hk 500 gt

UDe gebruikte remote in de video is een futaba 7c maar de meeste termen en benamingen van de menu's zijn universeel dus toepasbaar bij elke zender.

Let op het volgende;

-pitch curve 0-25-50-75-100

- alle trims en subtrims op de zender op 0

-endpoints alle kanalen op 100%

-swash type HR3 120 graden ( of vergelijkbaar voor jouw zender)
-swashmenu alle de waarden voor ail ele en pitch op ong 60

-controleer je pitch richting, stick omhoog alle 3 servos omhoog. Wijkt er een servo af gebruik servo reverse, alle 3 omgekeerd dan je swash waarde voor Pitch in swash menu omdraaien, is dit goed check ail en elevator, gaan deze verkeerd om ook deze aanpassen in je swash mix

- Nu je servo armpjes op 90 graden afstellen op MIDSTICK met subtrim en je swash levelen. Linkjes stellen zodat je 0 graden meet op de bladen

- meet nu of je evenveel + als - pitch hebt en pas je pitch waarde aan in je swash menu totdat je -10 to + 10 hebt (of 11 mag ook net wat je wil)

Let op nu komt het, pas je pitch curve in NORMAL mode aan zodat je op LOW stick -2 graden meet, de waarde 0 zal op ong 40 uitkomen, ik zeg ongeveer maar dat moet je dus METEN!!!!

Pas nu je curve aan zal er ONG zo uit zien 40-45-50-75-100!!!!

Throttle curve in Normal 0-70-70-70-70 en idle 85-85-85-85-85.

Je helei vliegt het fijnste met een VLAKKE curve na midstick je heli stuurt dan alleen op de pitch en niet op rpm verandering wat zorgt voor een rustig vliege gedrag.

Succes !!!

Laatst bewerkt:
yeahh nou is het gelukt! ik had ingesteld op 3 servos, alleen je had 2 manieren van 120 graden. had de verkeerde manier aangeklikt zodat 1 servo niet mee kwam

ik was hem erop aan het doen en toen trok ik er wat te hard aan hahahaha echt slecht.

Maar ik heb net me eerste vluchtje gemaakt en het lukte wel aardig ben heel even in de lucht geweest en ik had het besturen moeilijker verwacht. was wel me trainingsset vergeten dus ik landde meteen weer. gyro stond te gevoelig, en hij werkte maar 1 kant op. moet dus nog even uitzoeken hoe dat verder moet. voor de rest was er nog 1 schroefje te klein en die zat er maar half ingedraaid en die kwam dus ook los. weet in ieder geval dat hij nu wel werkt.

Ha ha ha ha........ja, die stock Canopy's kunnen inderdaad niet veel hebben.
Wat vet dat jij inmiddels al hebt gevlogen met je heli.
Nu is het een kwestie van fijnafstellen en zaken zoals de staart Gyro lekker naar behoren krijgen.
Je zult zien met wat geduld dat jij straks een heli hebt die helemaal vliegt naar eigen smaak.
Wat fijn dat jij de heli vliegend hebt zeg.Top.
Vr Gr D

mooi dat ie de lucht in is geweest top man!!!

Kijk ff in DIT TOPIC voor tips mbt tot het controleren van je tail besturing, en gyro correctie richting.(pagina 2)

Het gaat hier over een spartan gyro maar de uitleg met de foto's die ik erbij heb gezet werkt universeel.

Succes wederom ;)

ooh ja weet ik maar bedoelde of de pro versie 1 op de pro versie 2 kan

Sorry Andre maar die zijn echt verschillend.
De canopy van de V1 past wel op de V2 maar dan heb je toch problemen omdat je lipo in de weg zit.

full
full

links is de V1 en recht de V2

Laatst bewerkt door een moderator:
heeft iemand hier verstand van gyros? ik heb een headlock of standaart gyro voor analoge of digitale servos. er zitten dus 2 switches aan de zijkant, kan je kiezen wat voor servo en nog 1 voor reverse. dan bovenop zitten nog 2 draaiknopjes waar bij staat ATV en GAIN. ik heb wat zitten prutsen maar ik snap er niks van

- de gyro corrigeerd alleen maar als de heli met de klok mee draait, andere kant doet ie niets

- servo kan haast niet meer bewegen als ik de stick heen en weer doe

weet iemand hoe dit kan??

je hebt een switch voor analoge servo / digitale servo
een switch voor reverse als je heli om zijn as gaat draaien moet je deze omzetten (en omdat je zegt dat ie maar na een kant corigeerd denk ik haast dat je deze moet omzetten)

je hebt een potmeter gain hier stel je de gevoeligheid van de gyro in.(maar deze kun je ook in je zender veranderen als je de gear kabel hebt aan gesloten op je ontvanger)dan doet de potmeter geloof ik niks maat dat weet ik niet zeker

en je hebt een potmeter limit (atv)hier stel je de max uitslag van je servo in

en je probleem te horen heb je die laaste verdraait of niet goed staan

hier wat uitleg

What is ATV adjust ment on the gyro? how does it affect?

gr Nick

ah ik krijg het nu inderdaad wel voor elkaar. heb alleen nog 1 vraagje, als ik met me remote stuur, dan krijg ik bij 25 procent van de stick dat de servo gewoon beweegt, en als ik verder dan dat ga dan blijft de servo verder gewoon staan

en ik heb dat trouwens ook opeens met throttle, de eerste 50 procent gaat de motor niet aan en de servos wel omhoog, en daarna gaat de motor ook pas draaien

Back