Het Schipperscafe deel 6

Het zal hier wel terug drukker worden als het vaarseizoen in zicht komt zeker.
ach ja, zijn er hier die naar Goes trekken eind van de week?

Misschien wel een goeie om in Goes te gaan kijken. Wie gaat er nog meer en op welke dag? Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Neem aan dat je naar Leeuwarden bent geweest Peter. Dat is voor mij weer een heel eind. Maar je kunt niet overal zijn. Gr. Klaas.

Succes met het halen van de deadline Roelof. Zonder van je posting te weten heb ik maar van een lekkere Affligem Tripel genoten. Hopen we wat meer klandizie te zien in dit lokaal. Bijna een maand lang niemand geweest. Gr. Klaas.

Nee dat viel mij ook al op. Vandaar die kleine update, maar het gaat al weer wat beter zo te zien. Vandaag alles voor de laatste keer uit elkaar gehaald. Assen opnieuw gesmeerd en de schroeven voorzien van locktite. Een tijdje terug liep er één los en vloog vlak langs mijn gezicht. Pfff...
Nu het achterdek weer opnieuw in de lak zetten en dan is ze vaarklaar.

ziet er alvast netjes uit, maar die 2 pennetjes die omhoog steken bij de kiel , wat is dat ????
Die pennetjes zitten aan de (plastic) ondersteuningen voor de askokers. Zijn wel aan de lange kant, maar zit nog niet in de weg.
20190505_213032~2.jpeg

Roelof, Waarom zet je niet simpel een borgmoetje voor je schroeven? Kun je die gelijk mooi de axiale speling mee afstellen. Gr. Klaas.

Heb ik gedaan hoor Klaas. De borgmoeren zaten op de Raboesh assen en inmiddels zit alles goed vast inclusief een drupje locktite. De schroef vloog er af omdat ik (als test) alles handvast had gezet. Daarna de zender volgas laten draaien was een niet zo goed idee. De schroef kreeg genoeg snelheid en als je dan de as stil zet, wil de schroef lekker doorgaan. Zo is het vliegwiel uitgevonden gok ik. [emoji2][emoji481]

Toch niet meer de remfunctie op de regelaar geactiveerd Roelof en de motor abrupt stopt? Gr. Klaas.

Back