Hoe bouw ik simpel (en dd. 2013; moeilijk) een goed vliegende planck.

MAC staat voor Mean Aerodynamic Chord, kje kan ff googelen, maar op deze plank lifgt deze op de helft van een vleugelhelft.

Schade valt uiteindelijk mee, mn hand werkt nog :? Voordeel van zon scherpe APC is weer dat je er eigenlijk niets van voelt, en de boel redelijk mooi kan dichtplakken.

Staat gelukkig niet op video

Han zei:
.......het lijkt niet meer op een schuimpje.

Ik ben blij dat je dit nu ook inziet :wink: :wink: :wink:

Ik heb wat extra elastieken gebruikt, mijn pakket is een 2200 PQ 3s1p en die is toch wat te zwaar voor 4 elastieken.

IMG_2489.JPG

Och wat schattig, een X-Planck. :P Wat ze daar al niet mee uitvreten zeg. :lol:

En dat combat apparaatje werkt waarschijnlijk alleen met borstel motoren (2 polen).

Het toestel waar je die module voor kan kopen (op de achtergrond van de module) staat ook op die site www.iwantoneofthose.com en is zo aan de prijs dat ik net denk dat daar een bl motor op zit. Maar het maakt toch niet uit of je 1 of 2 polen moet verbreken?

Sja,

We hebben vanmiddag een druk plankjes middagje gehad , ennu wij halen elkaar gewoon "full contact" naar beneden :)

Vanmiddag hebben we ook een mini-piper vossenjacht gehouden......met als gevolg dat alle planckjes crashten...en de minipiper als laatste bleef vliegen :)

Whahaha geweldig!!! Ja dat kan ook iid. Depron is niet zo duur en in het ergste geval moet er ook een nieuwe prop op!

Was het gaaf?

Probeer je dan het staartje eraf te vliegen of rammen jullie er gewoon bot op los?

Vooral het laatste ...gewoon ra***en dus. Het is al moeilijk genoeg om elkaar te raken. Gister tikte ik de minipiper aan, zonder schade overigens.
Vandaag een 6 tal plankjes op het veld (weer een middag volle pits met allleen electro !)

Veel accus door de lucht/in de sloot, crashes, planken in de sloot....erg veel schik gehad.....

Een van onze clubleden heeft zijn plank volgens deze draad gebouwd en gevlogen (met komodo brushless) ....:)

Ik heb heel wat film geschoten vanmiddag, ik kijk straks wel wat er allemaal op staat..in ieder geval één keer een hit van een planck op een styro paaltje.

misschien leuk idee voor wedstrijden? Je steld een maximum gewicht in (om te voorkomen dat ze van staal 8O worden gemaakt) of zoiets en rammen maar. Wie als laatst over blijft wint :lol:

video op aanvraag

Chromen fietsbel beide plankjes, met grote gunther

12 jaar, jongste lid en slechts een uur calmato vliegen op de klok : (vliegt bij derde vlucht met een plank gewoon even een styro paaltje doormidden !! 8O 8O )

video op aanvraag

Freakazoid zei:
Ik ga EVEN een zwarte fietsbel scoren.. :P Die rolls zijn gewoon absurd.

Leuk he :)

Vier van de ca. tien plank-vliegende clubleden vliegen nu met de zwarte fietsbel LRK. Deze (opnieuw gewonden) zwarte fietsbel is qua power wel net even iets anders dan de standaard chromen fietsbel. Zeker als je accus met gemak 16/17 ampere kunnen leveren.

Ik heb zelf een plankje met een opnieuw gewonden chromen fietsbel voor mijn 800mAh PQ's. Deze draait nu érg tam en zoals bedoeld. Vliegt wel weer 20 minuten op één accu....tis maar wat je wilt !

Owja, dat spul wordt herwonden. :P Vliegt et ook standaard goed? Dat wikkelen lijkt me een lastig klusje, vooral als je dat nog nooit gedaan hebt. :)

Back