Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Hallo Kristof,
Je moet er allereerst voor zorgen dat je telemetriegegevens tijdens de vlucht opgeslagen worden op het (micro)SD-kaartje.
Dat gebeurt automatisch als je een timer start. Ik heb de timer op het gas gezet zodat de timer begint te lopen zodra ik gas heb gegeven.
Je ziet dan ook het symbool van het SD-kaartje knipperen als controle dat alles wordt opgeslagen.
(Weet zo uit het hoofd niet meer welke timer maar zal het even opzoeken)

Maar waarschijnlijk was je al zover...

Ik heb dan het kaartje uit de zender gehaald, in een lezer gestopt en dan op de pc ingeplugd.
Als je dan de HOTT manager start dan zie je links/opzij "DATEN" en daaronder "DATEN Laden" (die van mij staat in 't duits ja).
En dan ga je zo in de verkenner naar het SD-kaartje en de files die je wil zien.

Misschien heeft iemand anders een betere methode want ik ben er ook nog niet zo handig in...

Laatst bewerkt:
@RJA die had ik ook gevonden maar ik zoek die van de MC-20 en niet de MX-20 maar toch bedankt.;)
Groetjes ReneDL.

weet iemand of en zo ja hoe het mogelijk is mijn mx-20 een piepje te laten geven als mijn gasstick precies in het midden is?

@ Frank ook U bent bedankt voor het opzoekwerk maar al die manuals gaan over de oudere types van Graupner JR en niet over de Graupner MC-20Hott.

Als het klopt dat dde MC-20 HoTT pas een maand geleden is uitgekomen lijkt het me niet zo gek dat die manual nog niet op internet staat.
Troost je: Ik spreek goed Duits, maar de Duitstalige manual van de MX-18 HoTT vind ik een ramp van onoverzichtelijkheid. En de Nederlandse vertaling die ik erbij kreeg is een aardige poging, maar zonder de illustraties, en, erger: zonder paginanummers! (hier en daar wordt verwezen naar een andere pagina...!)

Ik heb de knoop toch maar doorgehakt en ben hem deze middag gaan halen:D hij stond in promotie aan een zeer mooie prijs 579€ dus dat kon ik niet laten hé.;) en dat compleet zoals in de beschrijving =>
The set contains:
Graupner HoTT mc-20 microcomputer transmitter with built-in LiPo 6000 mAh transmitter battery, Graupner HoTT GR-24 receiver, 500 mA transmitter charger, update cable, µSD card, aluminium case, hand rests, neck strap, short and long joystick, transmitter strap
De handleiding is wel in het Duits :( maar ze hebben me ten stelligste beloofd via de leverancier een Engelstalige op te sturen, en nu maar hopen dat dat niet te lang zal duren hé.:rolleyes:
Groetjes ReneDL

dan heb je hem duur gekocht;) bij digitech is hij 459:) maar ongetwijfeld een mooie zender! iemand nog reactie op mijn vraag?

sorry mijjn fout, zat ex btw te kijken;)

iemand die weet of het mogelijk is dat de mx20 een piepje geeft als gasstick in het midden is? net als de 2 draai knopjes zegmaar?

hi,

ik krijg geen gegevens van de gps op men zender binnen , nochtans als ik de gps module rechtstreeks aan de smartbox hang en deze van stroom voorzie lukt het wel.

iemand enig idee?

de gps module zat op het juiste kanaal in de ontvanger "T" en ik heb ook de ontvanger gebonden met de gps module eraan , ik zou verder niet weten wat er nog moet gebeuren...

bedankt

-kristof-

heb je in telemetry menu de sensor aangevinkt zodat hij die weergeeft? anders even de nieuweste firmware erop zetten, was bij mij het probleem waarom electric air module niet werd herkent.

weet iemand of het mogelijk is de mx 20 zo in te stellen, dat deze een piepje geeft als ik mijn gasstick precies in het midden heb? net als op de draaiknoppen zon piepje?

heb je in telemetry menu de sensor aangevinkt zodat hij die weergeeft? anders even de nieuweste firmware erop zetten, was bij mij het probleem waarom electric air module niet werd herkent.

weet iemand of het mogelijk is de mx 20 zo in te stellen, dat deze een piepje geeft als ik mijn gasstick precies in het midden heb? net als op de draaiknoppen zon piepje?

hi , bedankt voor de reactie .

ik heb de laatste firmware (voor zover ik weet toch , heb deze 2 weken geleden gedownload)

en het vakje telemetry staat aangevinkt ...

nog een idee wat het kan zijn?

bedankt

-kristof-

Back