Dank voor alle lovende woorden. We blijven onze best doen.

Nu de zijspiegels gereed zijn kan ik mij gaan richten op de hoofdingangen. Zag dat de voorbeeldfoto van Caldercraft iets afwijkt van het origineel v.w.b. het schilderen van de versiersels op de hoofdingang. Ik volg nu de foto's die Jan Zwart gemaakt heeft en op dit forum geplaatst heeft. Tnx Jan
Een paar maanden geleden was de vrouw des huizes toe aan een nieuwe printer. Ik heb bewust aangedrongen om een wat duurdere te nemen, namelijk een laserprinter. Ik gebruik hem veelvuldig bij de bouw.
Om de hoofdingangen heen worden een aantal traptreden geplaatst en dat zou zeker een hoop meetwerk, enz. op gaan leveren.
Heb dit ook al inmiddels bij andere onderdelen toegepast, maar ik maak eerst even een normale copy van het onderdeel wat ik ga oppakken. Gelukkig zijn bij Caldercraft de tekeningen 1 op 1.
Het onderdeel kopieer ik dan over op een paar doorzichtige vellen. Vanwege de laserprinter blijft de copy goed zitten en geeft geen vegen
Even uitknippen en dan aanbrengen op de boot.
Op deze wijze kan ik eenvoudig bepalen welke traptreden ik geel en zwart moet schilderen. Even de strepen overzetten op het eerste kopie en dan simpel invullen.
Zodra alles geschilderd is boor ik kleine gaatjes(0,5 mm) door het plastic vel. Deze plak is dan weer op de boot, waarna ik dan met een potlood de maten kan aanbrengen door deze even in de gaatjes te prikken.
Simpel en beide kanten zijn dan altijd exact hetzelfde