Het Schipperscafe deel 6

Is het zo erg Menno? Mij sprak die Gerling sleepboot erg aan. Is een doorontwikkelde boot van het type als Bugsier 3. In de 50-er jaren zijn er van die, bij Schichau in Bremerhaven gebouwde, schepen naar Antwerpen gegaan. Deden het sleepwerk op de Schelde. Later zijn de Belgen ze zelf gaan bouwen. Mooi gelijnde schepen. Gr. Klaas.

Het niveau dat ik zie bij die onderzoeksschepen en kotters haal ik niet
So Whatt ?????
Eenieder bouwt naar zijn eigen vermogen en kunnen , dat is de hobby .
Diegenen die neerzien op anderen omdat ze "beter" bouwen , zijn vergeten hoe ze zelf gestart zijn .
Sommigen zullen fanatieker bouwen , anderen voor hun plezier , anderen dan weer omdat ze een pietje precies zijn .
Zolang je zelf maar blij bent , en er plezier aan beleeft met wat je bouwt , dat is het voornaamste .
Groetjes
Ronny

Het is niet veel Timberwolf, maar bij mijn "onbegrepen stukken" vind ik een 40 mm messing schroefje met M4 draad. Hoeft niet meer dan een vriendelijk gezicht te kosten. Geen Rivabo of Raboesch kwaliteit. Laat maar weten of het iets voor je is. Gr. Klaas.

StillSnapshot000003.jpg

Ik nog net verplicht pauze , verf moet drogen, weer aan de pruts met de fairplay.
Zal morgen pogen wat plaatjes te plaatsen, moet gang maken Bas is al bijna klaar met de zijne.
En bij de hobby beurs in Assen ontdekt dat er wat kleine draadbreukjes zijn bij de verlichting van de Bulldog (ex neptun).
Nog genoeg te doen.

Je krijgt concurrentie Bert! Pas maar op. Hoe gaat het met je Pokke-bootje? Gr. Klaas.

Klaas we moeten Brutus zien bij te voegen in Leek!
Uiteraard met zijn hypermoderne peut druppelinstallatie op de pok-pok-pokke-boot?

Hoe gaat het met je Pokke-bootje? Gr. Klaas.
Pokkebootje ligt eigenlijk alweer een hele tijd onaangeraakt... Weet niet waarom eigenlijk... Zo veel modellen, en zoveel leuke dingetjes ontdekt die je met motoren kan doen...

Voor degene met Facebook en een voorliefde voor nostalgie in de scheepvaart is DIT misschien een leuk filmpje.
Ik heb nog even gezocht, maar kon het helaas niet zo snel ook nog gewoon op YouTube vinden.

Back