Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik geloof niet dat ik dat ergens heb laten zien Rob. Het knoopje word zeer strak aangetrokken zodat het zo klein mogelijk word. Dan laat ik er een druppeltje (soms nog minder dan een druppeltje) secondelijm intrekken waardoor het knoopje en losse eindje hard word. Daarna snij ik met een (scherp) hobbymes het losse eindje precies tegen het knoopje af, Dan bewerk ik het inmiddels keiharde knoopje met een tangetje zodat zelfs het knoopje niet of nauwelijks meer zichtbaar is, je krijgt dan inderdaad een mooie afwerking en geen overbodige losse eindjes. Ik zal ter zijner tijd proberen dit met foto,s te laten zien,Indrukwekkend werk Piet.
Ik vroeg me af hoe jij de blokken knoopt en er voor zorgd dat de touw uiteinden bijna niet te zien zijn? Heb je verslag doorkeken, maar kon het niet vinden.
Maar waarschijnlijk kijk ik er gewoon overheen, mijn vrouw zegt altijd dat ik niet kan zoeken![]()
De kanonnen zijn van gegoten-messing, maar het touwwerk is daar ook zo geknoopt.Mooi werk Piet, en ik ben ook heel benieuwd naar je foto's van het knopen.
Ik heb wel een idee gekregen hoe dat eruit ziet, maar toch.
Nog een vraag, heb jij je kanonnen op dezelfde manier geknoopt??
Bedankt voor het antwoord, ga het proberen
Hoe doe je het bij de ringetjes? Ik doe het touw door de ring en dan met dun draad een mastworp. Dan het touw verder om het blok, welke ik dan op vergelijkbare manier vastzet. Alleen de uiteinde van de mastworp met het dunne touw vind ik moeilijk mooi kort af te knippen.