Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Ik begrijp echt niet hoe moeilijk dit lijkt te zijn bij graupner.
Niet om Graupner de hand boven het hoofd te houden maar....bij de Graupner modules staat het duidelijk in de handleiding en is het ook erg eenvoudig. Dit is echter geen Graupner module. Ik heb hetzelfde met een Unilog2 die via HoTT communiceert. Dat is ook een heel gedoe maar dat zit bij de fabrikant van de Unilog, niet bij Graupner.

Wie kan mij vertellen welke timer ik op een MX-20 moet hebben om de data logging te starten? Ik kan het niet meer vinden (ook in de manual niet).

Laatst bewerkt door een moderator:
Speed record Cularis met Graupner HoTT

Ik heb enkele dagen geleden met mijn Cularis een afstand van ruim 12.000 km gevlogen, met een snelheid van 9.999 km/u. Echt waar!!! het charmante stemmetje van mijn HoTT zender zei het zelf...

Nu gebruik ik die set al een maand of 5, steeds plausibele info gehad, niets aan veranderd of crashes gemaakt, maar nu komt hij/zij met deze onzin.

Ook kreeg ik de mededeling "maximaal servoverschil".... ook kreeg ik regelmatig de medeling "ontvanger" en dan verder niets.
Hoogte bleef wel aannemelijke informatie geven, uiteraard niet nagemeten, maar ik kwam niet boven 200 meter en dat leek me wel te kloppen.

Ik gebruik in dit vliegtuig de GPS module.

Het hele spul is enkele maanden terug tegelijk geupdate.
Zenderspanning op dat vliegmoment 4,9 v.

Heeft iemand een idee waardoor deze idiote info veroorzaakt wordt en wat "max. servoverschil" betekent?
Ik heb hier nergens nog iets over kunnen vinden.

Alvast bdeankt voor het meedenken en de info,
Grtz,
Jan

Laatst bewerkt:
Lekker handig van mij, ik heb wel 20x naar de flight timer gekeken, maar niet verder naar rechts gescrolled, hier zit de keuze voor welke schakelaar je wilt instellen. :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
speed record

hallo algysy
vraagje heb je na de update de reset goed uitgevoerd ,reden is dat ik na de update en reset opeens een vreemde storing had met een ontvanger servo ging spontaan in de hoek staan na contact met jan de update en de reset opnieuw uitgevoerd probleem over .
had de software of de reset niet corect gedaan .
werkt nu weer zonder problemen is maar een idee anders even contact met jan of graupner hott forum inzien .
mvg arie

Hallo Heli Arie, ik ga het eerst maar in die richting zoeken en maar opnieuw updaten, maar hoe moet ik hem resetten?, ik neem aan dat je zowel ontvanger als module bedoelt?

Grtz,
Jan

hallo jan
klopt ontvanger en module ,zat bij mij in de ontvanger maar de reset is belangrijk word in de beschrijving ook genoemd.
is maar een idee bij mij heeft dit geholpen , dus update en dan reset staat ook een filmpje van op de graupner site .
mvg arie

Hallo Arie, het ziet er naar uit dat dit de oplossing was, alles lijkt nu weer goed te werken.

Bedankt,

Grtz,
Jan

hallo jan
prima toch , en hopen dat het weg blijft bij mij werkt alles nog steeds prima .
ik ga er van uit bij jouw nu ook, is een goed systeem dat hott .
mvg arie

Alarm-drempels instellen voor telemetrie-gegevens?

Ik heb daarnet even m'n handboek bekeken, hoofdstuk telemetrie.
Ik denk niet dat het kan, maar...

Kun je op de gegevens van de telemetrie alarm-drempels instellen waardoor je wordt verwittigd (alarm-biep of stem) als een bepaalde waarde is overschreden?
Bv. op hoogte: je wil niet hoger vliegen dan 100m, boven de 100m een waarschuwing.
of
Bv. lipo-guard: je wil gewaarschuwd worden als je lipo onder de 10V gaat of een bepaald verbruik - bv. 4000mAh - is bereikt.

Is het mogelijk?
In de handleiding staat enkel iets over een herhaling van bepaalde waardes op bepaalde vaste intervals, bv. om de 3 sec. enz.

telemedinges

hallo iedereen

ik heb een mx12 hott

nu wil ik graag hoogte en snelheid meten
hoe gaat dit in zn werk en wat heb ik dan nodig

kan mijn oortje van de mp3 speler dienen
wordt de hoogte gesproken weergegeven
kan ik ook de totale lipospanning meten

Rob

Ik was voorzichtig aan het proberen om mijn pas overgenomen Multiplex Flamingo op een HoTT 6-kanaals ontvanger te programmeren. (Binnenkort helpt forumlid Beton me daarbij, maar ik zat vast wat te kijken...)
Het lijkt alsof ik 2 uitgangen te kort heb op de ontvanger... rudder / elevator / 2x aileron / 2x remlep. Nou moet de ontvangeraccu nog ergens in... én de variometer.

Als ik die remkleppen aanstuur met een Y-kabel gaan ze waarschijnlijk tegengesteld...

Ik kan me niet voorstellen dat ik hier een 8-kanaals Rx voor nodig zou hebben? (ik héb een 8-kanaals Rx in een ander toestel, en die heeft keurig een extra 9e uitgang voor de vario..)

Back