H.M.S. Victory Caldercraft

Dag Paul,

Kijk even bij 'Historische Zeilschepen' naar het onderwerp 'Rondhout en tuigage. Op pagina 1 hebben Germt en ik daar wat over geplaatst.

Gr

OK, dank je voor de link. Ik had het apparaatje al eens gezien op een Engels forum, maar wist niet of het iets was. Wie weet ga ik hem toch maar kopen.
Broekriemen? is dat hetzelfde als het Engelse breeching?
Gr. Paul

Broekriemen? is dat hetzelfde als het Engelse breeching?
Gr. Paul

Dat is inderdaad hetzelfde, maar het zijn in het Nederlands eigenlijk broektouwen, of "de broeking"

Het apparaatje ofwel "seizing tool" kan ook ik je aanbevelen, werkt perfect en je krijgt gewoon mooie strakke windingen e.d.
Misschien handig om eens mening te peilen of er meer liefhebbers zijn, scheelt een hoop in verzendkosten.
Het apparaat zelf kost ongeveer $ 40,00:D

Misschien heb ik het verkeerd gezien, maar in feite bestaat het uit een U-frame, een as en 4 dezelfde tandwielen: is dit niet makkelijk na te maken met technisch lego o.i.d.?

Misschien heb ik het verkeerd gezien, maar in feite bestaat het uit een U-frame, een as en 4 dezelfde tandwielen: is dit niet makkelijk na te maken met technisch lego o.i.d.?

Daar zat ik ook aan te denken. Ik kan alleen niet goed zien of de assen hol moeten zijn. Dat zou het wat lastiger maken.

Het lijkt me dat je met een dun boortje ook een plastic asje van de lego wel hol kunt krijgen...

Ik denk inderdaad dat je met lego en wat handigheid een heel eind komt :-)
Slim!

Het weekend volledig besteedt aan het afwerken van het boegschot.

full

De torens staan iets buiten de boeg, maar dat zo perfect aansluiten met de boegafwerking.:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen 2 weken de boeg verder afgewerkt, de versierselen geschilderd en aangebracht.

full

Veel met de loep geschilderd, maar m.i. mag het resultaat er nu wezen.

full

Aankomende week verder met de kraanbalken :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back