Na het testen van de suggestie van Pingu, waarbij ik lak heb gemengd met zaagsel, was ik toch enigszins teleurgesteld van het resultaat. Het gecreëerde mengsel bleef korrelig en was een stuk donkerder dan het hout van de latten.
Daarom heb ik toch besloten om een soort instekers te maken van resthout. Allereerst heb ik het lijm verwijderd dmv water en rustig schrapen met een mesje. Vervolgens heb ik resthout op maat gesneden en met pas en meten in de ontstaande gaten geduwd, geplakt en allerlaatst een beetje geschuurd om het resultaat te zien. Momenteel is het meeste gedicht en ben ik redelijk tevreden met het resultaat. Het blijft een zichtbaar plekje waaraan je kan zien dat er 'reparaties' aan gedaan zijn, maar het vormt wel een geheel en lijkt voor mij minder opvallend dan grote lijmplekken die duidelijk gaten maskeren.
Op de foto's is de voor en na situaties te zien met blauwe pijlen die de instekers aanwijzen. Op de rechterfoto mist daarnaast nog een plankenlaag, maar dit is niet relevant voor hetgeen dat ik wil laten zien.