Hij is in huis de nieuwe trex 600E Pro 2011!! Eerste succesvolle Maiden plus video

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Bullet3030, 16 mei 2011.

1. court99

court99

Lid geworden:
    6 mrt 2011
    mooi zo :p

je kan ook nog een align-strapbandje (meegeleverd in de kit) om de regelaar heen strappen en dan neem je gelijk de (gele) kabels mee, zitten die ook vast ;)

ik ben erg benieuwd naar je maiden. :yes:

2. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Peter ,

Mooi afgewerkt heb je het , nu nog de koeling op de regelaar lijmen en dan idd alles instellen ... en dan de maiden ....

Ik ben zeer benieuwd naar je verdere bevindingen ...

Grtz

Ronny

3. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Hot glue gebruiken, http://archief.bc-enschede.nl/nent/images/lijmpistool.jpg

4. Tribal69

Tribal69

Lid geworden:
    1 nov 2009
    zo doen wij het ook allemaal met lijmpistool de connectoren in de ontvanger vastlijmen.

5. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Vanavond toevallig nog gedaan op mijn Vstabi na het opnieuw invliegen van mijn heli ;)
    Bijna iedereen gebruikt hot glue tegenwoordig, ideaal spul om je stekkers mee te borgen.
    Gewoon een lasje over alle stekkertjes tegen de ontvangerbehuizing aan leggen.
    En als je het later verwijderd laat het praktisch geen sporen na.

6. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Helemaal top! Kan je gewoon bij de bouwmarkt halen neem ik aan?

Groeten

Peter

7. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Ja, iedere bouwmarkt heeft die setjes.
    Met een beetje geluk in de aanbiedingen of "grabbelbak".
    Ook erg handig voor kerststukjes e.d. (heeft de vrouw er ook nog wat aan) :D

8. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Dan wordt het een ritje bouwmarkt ;) .

Ik heb de kontronik geprogrammeerd vanmiddag.

Ik heb nu eerst mode 1 en daarna mode 11 geprogrammeerd.Hoe doe ik dat bij de eerste spinnup?

Doe ik dit door de eerste keer gelijk naar idle(flat 80% trottle?) te gaan net onder mid stick (+- 0graden pitch) en dan ff laten draaien tot hij op toeren is en dan klaar??

Omdat dit bij de maiden moet, kan ik dan niet eerst in normal mode een eerste test hoover maken voor hij gelijk de rpm vast gaat zetten?

Groeten

Peter

9. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Peter ,

Ik heb ook MODE 11 geprogrammeerd ,
    En een Throttle HOLD knop ..
    Dus , je zet een FLATLINE CURVE van 50 % om te testen hoe het toerental is ...
    Ik weet niet of je beschikt over een meettoestel waar je dit op kan aflezen ...
    ALs de HEADSPEED OK is voor je , trek je gewoon de FLATLINE curve al dan niet naar omhoog totdat je voor U het juiste toerental hebt bereikt ,
    Maar de eerste keer gewoon een flatline curve instellen van 50 % om deze nieuwe T REX in te vliegen ...
    Nooit een lineaire curve instellen voor deze JIVE programmatie ... gewoon een flatline throttle
    curve die geactiveerd wordt als je je throttle hold knop af zet ...
    Met een flatline van 80 % zou ik ook opletten , want dit kan al beestig hoog gaan in toeren ..

Grtz
    Ronny

Laatst bewerkt: 14 jun 2011
  10. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Maar als ik op 50% begin houdt hij deze dan niet vast of kan ik deze later wijzigen naar bv 70%?
    De beschrijving zegt niet lager te gaan dan 80%.

Dus normal bv 50/50/50/50/50
    en idle bv 70/70/70/70/70
    ? en dan met trottle hold werken bij opstart en afschakelen?

Ik heb geen meter om de headspeed te meten.

Groeten

Peter

11. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Peter ,

Ja de ideale werk positie is 80 % vandaar ...
    Op 60 % werkt deze ook nog correct hoor maar zijn de " poorten " niet open genoeg zoals ze dat zeggen ... en dat kan er voor zorgen dat de regelaar warmer wordt als normaal ..

Maar je kan niet onmiddellijk naar die 80 % gaan als je gaat MAIDEN ....
    Stel gewoon 50 % in en kijk en luister naar het toerental , hier doe je niets verkeerd mee ...
    Als hij gelijk een gek begint te draaien moet je het tandwiel kleiner maken ...
    ...
    Mijn regelaar staat op 75 % en heeft een toerental van 1900 tr/min op de RAVE en de regelaar wordt 35 graden ... dit met een 11 tands tandwiel op de motor , nu dit is geen vergelijking voor U maar een INFO ..

Dus de 50 % flatline is OK ,
    Ga dan gewoon hoger ... totdat je het correcte toerental bereikt ...
    Ja gewoon de throttlehold knop inschakelen ... voor het aan en uit zetten ..

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt: 14 jun 2011
  12. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    jive mag je zelfs op 5% vliegen. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
    Gewoon eerste keer zoals gezegd maar op een laag percentage optoeren.

13. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Oke top! Ik heb wel gelezen dat de jive sommige motoren van align niet leuk vind.
    Dit was vooral bij de 700e de m motors.Hierbij moest mode 10 ook geprogrammeerd worden ivm korte hoge pieken.De regelaar zou in overlast kunnen gaan tijdens de vluchten.Ik heb kontakt gezocht en wacht op antwoordt.

Groeten

Peter

14. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Peter ,

Mijn collega vliegt nu een JIVE 80 HV op een Stock T REX 700 E , zonder enig probleem in MODE 11 ... Flatline Curve op Throttle van 80 % ..

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt: 15 jun 2011
  15. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Oke nou ik heb mode 1 en mode 11 en trottle calibratie gedaan dus moet goed wezen.

