hk 500 gt

ik heb vanmorgen me hele swashplate de endpoint ingesteld. eerst nog even googlen, want wist niet hoe ik met me 9x het begin EN eindpunt kon instellen. blijkbaar moet je pookje naar een bepaalde kant houden. maar daar ben ik dus uitgekomen. nu alleen nog me gyro opnieuw vastplakken, beetje knoeien met gyro, en dan heb ik nog dubbelzijdige tape nodig voor batterij. en ik ga denk ik sowieso wachten tot de sneeuw weer beetje weg is want hier kan ik natuurlijk geen maiden flight in maken hahaha

ik heb vanmorgen me hele swashplate de endpoint ingesteld. eerst nog even googlen, want wist niet hoe ik met me 9x het begin EN eindpunt kon instellen. blijkbaar moet je pookje naar een bepaalde kant houden. maar daar ben ik dus uitgekomen. nu alleen nog me gyro opnieuw vastplakken, beetje knoeien met gyro, en dan heb ik nog dubbelzijdige tape nodig voor batterij. en ik ga denk ik sowieso wachten tot de sneeuw weer beetje weg is want hier kan ik natuurlijk geen maiden flight in maken hahaha

Dubbelzijdig tape kun je goed gebruiken voor een gyro (meestal zelfs "verplicht"), en eventueel een ontvanger (niet aan te raden) of een dingetje als een externe BEC of spanningscontrole dingetje, maar dubbelzijdig tape moet NIET, NOOIT NEVER gebruiken om een accu mee vast te zetten!!!!!
Daarvoor moet je straps, tie-raps (als de accu er nooit uit zou hoeven, bijv. een losse ontvanger accu) of stevige elastieken gebruiken.

Accu's zijn nl relatief zwaar, en dubbelzijdig tape zal na verloop van tijd loslaten. En dan heb je heel rap weer een bouwpakket....
Is toch zonde, en dáárvoor sta jij niet in dat restaurant te zweten :)

By the way, gefeliciteerd met je baantje!

Groet, Bert

ik heb vanmorgen me hele swashplate de endpoint ingesteld. eerst nog even googlen, want wist niet hoe ik met me 9x het begin EN eindpunt kon instellen.

Hoe bedoel je dat? je moet de endpoints voor je swashplate gewoon op 100% laten staan.

Je stelt de enpoints voor je swash alllen in als je op low en midstick je swash recht wil afstellen, en dat is meestal niet nodig, zeker niet als je nog een beginner bent merk je daar helemaal niks van.

er duikt nog een probleem op: me esc word na 2 minuutjes op 25% throttle draaien warm, niet superheet, maar wel warmer dan me honeybee king 2 esc na 8 minuten vliegen. is dit normaal?

Ja.... dat is normaal.

Als je de regelaar te weinig openstuurt, gaat hij warmte ontwikkelen.

Het is ook NIET goed....

Het word over het algemeen aangeraden niet onder de 70 à 80% te vliegen om exact deze reden.
Als dan het rotortoerental te hoog is naar jouw smaak, dan niet throttle lager zetten, maar een ander pinion (minder tanden) plaatsen.

Groet, Bert

nee ik bedoelde niet dat ik aan het vliegen was op 25 procent, maar gewoon even kijken of alles soepel loopt enzo. ik snap ook wel dat ik niet met zon laag toerental moet vliegen :)

Ik zeg toch niet dat je met dat toerental vloog? Denk niet dat je hem van de grond krijgt met maar 25% vermogen namelijk

Ik zeg alleen dat het normaal is dat de regelaar warm word bij dergelijke lage instellingen en dat je daarom niet lager dan 70% moet vliegen :D

Meer was dat niet hoor... :)

Groet, Bert

er bestaat ook nog een mogelijkheid dat je bec het geheel zo heet stookt..
op mn 450 was de regelaar gewoon erg warm als ik de interne bec gebruikte.
Toen ik een externe bec eraan had gehangen, bleef de regelaar gewoon koud.

@student maakt het verder uit dan of is het slimmer om externe bec te kopen? heb liever niet natuurlijk maar als ie gaat oververhitten kan ik dat beter wel doen

jongens ik word echt gek van mn heli. nouja eigenlijk niet van me heli maar van de vele opties op de remote. ik heb 2 servos vooraan me heli op de swash en 1 achter. als ik naar links of rechts stuur, dan gaat de rechterservo haast niet heen en weer en de linker heel veel. als ik naar voren of achter ga met de stick gaan ze wel even ver heen en weer. als ik dus de end point van de rechter voorservo aan pas, dan gaat die servo dus weer te veel mee als ik naar voren of achter doe. weet iemand hoe ik dit moet oplossen???

alle endpoints moeten op 100% voor elke servo!!!

dan:
in de swash mix (120grd)
elev 60%
ail 60%
(elev en ail altijd met de zelfde waarde instellen dit staat denk ik bij jou fout ,het voorteken kan wel verschillen + of -)
pitch beginnen op 50%

en meten wat je aan neg en aan positieve pitch hebt
is het te weinig (bijv -6 rn 0 +6grd) pitch verhogen
is het te veel (bijv -15 0 +15grd) pitch verlagen

pitch instellen op -8 tot -12 neg op low stick
0grd op mid stick
+8 tot +12 high stick

dan kun je d.m.v je pitch curve aan te passen je pitch afstellen (indien gewenst)
op -4grd low stick
+3 a +4 op mid stick
+10 a +12 op high stick
gr Nick

pitch instellen op -8 tot -12 neg op low stick
0grd op mid stick
+8 tot +12 high stick

dan kun je d.m.v je pitch curve aan te passen je pitch afstellen (indien gewenst)
op -4grd low stick
+3 a +4 op mid stick
+10 a +12 op high stick
gr Nick

Dat onderste snap ik wel, maar hoe moet je de pitch aanpassen zoals je in het bovenste stukje zegt?

Back