HET MX-12 Instellingen-topic

<hr style="BACKGROUND-COLOR: #d1d1e1; COLOR: #d1d1e1" size="1">
Beste mensen

Ik heb me Groupner mx 12 (2.4Ghz) gekocht ,maar ik kan mijn aileron niet goed instellen ,die gaan verkeerde kant op .

Weet iemand hoe ik dat op kan lossen ???

kijk of je de ailerons goed hebt aangesloten volgens opgave in de handleiding, gaan ze dan de verkeerde kant in dan moet je ze beide reversen in je zender.

ik heb ze goed aangesloten alles doet het ,alleen ailerons gaan verkeerde kant op (link is rechts en rechts is links)

en ik ben aan proberen om ze te reversen maar lukt niet echt .

de rest kan ik wel behalve ailerons

en ik ben aan proberen om ze te reversen maar lukt niet echt .
als je naar het setup-menu gaat, doorklikken naar [reversing SW], daar AIL op "R" zetten. Heb je dat gedaan?
Dat is de enige manier om te reversen. Ik snap ook niet helemaal hoe de rest wel kan lukken als je AIL niet kunt reversen.....

als je naar het setup-menu gaat, doorklikken naar [reversing SW], daar AIL op "R" zetten. Heb je dat gedaan?
Dat is de enige manier om te reversen. Ik snap ook niet helemaal hoe de rest wel kan lukken als je AIL niet kunt reversen.....
Het komt denk ik door de nieuwe update

Ik heb graupner mx 12 hott met nieuw update 1.7.05

ik vind vreemd dat ik niet kan switchen

ah het is een MX-12 HoTT. Die ken ik niet. Maar als je eens iets duidelijker beschrijft wat je doet en wat er dan gebeurt, dat zou wel schelen.
Het staat op p.52 in de duitse manual, ziet er precies hetzelfde uit als bij de oude MX-12...wat lukt er precies niet?

-edit- welke MX-12 HoTT heb je? de oude of de nieuwe, met het blauwe display en tiptoetsen?

ah het is een MX-12 HoTT. Die ken ik niet. Maar als je eens iets duidelijker beschrijft wat je doet en wat er dan gebeurt, dat zou wel schelen.
Het staat op p.52 in de duitse manual, ziet er precies hetzelfde uit als bij de oude MX-12...wat lukt er precies niet?

-edit- welke MX-12 HoTT heb je? de oude of de nieuwe, met het blauwe display en tiptoetsen?

Ik heb die nieuwe met blauwe display

Het probleem is de ailerons !!!!!
Ik wil ze dus reversen,die staan nu dus verkeerd .

Het probleem is dat ik nieuw update heb gedaan ,dus ik kan nergens op internet iets terug vinden over ailerons reversing,de oude versie is overal terug te vinden .

Nog maar een keer dan: wat doe je, en wat lukt er niet?
Je gaat naar het servo-menu. Bij S2 staat een pijltje. Dat selecteer je en draai je om. Klaar. Waar gaat het bij jou mis?

Nog maar een keer dan: wat doe je, en wat lukt er niet?
Je gaat naar het servo-menu. Bij S2 staat een pijltje. Dat selecteer je en draai je om. Klaar. Waar gaat het bij jou mis?

Kerel nu heb ik het goed idd bij S2 moet ik pijltje om draaien :P

Ik ben je dankbaar heel erg ,want heb 3 uur aan gezeten :P.

Dank je wel .

je kan hem ook in 2 en (5) of 6 doen.
Dan Aileron Servo 2st (ben even de naam kwijt) aanzetten in het hoofdmenu.
Staat in het rijtje flapperon. Dacht iets van QR2

Kan je ze afzonderderlijk trimmen en reversen.

Helemaal bovenaan de pagina staat een vakje "zoeken". Als je daar in tikt "MX-12 lipo" krijg je een aantal linkjes. Lees die eens door zou ik zeggen :-)

4-kleppen plank

Ik wil mijn 'Plankie' in mijn MX-12 gaan zetten. Plankie is een 4-kleppen-plank die een rem dmv. butterfly krijgt.
Ik wil het volgende instellen:
  • hoogte sturen : flaps en rolroeren gelijke uitslagen
  • rol sturen : gelijke uitslagen, maar een experiment met grotere uitslagen op rol, en kleinere op de flaps zou wellicht niet verkeerd zijn.
  • remmen : flaps naar beneden, rolroeren (minder sterk) omhoog
Hoe doe ik dat? Er zijn vele mogelijkheden. Wat lijkt jullie het meest handig?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, Wubbe, toch gelukt hoor.
<O:p</O:p
Wel een paar rare dingen tegengekomen, maar zo moeilijk was het eigenlijk niet. Wat ik t.a.v. fases in het verwezen draadje schreef blijft hier wel gelden: niet alles blijft werken als je andere fases instelt, en ook moet je opletten bij de servo-inbouw (grootte en plaats van de horns; middenstand etc.) want de WK-servo's zijn niet met Servoeinstellungen aan te sturen.

Allereerst bij Grundeinstellungen:<O:p</O:p
- “kein” bij Motor an K1 (als je wel een motor hebt, dan deze op een schakelaar zetten en aansturen op K1);<O:p</O:p
- bij Leitwerk “Delta/Nf” kiezen;<O:p</O:p
- en 2QR en 2WK instellen.
<O:p</O:p<O:p</O:p

QR servo’s aansluiten op de kanalen 2 en 3; WK servo’s op 5 en 6; evt. L/R op 4; evt. Motor op 1.

<O:p</O:pBij Flaechenmix:
- Bremse à WK instellen met richting en percentage naar behoefte (beide servo’s worden aangestuurd met de gasstick);<O:p</O:p
- HR à WK instellen met richting en percentage naar behoefte (beide servo’s worden aangestuurd);<O:p</O:p
- QR à WK instellen met richting en percentage naar behoefte (beide servo’s worden aangestuurd).

Dan moet nog de butterflyinstelling op de rolroeren worden aangezet. Daarvoor een vrije mixer gebruiken. Hier gebeurde iets vreemds: ik had verwacht twee mixers te moeten gebruiken. Echter 1 mixer van K1 op QR deed beide servo's bewegen, alleen bij 1 servo in de verkeerde richting. Ik zag geen kans om dat te veranderen. Toen maar geprobeerd van K1 op HR. En ja, nu liepen beide servo’s de goede kant op (?!).<O:p</O:p

Mocht er iets niet goed gaan, dan hoor ik dat graag.

Juun <O:p</O:p

Bedankt voor het uitzoeken! :thumbsup:

Ik herken de termen niet. Heb je het over een MX-12 Hott?
Ik heb een gewone, oude 35 Mhz MX-12 :(

Hallo Wubbe,

Jaja, ik heb het over een MX12 Hott. Wellicht reageert er nog iemand met een "oude" MX12. Dat uitzoeken was voor mij overigens wel nuttig omdat ik toch weer een paar nieuwe (onverwachte) dingen ben tegengekomen.
Groet.
Juun

Back