Schiet mij ineens iets te binnen;
Het lijkt er op dat je dus een geschilderde versie van de Victoty wilt hebben.
De uitvoering tijdens de slag bij Trafalgar, deze kleuren combinatie werd ook wel de "Nelson Chequer" genoemd.
Dat om omdat de romp met gesloten luiken op een schaakbord lijkt (geel met zwarte poortdeksels)
Dat houdt in dat er véél geschilderd moet worden:
Binnenverschansingen van de dekken: geel
Rolpaarden: geel
Masten: geel
Ra's: zwart
Romp onder de waterlijn: bekoperd (of eventueel koper geschilderd als koperen plaatjes te lastig is)
Geschutspoorten aan de binnenzijde rood, met rode sponningen
Boven de waterlijn: zwart en gele banden, waarbij de deksels van de geschutspoort luiken zwart aan de buitenzijde zijn en rood aan de binnenkant. (let dan op de juiste loop van die banden)
Berghouten: zwart.
Vwb het geel; oker geel van Admirality paints komt het dichtst in de buurt
Ik wil je niet ontmoedigen hoor![]()
Hey Germt,
Bedankt voor het kleurenpaletinfo. Eigenlijk wilde ik helemaal niets schilderen. Maar toen ik in deze fase kwam aan de boeg zag ik veel onbehahandeld hout, veel onderdelen in dat geperst karton ( zoals bvb de geschutspoorten vooraan en de pilaren, de gele banden rechts en links,...) Daar kon ik dus niet anders dan die dingen gaan schilderen.....
Om eerlijk te zijn : die banden geel/zwart op de flanken vind ik absoluut niet mooi... Masten in het geel lijkt me lelijk ( persoonlijk he)De spiegel hetzelfde verhaal. Dat gaat niet mooi zijn ongeschilderd. Ik vraag me dus al een tijdje af hoever ik zal gaan in het schilderwerk. De spiegel kan ikn niet wit monteren he... Daar zie ik ook modellen veel geel gebruikt hebben...
Vinden jullie dat ik nu niet anders meer dan dan alles in kleur te gaan zetten?
Het is voor mij elke keer een toegeving om iets in kleur te zetten, behalve de zwarte gedeelten, zoals galjoen, de roosters nu, de valse kiel, ...... dat vind ik ok.
Moeilijk....