H.M.S. Victory Caldercraft

full

(Ik ben sprakeloos, en moet de lat verd....ie nóg hoger leggen :onweer::schrik::bad-words:) ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Onder het genot van een bakkie koffie heel je log gelezen ......
Maar dan heb je ook wat !
Dat ziet er een partij netjes uit zeg !
Complimenten!!!!!!
Germt zei het al en ik zal het ook maar zeggen.....dit legt de lat wel erg hoog voor een ieder :D
Bedankt voor een 1/2 uurtje kwijlen.........

bouwgenot

Onder het Genot van twee enorme mokken thee dit verslag met open mond zitten lezen. Wat een accurate en zeer snelle bouwer ben jij Henk. Ga zo door en bezorg ons nog meer lees en kijkgenot, en vooral ook inspiratie.

Tja, ik zit hier stevig te balen hoor, dat Henk helaas niet op de ontmoetingsdag op 19 april kan zijn met zijn Victory:(

Bedankt voor alle complimenten, doet mij zeker goed. :cool:

Op dit moment ben ik zowel aan de voor als aan de achterzijde bezig.
Ik moet de kraanbalken nog even afwerken, zal daar na het weekend een paar foto's van plaatsen.

Afgelopen weken bezig geweest met het beplanken van het achterdek en aan de achterzijde moet een vlaggenkast gemaakt worden. Zag op een Engels site dat men daar wat stofjes in deed om de vlaggenkast vol te laten lijken.

Kwam op een site wat voorbeelden tegen waarop de oorspronkelijke signaalvlaggen van Nelson te zien waren. Heb daarna mij meester in het zuiden gebeld met de vraag of deze vlaggen inderdaad de vlaggen waren van Nelson. Dat waren ze gelukkig.

Nou ken ik mijn meester een beetje. Als hij een schip ziet, dan wil hij direct weten of alles klopt. Ik zie hem er ook voor aan om met een pincet de stoffen lappen uit de vlaggenkast te trekken om te controleren of alles klopt. Dus het volgende gedaan :rolling:

full

Ik heb ze op het achterdek uitgestald en maar op de foto gezet als bewijs dat de goede vlaggen in de kast zitten.

full

Ik zal ze vanavond netjes gaan opvouwen en in de kast doen. Heb nog even overwogen om deurtjes voor de kast te maken met daarop voor elk vakje de vlag getekend. Heb dit om 2 redenen maar niet gedaan. De eerste is dat ik geen bewijs kan vinden dat deze er voor zaten en de tweede, de meest belangrijke........ Uw pincet geeft dan alleen maar krassen op mijn deurtjes Meester :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan er niet meer tegen, dit gaat te ver in de details.
Geen deurtjes voor de vakjes? Ik zal je krijgen PERFECTIONIST!! dus die moeten er gewoon voor.
Even de bron opzoeken;)
Uit "The arming and fitting of English Ships of War 1600 - 1815."
Blz 254; Vlaggen kasten waren vaak voorzien van deurtjes met daar op de vlag afbeelding geschilderd.
Het digitale boek is nu naar je onderweg via WeTransfer;)

Hoewel ze op de grotere schepen vaak standaard waren, op kleinere schepen werden deze kasten vaak door de scheeps timmerman gemaakt.
Dit geeft mij dus het excuus om ook een vlaggenkast op Aggy te zetten.
Ik moet dus vlaggen hebben:cool:

SUPER Henk, machtig mooi gedaan:worship::worship:
Enige jalouzie van mijn kant is best op zijn plaats;)

Jemig Germt, hoeveel meter digitale boeken heb jij eigenlijk staan?:p

Och, niet zo veel hoor, +/- 100 digitale boeken:rolleyes:
Ik breng een lijst mee naar de ontmoetingsdag. kun je een bestelling plaatsen, en worden dan binnen 2 dagen via de mail verstuurd (GRATIS), en alleen voor leden, anders kan ik wel aan de gang blijven;)

Back