Tja, dat ik niet op bovenstaande reageerde heeft te maken met het feit dat ik niet goed begrijp waarom je die kleurstelling voor de voorwand hebt gekozen.
Ik heb weinig ervaring, dit is amer mijn 2de schip. Vooral met het realistische, het juiste weergeven heb ik veel problemen. Daarom was ik ook blij met de vorige post toen mijn roer niet goed beplankt was.
Ik heb toen netjes naar je raad geluisterd en ben herbegonnen. Ik heb daar GEEN enkel probleem mee.
En ik ben niet iemand die gaat zeggen dat het "mooi" is of "goed gedaan" terwijl het niet klopt.
Zwart en groen is niet juist, en ik vindt het ook niet mooi, sorry!
Het hoort blauw te zijn.
Heb je helemaal gelijk in dat je het niet zegt mooi te vinden als dat niet is.
Maar zeg dan aub dat het niet goed is... Daarvoor zet ik het hier, niet om jullie complimenten op te rapen want daar koop ik niets mee en dan staat het fout op de kast terwijl ik denk dat het juist is...
Als jullie zeggen hoe het echt hoort te zijn heb ik 2 opties : negeren of opnieuw... Wat ik er dan mee doe is mijn beslissing, maar dan weet ik van : 'eigenlijk hoort het anders'
Is misschien niet leuk, maar ik bedoel het goed, en wachtte gewoon even af welke kant je met jouw Victory op wilt.
Maar jij beslist natuurlijk
Ik heb geen enkel probleem met opbouwende kritiek...
Het beste is matte vernis, maar let op als je nog moet lijmen op het dek.
De hechting van lijm op vernis is lastig.
Dank je.
Kijk, toen ik mijn eerste schip hier plaatste kreeg ik vaak ook kritiek. Maar daar heb ik uit geleerd en daardoor kan ik dit 2de schip maken.. Er zullen nog fouten zijn, maar andere en hopelijk minder.... Ik ben een beginner, maar ik ken mijn kwaliteiten en mijn tekorten. Ik ben echt niet onhandig en fiks het wel in elkaar. Waar ik het lastiger mee heb is met kleuren, schilderen, de werkelijkheid perfect nabootsen. En daarvoor gebruik/misbruik ( noem het zoals je wil ) ik dit forum...
De laatste tijd valt het me op dat er enorm veel mensen bijkomen hier en allemaal best weten waar ze mee bezig zijn en hoe perfect deze mensen het kunnen. Meestal zijn die mensen ook ongeveer 20 jaar ouder en 7 boten verder dan ik...
Soms is het jammer dat er enkel nog wauw en sublieme verslagen op het forum komen, wat geen verwijt is...
Ik heb jullie hulp nog hard nodig en dan is het jammer dat er enkel nog op verslagen wordt gereageerd waarop kan gemeld worden hoe fantastisch het is.. daar leer ik niets uit...
Bij deze : bedankt voor de juiste tekening : ik begin opnieuw.. Das toch simpel.. Helemaal niet erg en kost me gewoon tijd, maar ik ben niet per uur betaald voor mijn hobby....
PS : sommigen onder jullie denken nu : die juiste dingen kan hij zelf toch opzoeken op het net.. maar als er iets is wat ik HAAT is het surfen op internet.. Zoeken naar juiste dingen, naar foto's,... Ik bouw graag, ben graag bezig en soms maakt het me niet eens uit of het perfect een kopie is... Maar in dit geval: jouw foto is mooier en ook juister, dus waarom zou ik niet herbeginnen...