Het slechte weer heeft helaas een naar bij-effect gehad... "iemand" hier aan boord (niet ik) was van mening dat brandstof niet gemengd mag worden want dat zou problemen kunnen geven, dus mag ik alleen de lege tanks bunkeren, niet "on top" (halfvolle tank bijvullen), en dan is het de bedoeling dat de achterbunkers zo leeg mogelijk gevaren worden, voordat de verse brandstof naar achteren gehaald wordt. Dat heftige geslinger met een klein plasje brandstof er in heeft alle vuil van de wanden losgewerkt, met als gevolg dat de purifier dichtsloeg. Dan maakt ie niet meer schoon, maar geeft ook geen alarm. Vieze brandstof in de dagtank, en in EEN dag alle brandstoffilters uit de store verbruikt (normaliter goed voor 6 maanden of zo).
Dus nu lig ik al vanaf 9 uur vanavond op de hoofdmotor en asgenerator te draaien, die kan iets langer met zijn filters toe, de purifier maken we nu om de 12 uur schoon en staat vooreerst uitsluitend op de dagtank te circuleren, maar theoretisch doet die er 3 dagen over om die dagtank schoon te krijgen.
Het vuil heeft helaas ook de tank van de noodgenerator verzadigd, dus die is niet bruikbaar (wel voor nood, maar niet voor langdurig). Ik verwacht vannacht nog minstens een keer de filters van de hoofdmotor te moeten wisselen (en dan hebben we daar ook nog maar twee van). Gaan een paar spannende dagen worden...
Dus nu lig ik al vanaf 9 uur vanavond op de hoofdmotor en asgenerator te draaien, die kan iets langer met zijn filters toe, de purifier maken we nu om de 12 uur schoon en staat vooreerst uitsluitend op de dagtank te circuleren, maar theoretisch doet die er 3 dagen over om die dagtank schoon te krijgen.
Het vuil heeft helaas ook de tank van de noodgenerator verzadigd, dus die is niet bruikbaar (wel voor nood, maar niet voor langdurig). Ik verwacht vannacht nog minstens een keer de filters van de hoofdmotor te moeten wisselen (en dan hebben we daar ook nog maar twee van). Gaan een paar spannende dagen worden...
Laatst bewerkt: