Het Schipperscafe deel 6

Dat is boffen dat je zo'n buurman hebt Klaas. Weggooien kan altijd nog zeg ik dan. Fijne vakantie en geniet lekker van het mooie weer.

Piet, Ben al bijna 77 jaar een ........-molleboon. Staan ook bekend als zunegerds. En er is een reclamekreet: Er gaat niets boven........Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Het drijft en zakt zelf op zijn ingestelde diepte .
20220313_094418[1].jpg

Deze duwback is voor pascal en heeft dus een zelf regelende diepte regeling
van het ogenblik hij op de waterlijn komt sluit het lucht ventiel zelf af
zo deze kan ook weer de deur uit
de motor voor in dient nu als gewicht en word vervangen door lood of beton

gr raf

yep inderdaad dat was ook de bedoeling en je kunt er ook nog een deel materiaal in kwijt omdat de bodem open is
eigenlijk zou hij meteen ook de bodem van de kist kunnen zijn waar ook de sleep boot in past

laat smaken
het deksel zit er nu op en morgen het ventiel er in lijmen
ik had er een proef in zitten gemaakt met pvc buis en nu komt het echt (zeg maar) er in zitten
dan de schroeven er uit en de gaten dicht plamuren
dan aan een vracht schip op schaal 1/87 verder doen

gr raf

GVD al mijn zenders zijn gereset ???? mc 10 mc 12 mc 15 mc 24 allemaal de programma's er uit
ik denk dat ze gehacked zijn geworden deze winter .
dus nu alles terug programmeren wat mixers aan gaat en dergelijke
want als je een 4 kanaals ontvanger gebruikt moet je dus kanaal 6 en 7 op die kanalen kwijt
maar hoe was het nu weer ???? gelukkig staat de nummer op de zender heb kon ik de gedownloade handleidingen raadplegen
want die blijven niet eeuwig online staan

doeme toch
weer extra werk
gr raf en ja ik ben een beetje pissed off

vreemd... het is toch niet dat ze maar beperkt zonder spanning kunnen zodat ze hun geheugen verliezen als je de batt er uit haalt voor langere tijd?
Heb het nog wel niet meegemaakt , maar gehacked zinder dat ze aan het internet hangen is al even vreemd...

Hoe dan ook succes met de herprogrammering, het houd je weer even van de straat;)

Hey Raf , best de interne batterij van die zenders eens nakijken , deze zitten ergens op de print gesoldeert .
Als deze versleten zijn of een bepaalde ouderdom hebben , en je batterijen zijn leeg , kan het zijn dat je opgeslagen programma's verloren gaan .
Zo kan je blijven programmeren telkens je batterijen leeg zijn of je de zender een langere tijd niet gebruikt .
Groetjes
Ronny

vreemd... het is toch niet dat ze maar beperkt zonder spanning kunnen zodat ze hun geheugen verliezen als je de batt er uit haalt voor langere tijd?
Heb het nog wel niet meegemaakt , maar gehacked zinder dat ze aan het internet hangen is al even vreemd...

Hoe dan ook succes met de herprogrammering, het houd je weer even van de straat;)

ja maar deze zenders zijn draadloss he en er is draadloos internet hahahahaha

@ ronny daar zal ik eens naar kijken maar ik dacht niet dat het ram was waar de data in weg geschreven worden
maar flash geheugen .
de kaartjes die robbe gebruikte ??? ben de naam weer kwijt daar op kon je ook de modellen op opslaan en die kon je gewoon uit trekken

blijft het probleem dat als het de accu's zouden zijn ineens al mijn zenders geheugen verlies hebben
plus de lipo accu's zijn in de zenders blijven zitten maar je als je de zender uit zet dan is die accu ontkoppeld van de print

gr raf en hoepn dat ik die kleine accu's vind

Lijkt me sowiso raar dat dat bij meerdere zenders tegelijk gebeurd.
Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval, en ik heb hier een paar FC-28 liggen die al jááááren zonder stroom liggen. Die hebben hun programmering nog steeds, tenminste, vorig jaar nog wel.

Hallo allemaal. Na een aantal jaren minimaal "radio-actief" te zijn geweest, wil ik de draad weer oppakken. De Micro Magic heeft al even het water gevoeld, en op een in 1e instantie weigerende aan-uit schakelaar werkte alles nog prima. Helaas lijkt de roerservo van de Johann Fidi overleden, en die zit heerlijk weggewerkt op een plek waar je niet bij gaat komen zonder wat te slopen...

Eerst maar eens verder inventariseren wat bij mijn andere schepen nog wel en niet werkt, en dan kijken we wel verder.

Dank je, Mark.

Trouwens, misschien lag het aan de zender. Ik ging een andere boot testen en deze reageerde eerst ook vreemd op het roer. En toen was alles ineens wel ok.

Dus nu ben ik benieuwd hoe de boot die ik het eerst heb geprobeerd, het doet bij een tweede poging. Misschien was er wel wat oxidatie ontstaan op de potmeter van de sticks, door het een tijd buiten gebruik zijn geweest. Al was de zender netjes opgeborgen in een koffertje en op een droge plek bewaard en heb ik de sticks een aantal keren bewogen om ze "los te maken" zeg maar.

Alleen zal dat voor morgen zijn.

Het lag dus inderdaad aan de zender. Het roer van de Fidi reageerde ook weer zoals het hoort. Nu nog de Survey nalopen en dan kan ik naar het "vintage" FM spul gaan kijken.

Back