H.M.S. Victory Caldercraft

Hallo Henk, in het boek HMS VICTORY Owners' Workshop Manual staan veel foto's van de Victory zoals zij er nu is.
Op blz 59 ook foto's van de kast waar de vlaggen worden opgeborgen. GEEN deurtjes, maar een canvasdoek die boven op de kast vast zit en er voor gehangen kan worden.
Groetjes, Mathieu.

Beste Henk,

ik had natuurlijk ook al eens naar de vlaggenkast en de vlaggen gekeken. Mijn vraag is: zijn die van jou van stof of papier?

Gr. Paul

Ok, besloten om er echt geen deuren voor te zetten. De vlaggen zijn echt van stof Paul.

Inmiddels zijn de kraanbalken ook aangebracht en de versierselen door getrokken.

full

Ben wel even bezig geweest om alles op elkaar aan te laten sluiten. Het koper buigen was wel een speciaal karweitje.

full

Op naar de trappen van het achterdek :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels zijn de trappen van het bovendek naar het achterdek gereed en geplaatst.

full

De uiteinden van de knopen zijn verwijderd en de brandblusemmers kunnen gereed gemaakt worden.

full

Na wat onderzoek heb ik besloten de emmers toch een realistische uitstraling te geven. In het echt zijn de emmers bruin van kleur. Heb de emmers gebruineerd. Als alles gereed is, dan poets ik ze nog even op met bijenwas en dan hebben ze de correcte kleur.

full

Volgens de handleiding moesten de beugels vervaardigd worden uit normaal garen en deze moeten later dan zwart gemaakt worden.

Heb ze daarom direct maar van zwart garen gemaakt.

full

Probleem was dat de beugels te rond waren, terwijl ze van originele vorm een V hebben.

full

Alle emmers hebben een dag onder belasting gehangen, waarbij ik de beugels diverse malen in gesmeerd heb met sterk verdunde houtlijm.

full

De emmers zijn in het origineel voorzien van een logo. Heb een foto gebruikt om het logo over te nemen. Mijn dochter is nu bezig om het logo scherp verkleind te krijgen. Inmiddels heb ik wat Decal-papier aangekocht waarop de logo's afgedrukt gaan worden. Ik zal de resultaten binnenkort laten zien. De proeven zien er veelbelovend uit. :D

Om toch verder te gaan, ben ik begonnen met de bekleding van de achterspiegel. Ik mag mijzelf een enorme zeikerd noemen op gebied van schilderen. Ik volg een zeer goede bouwer uit Engeland en zag bij hem dat je door de verflaag de onderste verflagen ziet.

Ik verdun mijn verf tot melkdikte, waardoor ik zeker minimaal 8 tot 10 lagen moet aanbrengen.

full

Normaal laat ik dit niet zien, maar bovenstaande foto geeft een beeld na drie lagen. Ziet er nog wat grof uit, maar na iedere laag volgt een zeer fijn schuurpapier.

full

Bovenstaande foto is 8 lagen zwart en 4 geel.

De versierselen krijgen 3 lagen ondergrond en daarna ook minimaal 8 lagen lak.

full

Eerste samengevoegd resultaat. :cool:

full

Gisteren alles nog even nagekeken en bij gelakt. De achterspiegel zit er op.
full

Vanmorgen begonnen met de eerste lat aan te leggen voor de onderzijde achter. Schip met de kont omhoog en de eerste lat zit er al op. Wel een nachtje geweekt in water en nu drogen.

full

full

Intussen maar vast aan de zijspiegels beginnen. :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig Henk, ik gebruik de laktechniek van meerdere lagen ook, en is inderdaad perfect.
Knap gedaan hoor:worship:

PS;
Ik neem afscheid van het forum, ik ga mij aangemelden bij een punnik forum, en zoek nog een brei club.
Ik kan dit niet meer aanzien;)

Dat zeiltje laat ik niet aan Henk zien hoor, hij kan dat tóch weer mooier en beter:rolling:

Dit word heel moeilijk voor ons om dat te evenaren Germt.

Henk, ongelooflijk knap werk wat je hier laat zien !
Zou bijna zelf de Victory van Caldecraft gaan aanschaffen.......

Mooie spiegel Henk, complimenten zijn hier op zijn plaats! De spiegel is veel fijner gedetailleerd dan de versie van DeAgostini. Vooral de balusters zien er een stuk reälistischer uit. Prachtig werk!!!

Ik kan alle onderstaande complimenten alleen maar onderschrijven.

(en heeft er nog iemand een punnikklosje voor Germt? Anders mag hij zich misschien niet aanmelden :rolling:)

Henk: wederom : 8O , wat een spiegel! Petje af :worship:
De moeite van het schilderwerk loont duidelijk.

PS: ik denk dat je veel van ons hiermee naar het punnikforum jaagt ;)

Back