden begonnen met een CP,en wel een KDS 450s.
Ik vlieg nu achtjes en kan prima side -in hoveren.(al zeg ik het zelf;))
Echte crashes tot nu toe beperkt tot drie. Twee met één hoofdrotor blad met houder stuk en een van deze twee ook één staart servo.Ook een crash door gyro probleem.
Hierbij de maingear gestript,hoofd as krom en een swash servo gesneuveld.
Met mijn Ufly leer- helicopter al wel een hoofdrotor blad of 5 stuk gemaakt
Valt eigenlijk nog goed mee vind ik.

Gr Raymond

:( nog 'n rare crash gehad : zender laten vallen op de trap toen ik naar huis ging
dus regel nr. 1 : breng de Heli (en de zender) ook goed naar huis
P.S. reparatie en test door futaba: kosten 25 € incl verzenden

Nu 2 jaar aan het helivliegen en ik vlieg veel, 10+ vluchten ( 1 vlucht = ongeveer 10 a 15 min ) in de week zijn meer regel dan uitzondering en tot nu toe maar een echte crash gehad:
:eek: Verder boven praat ik van 7 crashes met een 250er,
maar die gebruik ik echt om wat nieuw te probeeren,
met een 180 cm Benzine-Trainer nog noit gecrasht,
en ook met de T Rex 600 alleen naar een motordefect,

je vliegt met die dingen dan anders en kijkt meer op veilig,
(en jij hebt ook een goede instructeur gehad, denk ik, moet ik nog doen).

De eerste cp heli is al snel richting aarde gegaan, gevolg: totall loss

De trex 450 die ik nu heb, en de recent gekochte trex500 zijn, gelukkig, nog niet gecrashed.

Ik hou voor mezelf altijd een fail safe in gedachten. Als ik side in hoover en er gaat iets mis, dan snel terug naar tail in. Zo heb ik aardig wat crashes weten te voorkomen.
En uiteraard alles rustig opbouwen. Ik ben na een vlucht of 25 pas bezig met achtjes, en nog gaat dat nog niet altijd goed. Laatste vlucht wat circels geprobeerd, maar dit is ook nog best lastig

Gelukkig raken we niet verveeld zo :)

@mr mark: eerst nose in leren hooveren..
Pas als je dit kunt, kun je een goed en gecontroleerd achtje/cirkel maken..

Op een op andere manier vind ik het makkelijker om een 8 te maken dan nose in te hooveren. Met Nose in hooveren ben ik nu bezig, dus niet verder voordat dat lekker gaat

Met een 8 ga je niet volledig nose in natuurlijk

Back