H.M.S Endeavour Bark 1768

Even een vraagje tussendoor..
Weet iemand waar je die pinnetjes kan kopen om de beplanking tijdelijk vast te zetten.
Of weet iemand hoe ze heten...

Ik zoek me een ongeluk en kan alleen maar van die haarpinnen vinden waar je pruiken mee vastzet.. en die heb ik nog lang niet nodig:rofl::p:D

Even een vraagje tussendoor..
Weet iemand waar je die pinnetjes kan kopen om de beplanking tijdelijk vast te zetten.
Of weet iemand hoe ze heten...

Ik zoek me een ongeluk en kan alleen maar van die haarpinnen vinden waar je pruiken mee vastzet.. en die heb ik nog lang niet nodig:rofl::p:D
Primera

Vandaag dit boekje besteld omdat ik me wat meer wil verdiepen in het aanleggen van het touwwerk.
Screenshot_20210430-114426_Samsung Internet.jpg

En als e-book
Screenshot_20210430-115124_bolcom Kobo.jpg

Beide boekjes zijn voor schepen vanaf 1650 tot 1800.

Ik heb die pushpins die ze gebruiken op kurkboord . Maar die zijn te dik.
Je kan ook geplastificeerde punaises gebruiken, die zijn iets dunner en scherper, gaan wel niet zo lang mee als de pushpins van Primera die voldoen voor mij al jaren uitstekend. Beide zijn inderdaad overal te koop voor een habbekrats...
JPG_1992_6551_bewerkt-1.jpg

Dank je Stephan.
De bedoeling is dat ik de Endeavour zoveel mogelijk volgens de knopen en stroppen ga na maken als het zo was.
Ik heb een boekje besteld omdat ik dat makkelijker vind als een E-book om ernaast te hebben.
Ik ben eigelijk helemaal geen ebook lezer. Maar voor die 2 euro die ik ervoor betaald heb is het een leuke aanvulling om de kennis op te doen die ik nodig heb. En het fysieke boekje was €4.50. Dus ik heb mezelf geen gat in de portemonnee geknipt.

Iig bedankt voor de tip. Als je nog meer hebt hoor ik het graag.
Kennis is macht en macht is geld :rofl::D

Je kan ook geplastificeerde punaises gebruiken
Die dingen gebruik ik liever niet.. heb ik een behoorlijk jeugdtrauma aan opgelopen dat het hoedje afbrak en het spijkertje aan de andere kant door mijn nagel naar buiten kwam.
Ik zal eens gaan kijken bij de action en wibra voor die pushpins.
Tnx

Vandaag alles vastgezet op het dek.
Bijboot gemaakt en de de balken waar die op komt te liggen.
20210501_140955.jpg
20210501_141025.jpg

20210501_140948.jpg

De pompen hebben de hele nacht kunnen
drogen en hiervoor 3mm gaatjes in het dek geboord en ze erin gelijmd.
20210501_141039.jpg
20210501_141044.jpg

Ik vind de pompen wel mooi gelukt zo met de koppen ringetjes..
20210501_140934.jpg

Ik wil iedereen bedanken voor de likes en commentaren tot nu toe.

De bijboot is beplankt met latjes van 3mm x 0.6mm en gebeitst met eiken beits.
De binnenkant van de bijboot heb ik geschilderd met Humbrol Enamel. Dit het ik nagenoeg in de zelfde kleur gemengd als de eiken beits die op de bovenste rand van de bijboot zit.

Ik heb het bewust allemaal wat ouder eruit laten zien. Zoals een hoekje uit het rooster onder de bijboot en alles een klein beetje met Wash wat ouder gemaakt om de "tand des tijds" te simuleren.
Alles is afgelakt met een dun laagje Super matte vernis van Humbrol.

Back