hms Diana, Engels Fregat uit 1794

Ziet er wederom weer goed uit Piet, nog de beste wensen vanuit het hoge Noorden voor 2016
en hopelijk in een goede gezondheid en heel veel bouwplezier.

gr. A3

Wel Pietsan, Ik laat je bij deze weten dat ik inmiddels in bezit ben
van het boek van W. zu Mondfeld . Ben intussen druk bezig met het lezen daarvan
We komen er wel weer uit. Hartelijk dank voor de tip.
Verder alle mede bouwers een gezond 2016
gr Ton

Op de foto op pagina 42, post 839 klopt de verhouding van de weeflijnen aan het puttingwant niet met de rest van het want. Ik heb hier nog één weeflijn bijgezet zodat het wel klopt,

Piet , je gaat in ijltempo volgens mij.
Hoe krijg jij al die kleine knoopjes zo snel in dat want geknupt, en dan ook nog zo strak als een vioolsnaar??

Piet , je gaat in ijltempo volgens mij.
Hoe krijg jij al die kleine knoopjes zo snel in dat want geknupt, en dan ook nog zo strak als een vioolsnaar??
Het is natuurlijk niet de eerste keer dat ik dit doe en zoals je weet is ervaring de beste leermeester!
Maar zo strak als een vioolsnaar worden de weeflijntjes niet geknoopt hoor, als je het te strak doet dan trek je de hoofdtouwen naar binnen en dat is niet de bedoeling.

Vandaag 6 pardoens gemonteerd. De Diana heeft aan de fokke- en grotemast 2 brampardoens en 5 stengenpardoens. De brampardoens waren al aangebracht, vandaag dus 3 van de 5 stengenpardoens (3 aan bak- en 3 aan stuurboord.
het is niet makkelijk om de pardoens op de foto te krijgen gezien het hoofdwant op de achtergrond.
De stengenpardoens zijn rood (A) en de brampardoens blauw (B). Hier enkele plaatjes,

Montage op de fokkerust,

Alle stengenpardoens lopen om de top van de marssteng.

Back