Vandaag van ec5 connectors op aanraden van Danny een y harnass gemaakt.
    Ook even een lijm pistool gehaald voor het borgen van de connectors in de ontvanger.

Ik kan morgen een pakketje ophalen op het postkantoor, ik hoop dat het de ontvanger accu is.

Het wordt tijd om de bouw van de heli af te ronden.De bouw heeft wat lang geduurd omdat ik met veel dingen zat die nieuw voor me waren, en ook ben ik nogal kieskeurig.

Ik wil alvast de mensen die me geholpen hebben met deze bouw via dit forum bedanken!!

Dus bij deze BEDANKT !! :yes::yes:

Ik ga de bouw afronden met het inregelen en afstellen en natuurlijk de MAIDEN!!

Deze zal ik ook in dit draadje posten.

Groeten

Peter

16. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Peter ,

Ik heb volgend nieuws voor alle T REX 600 E PRO eigenaars ...
    Er is dus een "klein" probleem met de GEARRATIO van de heckrotor in combinatie met de heckrotorblades 95 mm, de allround piloot gaat daar geen last van hebben , maar ga je TIC TOCs en het ietsje hardere 3D doen , dan slaat de heckrotor weg ...
    Als je 2500 tr/minuut op de HEAD vliegt is het ook opgelost , maar dan krijg ik toch een beetje schrik met dit toerental ...

Citaat uit HELIFREAK FORUM ...

This thread needs to be a sticky in the 600e Pro sub forum.

The new Pro has a reduced tail gear ratio compared to other 600 class machines. The typical ratio is 4.5. The 600 Pro uses 3.85. This is a 15% reduction in tail thrust.

Standard "hard 3D" headspeeds of 2200-2250 does not produce enough tail holding power for basic 3D maneuvers and you can see tail blowouts during basic maneuvers like tic tocs.

The solution is to run 105mm tail blades (disc area increase of 14%) to compensate for the change.

The stock low profile landing gear will not provide sufficient clearance. The recommendation is to use the 700e/550e stock gear in the rear to angle the tail up (boom rake).

As far as reliability is concerned there is no data yet. But the Align test pilots (Alan S) apparently runs his machine at 2500+ headspeed, which is 15% higher then the accepted hard 3D headspeeds for a 600 class machine. No wonder he thinks the tail holds with 95mm blades!

Take extreme caution if you choose to fly hard with 95mm blades at "sane" headspeeds. I put my machine in hard due to a very bad tail blow out at 2200 RPM with 95mm tail blades while I was "smacking" close to the ground.

105mm provides great tail authority and the expected tail performance for this class machine.

Ik ga dit draadje zeker volgen op HELIFREAK ...

De oplossing is dus ...
    De achterste poot van het landingsgestel veranderen in dat van een 700 E , de voorste origineel laten ..
    105 mm. blades voor de heckrotor monteren ..

Zie en lees topic helifreak :
    http://www.helifreak.com/showthread.php?t=285411&page=44

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt: 21 jun 2011
  17. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Hey Ronny,

Ik ken het verhaal, er zitten idd 95 ers op.De reactie van Alan was dat hij al zijn heli s op 100% flat vliegt onderandere. Voor mij is het zoiezo geen probleem omdat ik geen hard 3d ga vliegen.Als dit echt in veel gevallen een probleem gaat opleveren zal het niet lang duren voor er een mod komt. Je zou volgens het bericht de 105 kunnen monteren met de hogere gear achter wat trouwens een heel mooi gezicht is vind ik.Of dit andere problemen gaat opleveren bij de 3d mannen hou ik wel in de gaten.
    Ook gaan er geruchten dat hij ook verkocht is of listed staat met de 105 in de box, of dit waar is .....:confused:

Even een edit, ik kijk net trouwens op deze site

Align T-rex 600E PRO Flybar Super Combo (KX016016) - HeliDirect - Huge selection, Fast

Als je daar kijkt bij de Accessories:
    Staan wel degelijk de 105mm tail blades.Dus er gaat ergens iets niet goed.Ik kan me niet voorstellen dat deze heli ook de 700 gears er onder heeft nieuw in de box .....:confused:

Op facebook staat een leuke disscussie met Anko en Alan jr. Hij geeft aan ook de 95ers te gebruiken maar met een headspeed van idd 2500+ zonder problemen met de staart. Dus misschien is dit monster er wel voor gemaakt om heel hard mee te kunnen :rolling:

Groeten

Peter

Laatst bewerkt: 21 jun 2011
  18. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Eigenlijk belachelijk dat een top piloot als Alan Szabo dan alleen maar met 100% throttle gaat testen.
    Beetje een vaag verhaal als je het mij vraagt.
    Deze heli's worden ook gekocht door mensen die een tandje minder willen vliegen, en juist iets zuiniger zijn op hun lipopacks, ook in 3D.
    Niet echt relevant voor jouw topic, maar goed...
    Grotere staartbladen lost het wel op dan?

19. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Eric, forums zijn geweldig maar ze hebben ook een nadeel en dat is dat een mug een olifant wordt soms.Er was een persoon van een ander forum die last had van blowouts ofzoiets...Alan gaf ook aan dat dat waarschijnlijk aan zijn setup instellingen legt. Nou het zal wel, je kan mij niet vertellen dat ze hem bv niet met 2000 getest hebben die jongens weten echt wel wat ze doen.

Groeten

Peter

20. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Ja is raar , daar wordt de KIT geleverd met de 105 mm heckblades ???
    Is dit zo ?? das de vraag he ..

Maar allee , indien we er niet komen , zetten we er de 700 E poot op en een setje 105 mm heckrotor blades .... das toch niet al te veel he ...

Grtz

Ronny

Deel Deze Pagina