G
Germt
Guest
weggehaald
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat gaat dan over het ze realistisch mogelijk maken van dingen.
Er lopen 5 horizontale "gele" relingen in de boeg.
Die hebben in het echt allemaal mooie vloeiende lijnen. Die zie ik op jouw model niet zo terug.
Dat kan natuurlijk allerlei redenen hebben, die ik niet ken.
Maar je zou bij je zelf te rade moeten gaan of je in staat bent dat te verbeteren. Als dit jouw beste kunnen is, dan is dat zo. Maar denk je beter te kunnen dan heb je hier een voorbeeld.
Met name reling 4 heeft een lelijke "zakker", en reling 1 loopt naarmate hij de punt nadert weer terug, terwijl in het echt hij de punt steeds verder nadert.
Hier krijg je later problemen mee als je het boegbeeld er netjes op wilt zetten.
Verder onderschrijf ik wat Germt zegt over de kleuren.
Succes
Jan Zwart.
ja, ik heb die gelijmd. Ik had geen idee hoe of wat dat eigenlijk was.Het galjoen van jou Victory van Corel ziet er een beetje anders uit dan de werkelijkheid. De roosters op de loopplank, heb je die er opgelijmt?
We beginnen gewoon opnieuw; de voorwand.
Kijk of het mogelijk is om daar de juiste kleuren op te krijgen.
Pas je 2e bootje??? wordt er wel een om met trots naar te kijken straks hoor
Wel, dat is nu net het hele punt waarop mijn eerste bericht gebaseerd is. Ik ben amper 33, hier zitten mannen dat 72 zijn en inderdaad al 40 jaar bezig met dit hobby'tje. Ik ben er zeker van ( hooooop ik ) dat deze mensen ook gefaald hebben in het begin. En dat vind ik nu net zonde de laatste tijd aan dit forum. Enkel de ooooh's, aaah's, wauw, fantastisch, weer een toppertje aanwezig, wat een juweeltje,...... enz.... lees ik hier dagelijks. Dat is mooi en ook tof om te zien, maar daarvan leer ik niets. Snap je?Stephan je moet maar zo rekenen deze mannen bouwen al 40 jaar modelschepen, (die bouwen al langer als ik oud ben ) en hebben er al veel ervaring mee. die zijn al veel vaker tegen bepaalde dingen aangelopen zoals wij.
Over mat of blinkende lak; zoveel mogelijk matte lak gebruiken, indien dat niet kan in die kleur, hooguit zijde glans.
STP, (ik weet je naam niet),
De reden denk ik dat je niet direkt een reactie kreeg is omdat je iets laat zien wat al klaar is, dat is heel wat anders dan om hulp vragen. Je eigen reactie; "jammer dat er geen reactie komt" zet iedereen dan aan het denken, waardoor begrepen word dat je eigenlijk bedoeld van wat vinden jullie ervan en is het wel of niet goed. Pas dan komen de reacties die dan net te laat zijn want alles is al geschilderd en vast gelijmt.
Dus moraal van dit verhaal; eerst vragen en dan doen!
Tenslotte wil ik nog vermelden dat je altijd baas bent over je eigen werk en als je gele roosters (bijvoorbeeld) mooi vind, dan moet je dat ook gewoon doen!
Stefan,
Ja, die luiken naast de deur zijn echt ook blauw.
Wat ook blauw is zijn de "driehoekjes" tussen de ronde bogen.
Ik realiseer me dat dat heel lastig is om nu nog blauw te maken, maar dan komen de gele bogen mooi uit.
Misschien het proberen waard?
Jan Zwart
Als het niet gaat Stephan, mooi zo laten!!
Jan heeft wel gelijk betreffende die 3 hoekjes, maar die Victory is redelijke groter, met als voordeel dat daar meer detail mogelijk is.
Als je in Google "HMS Victory" in toetst, en afbeeldingen aanklkt krijgje een zee aan foto's.
Die foto's kunnen dienen als referentie.
Die twee luiken zijn inderdaad geschutspoorten, maar er stonden meestal géén stukken achter.
Daar konden de voorste stukken (van de zijkant) gezet worden omdat die het dichtst bij stonden.
Dat noemde men dan "jaagstukken"
Om het compleet te maken; het verplaatsen van die stukken noemde men dan;
'het kanon baksen"
Blauw ziet er werkelijk stukken beter uit![]()