Inmiddels zijn de trappen van het bovendek naar het achterdek gereed en geplaatst.
De uiteinden van de knopen zijn verwijderd en de brandblusemmers kunnen gereed gemaakt worden.
Na wat onderzoek heb ik besloten de emmers toch een realistische uitstraling te geven. In het echt zijn de emmers bruin van kleur. Heb de emmers gebruineerd. Als alles gereed is, dan poets ik ze nog even op met bijenwas en dan hebben ze de correcte kleur.
Volgens de handleiding moesten de beugels vervaardigd worden uit normaal garen en deze moeten later dan zwart gemaakt worden.
Heb ze daarom direct maar van zwart garen gemaakt.
Probleem was dat de beugels te rond waren, terwijl ze van originele vorm een V hebben.
Alle emmers hebben een dag onder belasting gehangen, waarbij ik de beugels diverse malen in gesmeerd heb met sterk verdunde houtlijm.
De emmers zijn in het origineel voorzien van een logo. Heb een foto gebruikt om het logo over te nemen. Mijn dochter is nu bezig om het logo scherp verkleind te krijgen. Inmiddels heb ik wat Decal-papier aangekocht waarop de logo's afgedrukt gaan worden. Ik zal de resultaten binnenkort laten zien. De proeven zien er veelbelovend uit.
Om toch verder te gaan, ben ik begonnen met de bekleding van de achterspiegel. Ik mag mijzelf een enorme zeikerd noemen op gebied van schilderen. Ik volg een zeer goede bouwer uit Engeland en zag bij hem dat je door de verflaag de onderste verflagen ziet.
Ik verdun mijn verf tot melkdikte, waardoor ik zeker minimaal 8 tot 10 lagen moet aanbrengen.
Normaal laat ik dit niet zien, maar bovenstaande foto geeft een beeld na drie lagen. Ziet er nog wat grof uit, maar na iedere laag volgt een zeer fijn schuurpapier.
Bovenstaande foto is 8 lagen zwart en 4 geel.
De versierselen krijgen 3 lagen ondergrond en daarna ook minimaal 8 lagen lak.
Eerste samengevoegd resultaat.
Gisteren alles nog even nagekeken en bij gelakt. De achterspiegel zit er op.
Vanmorgen begonnen met de eerste lat aan te leggen voor de onderzijde achter. Schip met de kont omhoog en de eerste lat zit er al op. Wel een nachtje geweekt in water en nu drogen.
Intussen maar vast aan de zijspiegels beginnen.