H.M.S. Victory Caldercraft

Henk,

Ik zat je bouwverslag nog eens te lezen en bij post 199 liet je zien dat je " torens " buiten het dek zitten.
Zover ik weet zijn dat toiletten en die horen er ook iets buiten te zitten.
De ontlasting moet toch ergens heen......
Misschien wist je dit al maar wilde dit toch ff kwijt:D

Dank voor de complimenten. Ik was er ook al inmiddels achter gekomen waarom de torens iets buiten de boeg stonden, maar bedankt voor het meedenken Sjors.

Vandaag eens uitgebreid de tijd genomen om alle foto's en publicaties te bekijken van gisteren. Ben enorm onder de indruk, jammer dat ik er niet bij kon zijn. :(

Op dit moment staat het bouwen bij mij in een iets langzamer tempo. Heeft niet te maken met tijd, maar meer met het priegelwerk waar ik nu mee bezig ben. Ik ben nu eenmaal een enorme zeur op dit gebied.

Was begonnen met het beplanken van de onderzijde onder de spiegel. Zat mij toch te irriteren aan een aantal kieren, enz. Heb na het beplanken de vijl en schuurpapier gepakt en alles nog wat strakker gemaakt.

full

Daarna begonnen aan de zijspiegels. Daar moet wat koper aangebracht worden, wat later zwart en geel geschilderd wordt.

Probleem is dat het koper aan moet sluiten aan de wanden en een aantal profielen ook aan moeten sluiten met 2 profielen onder de achterspiegel.

full

Zag dat Admiralty tegenwoordig ook metaalprimer en diverse soorten secondelijm in het assortiment hebben. Ik werk daar nu mee en moet eerlijk bekennen dat het een uitstekende kwaliteit is.
De verf blijft goed op het koper zitten als deze er primer onder zit.

De eerste profielen zitten nu op de zijspiegel en ook het eerste profiel dat aansluit op het profiel onder de achterspiegel is nu gemonteerd.

full

Ik heb geprobeerd deze naadloos aan te laten sluiten.

full

Op naar het onderste profiel en dan naar de andere zijspiegel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben nu eenmaal een enorme zeur op dit gebied.

Je meent het...... was me nog niet opgevallen, vondt het er ook al érg slordig uitzien;););)

Ziet er weer strak uit hoor Henk, en ja, jammer dat je er gisteren niet was, zou zeker een blikvanger zijn geweest
Maar....... er komt vrijwel zeker een nieuwe dag volgend jaar is mij verteld:cool::cool:

Erg mooi Henk.
Ik heb nog een lange, leuke weg te gaan, maar ik zie al dat het lastig zal worden jou te evenaren. Leerzaam is het in ieder geval.
Gr. Paul

Eindelijk de eerste zijspiegel gereed en alles sluit nu eindelijk naar mijn zin aan v.w.b. de profielen :D

full

Intussen ook al begonnen om alles voor de andere zijde gereed te maken.
Vanavond een goed glas whiskey nemen om te proosten op een heugelijk feit.

full

Ze heeft een naam.... ik noem haar VICTORY

Proost :proost:

Morgen starten met de andere zijspiegel

Laatst bewerkt door een moderator:
Strak, strakker, strakst.
Gefeliciteerd met spiegelbier! Zal ook maar weer eens in de bierkoeler moeten grijpen om te proosten ...
Nu nog boegbeeldbier, mastbier (3x), boegsprietbier, kanonsbier, tewaterlatingsbier.....enz....:celebrate:

Ik heb deze foto's even gekopieerd, dan kan ik ze uitvergroten:)
Bijna pixel voor pixel gecontroleerd, maar ik heb géén commentaar, perfect gebouwd:cool:

De whiskey is zwaar verdiend.
Als je er nu een stuk of 4 pakt, en dan de andere kant doet vindt ik wel een foutje;)

Pfffff, moet de lat hoog blijven houden:p

:rolling::rolling:
Ik zie tóch iets........
Volgens mij staat de versiering bovenaan op de spiegel niet helemaal in het midden, d.w.z. niet exact in het midden van het raampje:confused:

Klopt... Scheelt 1,1 mm. Foto vertekent wel iets. Ben direct gaan meten :rolling:
Ga het morgen aanpassen.. Dit kan niet

Goh, dat is nou jammer:(

Zit niks anders op dan de hele boel af te breken, hier kun je écht niet mee voor de dag komen hoor:rolling::rolling::rolling:

Ach nee, flauwekul, 1,1 mm Who cares;)

Ik laat het echt wel zitten. M.i. zal bij de echte Victory hier en daar ook wel iets uit het lood gezeten hebben. Heb nog eens gemeten en het is echt 1,1 mm..... Balen

Beste Henk,

Als mijn Victory beperkt blijft tot dit soort schoonheidsfoutjes dan overtref ik mijzelf ruimschoots. Mooi werk!
Gr. Paul

Back