Hoe bouw ik simpel (en dd. 2013; moeilijk) een goed vliegende planck.

Ben je gek, dat opnieuw winden stelt niets voor, het enige wat je nodig hebt is geduld en 0.4mm gelakt koperdraad. Staat hier ergens beschreven. Standaard wordt de zwarte niks...té grote prop voor een plankje. Lijkt het je niks, neem dan gewoon de chromen fietsbel.

okidoki. :P Chrome fietsbel voor nu, en wil ik meer, dan gaat de fietsbel op mijn picojet, en koop ik zon zwarte om te wikkelen. Alles op zn tijd. :)

Op zich kun je ook aardig vliegen met de standaard zwarte fietsbel...
Ik heb er een tijdje mee gevlogen met een GWS8x3.8 prop...
Hij gaat niet vertikaal omhoog, maar vliegt wel erg lang op een accu... En target vliegen is stukken eenvoudiger omdat je veel gecontroleerder langzaam kunt vliegen...

Ik zit te wachten op een lading bestelde propjes en daarom vlieg ik nu even met een 8x6 op mijn 17 LRK zwarte fietsbel... Maar die trekt vol gas nu wel 20 Ampere (gemeten!).... Wat ik dus maar niet doe... :lol:
Met een 7x5 propje oid hoop ik dat het weer wat beter gaat...

Op dat filmpje (hans) vlieg ik met half gas....

Mijn eerste Ebay plank motor setup item gewonnen!

Een soort van fietsbel voor $1,75 :D
(GWS 2408-21T, moet volgens verkoper een GWS8x4HDD op met een 3S lipo)
Verzendkosten iets van $7 vanuit Singapore

Ook geboden op ESC's, en diverse Lipo's. Ik denk niet dat ik ze allemaal win, maar dat geeft niks, gewoon blijven struinen, kom je vanzelf wat leuks tegen!

Groeten,

Marco

Ligt het nu aan mij?
ik kan niet één filmpje die Franck gepost hebt bekijken.
Tevens zie ik alleen kruisjes waar anders zijn foto's zouden staan.

Ik heb natuurlijk geen gratis account :) (dat begrijp je vast :) )

Het duurt inderdaad allemaal wat langer....dat heb je als je ineens errug populair wordt als provider.....

Ik wil de foto's wel posten op foto.modelbouwforum maarrre dat zijn wel erg veel fotos !! is er geen manier om allees in één keer te posten ?

Hmm, als herejezus dr al bij zon simpel bouw draadje van onderuit gaat, laat ik mijn basis abonement maar achterwegen. :?

Het gaat goed!

Tweede Ebay item gewonnen:

1300Mah 8C Lipo van 80 gram... Euro 20,49 inclusief verzendkosten

Overigens had ik niet goed opgelet bij de verzendkosten van het motortje, die was 19 dollar!! en niet 9 zoals ik eerst dacht..dus uiteindelijk toch nog Euro 17,79 moeten betalen. Naja, is nog steeds niet veel natuurlijk.

Vanavond lopen nog een paar veilingen af, kijken wat daar uit komt :D

Marco

Update van de virtuele planck:
Aangezien ik ondertussen mijn eerste vliegervaring heb met de planck, heb ik de Reflex Planck aangepast aan mijn bevindingen.

de nieuwe versie is hier te vinden:
Reflex Planck

Vriendelijke groeten,
Jeroen

Oh ja,

Wat voor prop zal ik nemen in combinatie met een 8C 1300mah 3S lipo met deze GWS 2408-21. 8x4 trekt dan misschien teveel stroom.

Zijn er ergens prop/volt/ampere tabelletjes voor deze motortjes?

Marco

Back