Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

bij de 6 kanaals ontvanger is het helaas zo dat de uitbreiding van hott op kanaal 5 moeten... de 8 en 12 kanaals ontvangers hebben inderdaad een aparte ingang voor de telemetry module.
ontvanger accu kan je gewoon met ykabel bij een servo aansluiten. en dan zal je inderdaad remkleppen of ailere ook via ykabel moeten doen... als je remkleppen verkeerd om gaan kan je 1 servo tegengesteld inbouwen, dan gaan ze allebij dezelde kant op;)

Tja omdraaien van een kleppenservo gaat denk ik niet lukken zonder ingrijpend ombouwen van een vleugel... ik denk dat er maar een 8-kanaals RX in zal moeten dan.

denk dat dat inderdaad de makkelijkste optie met meeste mogelijkheden is;) daarnaast heeft de 8 kanaals ook 2 antennes en dubbele range, ook nooit weg;)

Kan telemetrie erbij?

Mijn easystar 2 aangesloten op GR-12 ontvanger, inclusief rolroeren, alle aansluitingen in gebruik behalve 6. Kan ik toch telemetrie gebruiken?

Ja, dat kan. Op de GR-12 6-kanaals ontvanger kun je uitgang 5 naar keuze als servokanaal of als telemetriekanaal gebruiken.
Daarvoor moet je in de grondinstellingenmenu Stuurkanaal S5 naar ontvangeruitgang 6 sturen. De servo die op kanaal 5 zat steek je dan in kanaal 6.
In het telemetriemenu zet je dan kanaal 5 op "sensor" en in kanaal 5 op je ontvanger kun je dan bijvoorbeeld een variomodule steken.

Ja, dat kan. Op de GR-12 6-kanaals ontvanger kun je uitgang 5 naar keuze als servokanaal of als telemetriekanaal gebruiken.
Daarvoor moet je in de grondinstellingenmenu Stuurkanaal S5 naar ontvangeruitgang 6 sturen. De servo die op kanaal 5 zat steek je dan in kanaal 6.
In het telemetriemenu zet je dan kanaal 5 op "sensor" en in kanaal 5 op je ontvanger kun je dan bijvoorbeeld een variomodule steken.
Dank je, voor de snelle reactie. (Ik had beter een 8 kanaals kunnen kopen). Maar ja achteraf! Ik ben dolblij met de spullen van graupner en dit forum!

Ik heb me de moeite gedaan om gans dit draadje door te nemen (en dat is heel wat) ik heb interesse in de MC-20 Hott maar nergens is er hier iets te vinden daarover :confused: is er dan niemand hier die deze zender gebruikt. :rolleyes:
Groetjes ReneDL

@ Arjan alvast bedankt ik heb me geregistreerd maar kan nog niet inloggen, het zal morgen wel lukken denk ik en gaan dan eens zien of we wat kunnen vinden. Ik dacht dat die al langer uit was bij ons staat die namelijk in promotie.

Even goed opletten dan wat er bij zit. Er zit nogal verschil in wat je er bij krijgt.
Het zou kunnen hoor maar de adviesprijs is 749 euro. Je vindt ze hier en daar wel goedkoper maar bijna 200 euro minder is wel heel veel.
Of dat het niet per ongeluk een MC-22 HoTT is.

Kan niet maar ik vermoed dat ie ongeveer 1v te weinig aangeeft, toch?

Dit is simpel op te lossen en staat ook in de handleiding geloof ik, je moet de pin "GND1" verbinden met de massa van je lipo.

Waarom weet ik niet maar dan geeft hij de juiste voltage aan.
Ik heb standaard de cel meeting aangesloten dus dan heb je dat probleem niet.

Groeten Daan

ik heb hem inderdaad enkel tussen de accudraad zitten. hij geeft ongeveer 22 volt aan terwijl de accu 24.5 volt was... is dat echt niet in te stellen? ok dat ga ik ook eens nakijken dan, waar staat dat in de manual?

Note: if you do not use a balancer a ground connection between GND1 (socket 7) and the battery
negative terminal (1) must be made so that the voltage display is working properly. This also applies
to the optional sensors of socket 5 and 6 - see also Section 3 Quick Guide

Groeten Daan

Hier nog eentje die overgestapt is naar HOTT.....:cool:

Jaren geleden met Graupner begonnen (MX-12 en MX-16 op 35Mhz), daarna uit noodzaak naar Futaba overgestapt vanwege de 2.4 Ghz. Was toen het vertrouwen in Graupner kwijt door hun "gedoe" met verschillende systemen.

Omdat Futaba de lancering van hun telemetrie systeem maar bleef uitstellen was ik terug richting Graupner aan 't loeren vanwege hun in korte tijd zeer populair geworden HOTT-systeem. Ondertussen bleef ik ongeduldig wachten op Futaba.

Sinds kort liggen de componenten van Futaba's telemetriesysteem dan eindelijk in de winkel maar toen ik de prijzen zag viel ik bijna achterover.
Ontvangers kosten bijna het dubbele van een vergelijkbare HOTT-ontvanger...
Ook de smartbox is peperduur.
Daarbij gaat mijn FF10 niet te updaten terwijl zowat alle componenten van HOTT door de gebruiker thuis zelf van nieuwe software kunnen worden voorzien.
Dan is de keuze snel gemaakt.

Wat heb ik me aangeschaft: de MX20, de GPS/vario, de electr air module en enkele ontvangers (GR16 en GR12).

De GPS had ik ingebouwd in mijn twinstarr2.
Eerst alle componenten (zender-ontvanger-GPS) geupdate met de laatste software.
In de zender had ik de Nederlandstalige sofware gezet en ook op het SD-kaartje de nederlandse "voicefiles".

Zaterdag de eerste testvlucht gedaan en dat viel niet tegen.
Een vriendelijke juffrouw hield me via het oortje de ganse vlucht op de hoogte van hoogte, snelheid enz.
Eerste voorlopige conclusie: heerlijk leuk speelgoed;)

hi

heb me ook onlangs een mx-20 hott aangeschaft , mooi ding maar ik prefereer toch men t8fg (misschien omdat ik die meer gewend ben?)
de t8 ligt toch ook wel beter in de hand (ik vlieg met dlg's dus toch erg belangrijk)

de telemetry functies hebben me tot de aankoop overhaald .

de timer dient gereset te worden door met 2 vingers gelijktijdig op 2 toetsen te drukken , niet erg handig , heb graupner hiervan op de hoogte gebracht en ze gingen het doorspelen naar diegene die de programma's schrijft .

weet er iemand hoe je telemtry data kan uitlezen op de pc?

iemand bij graupner had me al verteld dat er een klok via een schakelaar moest ingeschakeld zijn om de telemtry data te registreren op de sd kaart .

maar ik krijg men mx-20 niet aan het comuniceren met de hott manager sofware...

-kristof-

Back